Autor |
Wiadomość |
Dzikus
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44 Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-11, 09:16 [S8 D3 08
] Tarcze Ceramiczno-węglowe
|
|
|
WItam
Powiedzcie mi tarcze ceramiczne z założenia są dużo trwalsze niż zwykłe, jednak wie ktoś z Was po jakim czasie mogą takie tarcze być do wymiany? czy stan takich tarcz sprawdza się w taki sam sposób jak tarcze standardowe?? po grubosci? ile kilometrów powinny wytrzymać przy normalnej codziennej jeździe? i jaki jest koszt takich tarcz i klocków? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-04-11, 11:06
|
|
|
Zależy od stylu jazdy. Ale w D3 średnio widziałem wymiany już po 150k km (czyli teoretycznie polowe tego co obiecywał producent), a zdarzały się także wymiany jeszcze na gwarancji (ale głównie z powodu uszkodzeń mechanicznych).
Koszt ? Przewyższa aktualnie cenę samochodu, który chcesz kupić. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-04-11, 13:53
|
|
|
100-300k zależy od stylu jazdy.
Cena nowych więcej niż przedmiotowe auto.... |
|
|
|
|
Dzikus
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44 Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-11, 14:09
|
|
|
grubo... spodziewałem sie 5 cyfrowej kwoty ale z "1" z przodu ale spodziewałem sie też że 300tys to raczej wciągną nosem...
[ Dodano: 2020-04-12, 20:52 ]
czy wie ktoś jakiej grubości są tarcze ceramiczne?? średnica to 380mm ale o grubości nic nie znalazłem... jakby nie patrzeć chciałbym to zmierzyć przed zakupem i upewnić się że jeszcze sie nadadzą... czy producent przewiduje jakąś minimalną grubość przy której należy je wymienić? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzikus
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44 Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-13, 22:13
|
|
|
czyli żeby sprawdzić ceramike nie wystaczy zmierzyć jej grubosć... najważniejsze żeby nie było pękniec i podczas hamowania żeby nie biło... super dzieki |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-04-14, 10:04
|
|
|
Pękają niestety na potęgę...
we wszystkich Porsche BMW itd.
Generalnie 90% osób które wybiera takie hamulce nie wykorzystuje ich potencjału w tym tkwi problem.
Chęć pokazania mam ceramikę za 40K |
|
|
|
|
|
|
|
Dzikus
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44 Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-15, 02:52
|
|
|
nie wiem czy chęć pokazania się akurat... mi jest to obojętne tak naprawdę ale z reguły te sztuki z ceramiką są też najlepiej wyposażone a na tym akurat mi bardzo zależy.. tak więc siłą rzeczy pewnie będę miał ceramikę czy mi się to podoba czy nie |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-04-15, 07:05
|
|
|
Dzikus napisał/a: | z reguły te sztuki z ceramiką są też najlepiej wyposażone |
W klasie lux to nie ma żadnego znaczenia,praktycznie każde auto jest konfigurowane przez kupującego, no chyba że idziesz tropem jak zapłacił za ceramikę to inne rzeczy też kupił. |
|
|
|
|
|
|
|
Dzikus
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Remi
Jeżdzę: audi
Wiek: 44 Dołączył: 09 Kwi 2020 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-15, 15:52
|
|
|
no dlatego napisałem że z reguły tak jest... skoro wywalił kase na ceramike to wielce prawdopodobne jest i to że ma deche w skórze czy masaże w fotelach..... po prostu oglądam każdy egzemplarz nie zależnie czy ma ceramikę czy nie...ale oglądając te maszyny zauważyłem taką zależność. |
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2020-08-31, 18:35
|
|
|
Witam
Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy. |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-08-31, 21:28
|
|
|
orkaskawina napisał/a: | Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy. |
Zależy czego po nich oczekujesz, jaki jest cel tej modyfikacji a także jaki masz budżet na ich zakup i późniejszy serwis.
Zaczynając może przewrotnie od końca to moim zdaniem, jeżeli kasa się nie liczy, to fabryczny zestaw ceramiki na przód i tył spełni chyba wszystkie wymagania
Ale...
Jeżeli liczysz pieniądze a budżet nie jest z gumy to, moim zdaniem, można mieć efektywnie i efektownie za mniejsze pieniądze, pozostając przy tarczach stalowych.
Ponieważ masz W12 więc w twoim przypadku dużo nie potrzeba... wystarczy zmienić przednie zaciski na 6-tłoczkowe Brembo i dodać ewentualnie kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia i na pewno odczujesz różnicę na plus.
Na zestawie przód zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 385mm + kierownice powietrza oraz tył fabryczny zacisk na tarczy 335mm jeżdżę któryś rok z rzędu.
Testowałem to razy ileś na torze, na szybkich przejazdach autostradowych oraz wielu nocnych spotach i nie udało mi się tego zestawu zajeździć. Nigdy ich nie spaliłem i nigdy tarcz nie pokrzywiłem.
Jak dla mnie jest to zestaw idealny bo ma w sobie spore możliwości i jednocześnie jest relatywnie tani w serwisowaniu a na zimę można wrzucić koła 19".
Jeżeli chcesz lepiej to na przód można wrzucić zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 400mm.
Na tym zestawie również jeździłem i zapewniam, że do normalnej jazdy jak i szybkiej wariackiej autostradowej na pewno będzie wystarczający a tak duże tarcze z tak dużym zaciskiem robią wrażenie.
Jeżeli chciałbyś bardziej efektywnie, coś obok czego nie można przejść obojętnie, to na tył można wrzucić zestaw na dwóch zaciskach a całość, przód i tył, dać w jakimś rzucającym się w oczy lakierze i na pewno będzie robiło robotę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|