Autor |
Wiadomość |
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-04, 14:36 [D2 95 4.2PB/LPG
] Nierówna praca na zimnym silniku
|
|
|
Jak w temacie . Odpalam zimny silnik po postoju minimum 8h i do rozgrzania mocno nierówno pracuje , potrafi też zaraz po odpaleniu reagować na gaz przygasaniem brakiem mocy poniżej 2 tys RPM.
Silnik był rozebrany i złożony na nowo . Głowice po regeneracji wszystkie uszczelki nowe , rozrząd na znaki idealnie .
Sondy lambda nowe Ori Bosch dedykowane do tego silnika
Czujniki temperatury podmieniane na nowe wskazania ideał równo zmieniają wskazania
Przepływka podmieniana jałowe 7g- max 235g
Krokowiec i przepustnica podmieniane .
Pompa paliwa ciśnienie 4 bar cały czas
Wtryski wszystkie 8 sztuk sprawdzone wydatki i rozpylanie -ideał
Podciśnienia wszystkie idealnie szczelne.
Czujnik wału nowy Bosch
Układ zapłonowy na cewkach tfsi
Problem nastąpił po wymianie silnika stary wypaliło uszczelkę na wczesniejszym tego problemu nie było.
Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać . Dodam że silnik ma wszystkie wartości bazowe w sterowniku na nagrzanym idealnie w normie według Elsy. Na nagrzanym pracuje prawidłowo.
Sam walczę z tym od roku i już wszystko tam podmieniłem oprócz sterownika silnika i zastanawiam się czy nie ma skopanych map albo coś. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-05, 11:44
|
|
|
lpg nie masz ? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-05, 16:09
|
|
|
Mam , ale wywalone było całkiem i zaślepione wtryski lpg do testu też.
Ciężko to ocenić ale jakoś tak mi się wydaje że jest ok jak silnik wyłączy ssanie, delikatny spadek obrotów mam wtedy i zaczyna pracować równo. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-05, 20:12
|
|
|
to zamontuj go z powrotem i odpal na lpg
co za LPG MASZ ? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-06, 04:46
|
|
|
Było to samo , nawet robiłem test i na silniku rozgrzanym Webasto odpalałem na benzynie i na gazie . Robiony był też test na samym LPG od zimnego silnika .
Na webaście musiał też chwilę popracować bo na początku rzucało silnikiem . A na LPG od zimnego tak samo jak na benzynie. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-06, 19:26
|
|
|
czyli problem w sterowaniu silnika elektrycznym raczej |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-07, 09:23
|
|
|
Czyli trzeba szukać tego ECU jeszcze. Podmienie najwyżej zostanie na zapas jak to nie to. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-07, 09:43
|
|
|
a widzi realne odczyty ? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-07, 10:54
|
|
|
Czujniki temp sprawdzałem to były te same wartości praktycznie co termometrem .
Przepływki obie mają wartości bazowe według sprawdzania z Elsy
Wałek rozrządu też niby w normie.i A sondy oscylują też poprawnie.
Ogólnie wymieniłem tu już praktycznie wszystko a problem jest od samego początku |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-09-07, 11:29
|
|
|
Poprzedni silnik pracował na cewkach TFSI, czy dopiero do nowego je założyłeś? Cewki się 'zakliknęły' na świecach (do swojego przymierzałem i ok. 5mm brakowało żeby dobrze siadły). Jakie masz świece? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-07, 15:29
|
|
|
Stary pracował na normalnym układzie i było wszystko okk. Przeszedłem na cewki tfsi już na nowym silniku specjalnie bo myślałem że się coś poprawi , świece Denso irydowe na starym silniku były ok. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-07, 16:59
|
|
|
ale stary na tych cewkach był ok ? dobrze rozumiem |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-07, 17:35
|
|
|
Stary pracował na oryginalnym układzie i było zero problemów. Nowy pojeździłem 3m na oryginalnym układzie i zmieniłem na tfsi bo myślałem że pomoże ale nic to nie dało. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-09-07, 21:17
|
|
|
czyli po wymianie motoru tak miał ? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-09-08, 06:54
|
|
|
Na początku jakoś jeszcze nie , dopiero jak nim gdzieś 2tys km zrobiłem. |
|
|
|
|
|