|
Autor |
Wiadomość |
Sac
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 18 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2020-08-31, 15:37 [S8 D2 01 FL] Wymiana tylnego dyferencjału na inny
|
|
|
Witam, głowiłem się kiedyś dlaczego mam tak długie przełożenia w S8, tzn. na 1 biegu idzie do 80 khm, 2 - 135 kmh, 3 - 200 kmh itp. Spisałem numery tylnego mostu - EUS 27079. Ku mojemu zdziwieniu na różnych aukcjach był to dyfer od 2.5 TDI... Nie lubie maniany, więc zamówiłem używany od S8 FL - EUU 270401. Po wstawieniu auto drga już od startu, czuć że coś w napędzie nie gra jak powinno. Szczególnie na małych prędkościach obrotowych. Podczas jazdy również. Wcześniej to grało wszystko. Okazało się, że wał wymaga regeneracji, krzyżak miał spory luz, przeguby też. Mam nową podpore, 2 przeguby Spidana, nowy krzyżak, wyważony wał. Drgania są dalej, przy starcie auto się zachowuje coś jak w momencie gdy w gre wchodzi kontrola trakcji, takie drgania czuć z napędu. Powyżej 3 tyś obrotów robi się normalnie. Prędkości na danych biegach są praktycznie takie same.
Czy ktoś ma jakąś rozpiskę jakie są przełożenia danych dyfrów? Muszę podnieść auto i spisać numery skrzyni biegów, nie zdziwie się, jak też nie jest z tego modelu. Czy niedopasowane do siebie przełożenia skrzyni i tylnego mostu mogą dawać takie objawy? Bo zastanawiam się czy nie wrócić do "dieslowskiego" dyfra... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-08-31, 17:27 Re: [S8 D2 01 FL] Wymiana tylnego dyferencjału na inny
|
|
|
Sac napisał/a: | Czy niedopasowane do siebie przełożenia skrzyni i tylnego mostu mogą dawać takie objawy? |
Tak i najpewniej to właśnie zrobiłeś - włożyłeś dyfer o innym przełożeniu niż ma skrzynia. Wróć do poprzedniego dyfra, bo rozwalisz sobie napęd.
Kod oryginalnego dyfra i skrzyni będzie na wlepce we wnęce koła zapasowego.
http://www.mediafire.com/...%2582y.pdf/file
http://www.mediafire.com/...nie_FL.pdf/file |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Sac
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 18 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2020-08-31, 17:41
|
|
|
Dziękuję kolego, będziemy musieli zrobić przekładkę na stary dyfer. Tylko martwi mnie czemu do jasnej cholery jest od 2.5 TDI. Niestety nie posiadam żadnej wlepki w tym miejscu... |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-08-31, 17:55
|
|
|
Pewnie już ktoś grzebał. Jaki masz kod skrzyni ? (dojdziesz po nr VIN) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Sac
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 18 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2020-08-31, 19:14
|
|
|
Jutro zajrzę pod auto i sprawdzę numery skrzyni. Wg oznaczeń na dyfrach i tabeli kodów, którą kolega tutaj podesłał to miałem 37:10 a wstawiłem 37:9
EDIT: z kanału nigdzie nie widzę tych oznaczeń. Tylko nr obudowy dekla i takie tam.
A propo dyfra od 2.5 TDI, są jakieś różnice w tylnych dyfrach montowanych w S8? Moja jeździła na EUS ale to chyba od TDI. Jak to się ma chociażby do momentów obrotowych czyli 430 Nm 4.2 vs 310-370 Nm w 2.5d, o mocy nie wspominając? Może taka konfiguracja zostać?
EDIT 2: na skrzyni brakuje tabliczki znamionowej, komputery niestety nie pokazują jej kodu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |