Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku  
Autor Wiadomość
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-04, 14:36   [D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku

Jak w temacie . Odpalam zimny silnik po postoju minimum 8h i do rozgrzania mocno nierówno pracuje , potrafi też zaraz po odpaleniu reagować na gaz przygasaniem brakiem mocy poniżej 2 tys RPM.

Silnik był rozebrany i złożony na nowo . Głowice po regeneracji wszystkie uszczelki nowe , rozrząd na znaki idealnie .

Sondy lambda nowe Ori Bosch dedykowane do tego silnika
Czujniki temperatury podmieniane na nowe wskazania ideał równo zmieniają wskazania
Przepływka podmieniana jałowe 7g- max 235g
Krokowiec i przepustnica podmieniane .
Pompa paliwa ciśnienie 4 bar cały czas
Wtryski wszystkie 8 sztuk sprawdzone wydatki i rozpylanie -ideał
Podciśnienia wszystkie idealnie szczelne.
Czujnik wału nowy Bosch
Układ zapłonowy na cewkach tfsi


Problem nastąpił po wymianie silnika stary wypaliło uszczelkę na wczesniejszym tego problemu nie było.

Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać . Dodam że silnik ma wszystkie wartości bazowe w sterowniku na nagrzanym idealnie w normie według Elsy. Na nagrzanym pracuje prawidłowo.

Sam walczę z tym od roku i już wszystko tam podmieniłem oprócz sterownika silnika i zastanawiam się czy nie ma skopanych map albo coś.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-09-05, 11:44   

lpg nie masz ?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-05, 16:09   

Mam , ale wywalone było całkiem i zaślepione wtryski lpg do testu też.
Ciężko to ocenić ale jakoś tak mi się wydaje że jest ok jak silnik wyłączy ssanie, delikatny spadek obrotów mam wtedy i zaczyna pracować równo.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-09-05, 20:12   

to zamontuj go z powrotem i odpal na lpg
co za LPG MASZ ?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-06, 04:46   

Było to samo , nawet robiłem test i na silniku rozgrzanym Webasto odpalałem na benzynie i na gazie . Robiony był też test na samym LPG od zimnego silnika .

Na webaście musiał też chwilę popracować bo na początku rzucało silnikiem . A na LPG od zimnego tak samo jak na benzynie.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-09-06, 19:26   

czyli problem w sterowaniu silnika elektrycznym raczej
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-07, 09:23   

Czyli trzeba szukać tego ECU jeszcze. Podmienie najwyżej zostanie na zapas jak to nie to.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-09-07, 09:43   

a widzi realne odczyty ?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-07, 10:54   

Czujniki temp sprawdzałem to były te same wartości praktycznie co termometrem .
Przepływki obie mają wartości bazowe według sprawdzania z Elsy

Wałek rozrządu też niby w normie.i A sondy oscylują też poprawnie.

Ogólnie wymieniłem tu już praktycznie wszystko a problem jest od samego początku
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-09-07, 11:29   

Poprzedni silnik pracował na cewkach TFSI, czy dopiero do nowego je założyłeś? Cewki się 'zakliknęły' na świecach (do swojego przymierzałem i ok. 5mm brakowało żeby dobrze siadły). Jakie masz świece?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-07, 15:29   

Stary pracował na normalnym układzie i było wszystko okk. Przeszedłem na cewki tfsi już na nowym silniku specjalnie bo myślałem że się coś poprawi , świece Denso irydowe na starym silniku były ok.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-09-07, 16:59   

ale stary na tych cewkach był ok ? dobrze rozumiem
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-07, 17:35   

Stary pracował na oryginalnym układzie i było zero problemów. Nowy pojeździłem 3m na oryginalnym układzie i zmieniłem na tfsi bo myślałem że pomoże ale nic to nie dało.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-09-07, 21:17   

czyli po wymianie motoru tak miał ?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-09-08, 06:54   

Na początku jakoś jeszcze nie , dopiero jak nim gdzieś 2tys km zrobiłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.