Autor |
Wiadomość |
marczyk
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Mateusz
Dołączył: 26 Lis 2019 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-03-04, 15:52 [D2 02 4.2PB/LPG
] Sprezyny tylne
|
|
|
Witam mam problem z wymiana tylnych sprezyn otóż odkręciłem amortyzator zwrotnica zeszła w dół z 2cm , później odkręciłem łącznik od wahacz wraz z lacznikiem tym krótkim zeszło mi, wtedy dodatkowe 2,3cm ale nadal sprezyna siedzi bardzo mocno a obniżyć już zbytnio nie mogę nic nie drgnie co jeszcze trzeba odkręcić bo już mi się wydaje że chyba wszystko łącznie z poloskami. Dziękuję z góry |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-03-04, 16:37
|
|
|
Musisz albo odkręcić wahacz od zwrotnicy (podeprzeć wcześniej lewarkiem od dołu i powoli opuszczać po odkręceniu), albo użyć specjalnych ściągaczy do sprężyn. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2020-03-04, 19:42
|
|
|
Tylko zaznacz sobie ustawienia śrub bo one ustawiaja kąt |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-03-04, 19:57
|
|
|
Pan chodź tu napisał/a: | Tylko zaznacz sobie ustawienia śrub bo one ustawiaja kąt |
Nie przy zwrotnicy. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2020-03-04, 21:23
|
|
|
gtfan napisał/a: | Pan chodź tu napisał/a: | Tylko zaznacz sobie ustawienia śrub bo one ustawiaja kąt |
Nie przy zwrotnicy. |
jeżeli będzie odkręcał górny wahacz przy zwrotnicy to musi zaznaczyć bo tam jest ustawienie kąta. (pochylenie od pionu lewo prawo) |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-03-04, 21:31
|
|
|
A po co ma górny odkręcać do wymiany sprężyny? Dolny wystarczy. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2020-03-04, 21:52
|
|
|
gtfan napisał/a: | A po co ma górny odkręcać do wymiany sprężyny? Dolny wystarczy. |
Fakt masz rację
ja jak wymieniałem u siebie to odkręciłem górną może z lenistwa tylko jedna jest ale przy duszeniu w dół myślałem że kabel od absu urwę prościej odkręcić dół albo sprężyny były wybitnie długie |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2020-03-04, 22:23
|
|
|
Wystarczy podnieść dość wysoko tył auta, zdjąć koło, podstawić podnośnik pod wahacz tylny, odkręcić dwie śruby zaznaczone na foto i opuścić podnośnik.
Po wyjęciu podnośnika lekko dogiąłem wahacz ręką do dołu i sprężyna ładnie wyszła.
Robiłem tak z obydwu stron auta. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
marczyk
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Mateusz
Dołączył: 26 Lis 2019 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-03-05, 17:16
|
|
|
Vagowner dziękuję za zdjęcie poszlo elegancko |
|
|
|
|
|