Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Moduł komfortu 46 - kodowanie ?  
Autor Wiadomość
bezmiarw14 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lip 2020
Posty: 4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-09-15, 18:10   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Moduł komfortu 46 - kodowanie ?

Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .

WAUZZZ4E43N0001695

próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .

Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .

Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg
_________________
Radek
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-09-15, 20:52   

Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.
_________________
Black Cars Matters
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-09-16, 07:03   

Dokładnie, kodowanie jest związane z wyposażeniem auta...

Tutaj masz przykładowe kodowania 46 z innych aut:

0004728
0000616
0004696

Wziąłem pierwsze trzy skany VCDS i każde autko miało inne kodowanie modułu 46.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2020-09-16, 18:49   

Tutaj poczytaj

http://wiki.ross-tech.com...t_System#Coding
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
kali5254 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: ostrowiec świętokrzyski
Wysłany: 2020-09-16, 20:03   

u mnie jest 0000098
 
 
bezmiarw14 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lip 2020
Posty: 4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-09-17, 00:59   

Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą

Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...

Ogólnie ostatnie podejrzenie Pada na komputer od gazu .... mam podłaczony pod CAN .

ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami

Czytając forum zobaczyłem wiele razy skrót CP , czy ktoś możę mi wyjaśnić co to jest ?


Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi

[ Dodano: 2020-09-17, 01:02 ]
No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs

[ Dodano: 2020-09-17, 01:07 ]
dice111 napisał/a:
Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.


Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortu
_________________
Radek
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-09-17, 07:42   

Za bardzo mieszasz. Trzeba diagnozować po kolei. Sterownik ABS można często naprawić.
CP - to component protection, czyli ochrona komponentu.
ASO to właśnie serwis Audi, zrobią Ci to i na miejscu, nieważne czy w NL czy PL (no chyba, że chodzi Ci o koszty, które jak wiadomo będą tam wyższe).
Co do kodowań po dekodowaniu, tutaj nikt nie będzie Ci tego teoretycznie sprawdzać.
VCDS daje jako-takie podpowiedzi, ale to jest robota głupiego. W ASO będziesz miał to przywrócone w 5 min.
_________________
Black Cars Matters
 
 
bezmiarw14 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lip 2020
Posty: 4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-09-17, 16:48   

rozumiem .

Czy instalacja gazowa nie będzie przeszkadzała w tym ?
Oraz zmieniony sterownik ABS
_________________
Radek
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-09-17, 21:37   

Z modułem komfortu ? Wg mnie nie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-09-18, 01:19   

bezmiarw14 napisał/a:
Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .

WAUZZZ4E43N0001695

próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .

Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .

Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg

Zaczynając od początku...
Po pierwsze numer VIN który podałeś jest błędny - tzn. auto o takim numerze nie istnieje :P
Oczywiście podejrzewam, że to przypadek.
Podałeś taki numer WAUZZZ4E43N0001695
Moim zdaniem poprawny jest WAUZZZ4E43N001695
Patrząc w twój profil i opis mogłoby się zgadzać tyle że rocznik tego auta to 2002 (produkcja 14-11-2002) a nie 2003 ;)

Idąc dalej...
Przykładowe kodowania z innych aut to takie trochę błądzenie w ciemnym pokoju z przepaską na oczach - jak trafisz to się uda :)
Generalnie sterowniki koduje się pod konkretne auto, jako wyjściową przyjmując fabryczną konfigurację po numerze VIN i kodach PR, korygując to ewentualnie o to co jest fizycznie w aucie, jeżeli auto przeszło jakieś modyfikacje.

Jeżeli w twoim aucie nikt nic nie zmieniał to moim zdaniem poprawne kodowanie to 0000632 ale... równie dobrze może to być też 0001656 gdyż w ten sposób zmienia się fukcjonalność danych modułów.

bezmiarw14 napisał/a:
Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą

Nie ma żadnej konieczności wymiany pompy razem ze sterownikiem.
Może i ja się nie znam ale wielokrotnie w tych autach zmieniałem sam sterownik i jeżeli jest sprawny to wystarczy poprawnie go zakodować i wszystko powinno wrócić do normy.
No chyba, że pompa ABS jest niesprawna to wtedy należy ją oczywiście wymienić.

bezmiarw14 napisał/a:
Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...

Robisz to sam czy jakiś mechanik? <boisie>

Jeżeli masz niesprawny sterownik ABS to w tym aucie kilka innych rzeczy może również nie działać poprawnie, np. zawieszenie czy wspomaganie kierownicy.
Więc o co chodzi z tym zawieszeniem i dlaczego wymieniałeś ten sterownik?


bezmiarw14 napisał/a:
ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami

Noi jak elektronika zdrowo się wysypie to z kodowaniami trzeba czasem bawić się praktycznie we wszystkich sterownikach - takie auto.
Jeżeli w sterownikach jest coś namieszane to i może prąd żreć bez końca.

bezmiarw14 napisał/a:
Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi

ASO = Autoryzowana Stacja Obsługi czyli inaczej mówiąc w naszym przypadku Autoryzowany Serwis AUDI.

bezmiarw14 napisał/a:
No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs

Usterka wewnętrzna sterownika ABS która, co śmieszniejsze, nie zawsze musi oznaczać jego koniec.

bezmiarw14 napisał/a:
dice111 napisał/a:
Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować.

Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortu

Jeżeli nie wiesz co z tym robić to moim zdaniem lepiej się z tym nie baw bo możesz jeszcze bardziej namieszać.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
bezmiarw14 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lip 2020
Posty: 4
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-09-20, 04:12   

Przepraszam że dopiero teraz .

Tak masz rację 2002 i nr vin pomyłka .

Tylko Pytanie , jaki wpływ ma instalacja LPG na ten moduł ?

Sterownik ABS był uszkodzony 100% , wymieniłem go na sterownik z disela , ale bez pomy , róznica oczywiście w pinach jest, ponieważ pompa z disela posiada czunjknik .

kodowanie niby sterownik przyjął , lecz pompa nie działa , co powoduje tryb awaryjny skrzyni ;/

Czy gdzieś nie blokuje mnie ochrona komponentu ?

[ Dodano: 2020-09-20, 17:24 ]
Panowie , czy posiada ktoś schemat Abs , dokładnie chodzi mi o Piny , problem sądzę że bardzo szybko zniknie .

[ Dodano: 2020-09-27, 22:32 ]
Orientuje się ktoś jakie piny trzeba zmienić aby pompa po lift działała na kostce przed lift ?
_________________
Radek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.