Autor |
Wiadomość |
samad
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61 Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-10-29, 13:55 [D3 03 4.2MPI
] Termostat i pompa wody
|
|
|
czy ktoś wymieniał termostat w [ D3 4,2 pb 2003]- jak to zrobić
rośnie temperatura nawet do 120--- ale po przejechniu dobrych 15-20 km
przy załączniu ogrzewania na [HI] -spada do 90st- przewód wodny do chłodnicy chłodny-jakby nie było dużego obiegu
czy ogżewanie wewnętrzne ma własną pompę elektryczną
zastanawiam się czy może pompa szwankuje (po nagżaniu silnika -wirnik na pompie jest luźny) czy np termostat zamyka duży obieg --bo podczas nagżewania wydaje sie że wąz chłodnicy jest cieplejszy niż po nagżaniu -
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - w przyszłości zwróć uwagę na poprawne używanie tagów.
FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-29, 18:49
|
|
|
Prawdopodobnie masz walnięty termostat i nie otwiera całkiem dużego obiegu. Wymiana termostatu przebiega tak samo jak w D2. Bo silnik jest tej samej konstrukcji.
Tak ogrzewanie ma właśnie dodatkową pompę elektryczną. Wymusza ona obieg płynu w nagrzewnicach. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
samad
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61 Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-10-29, 21:43
|
|
|
tak podejżewam
silnik [D3] jest rozwinięciem konstrukcji [D2]
wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi
przewód wodny |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-10-30, 01:10
|
|
|
W linku pdf wszystko Ci rozjaśni: http://ul.to/3a73v5 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-30, 07:02
|
|
|
samad napisał/a: | wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi przewód wodny |
Bo pewnie jest za pompą wody...
dlatego (aby uniknąć takich kłopotów jak u Ciebie i podwójnej roboty) przy wymianie rozrządu warto zmienić pompę wody i właśnie termostat ;-)
U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...
ponieważ do wymiany kompresora i przepłukania układu klimatyzacji trzeba było rozbierać przód więc zrobiłem od razu rozrząd (wg. przebiegu i tak niewiele czasu mi na niego zostało)... więc zmieniałem wszytko co było można aby drugi raz tego nie rozbierać...
nowy kompresor + inne graty od klimy, pasek rozrządu, pompę wody, termostat, wszystkie możliwe rolki rozrządu, napinacz, pasek wielorowkowy + wszystkie możliwe rolki po których jeździ.
Mam nadzieję że po takiej robocie za mojej kadencji przodu już nie będzie trzeba rozbierać ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
samad
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61 Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-07, 12:31
|
|
|
dice 111 - dzięki za link-pomogło
zazwyczaj termostat nie domyka ,lub nie otwiera do końca ,a tu poprostu umarł w pozycjii zamkniętej ---------- |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-11-27, 20:47
|
|
|
Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-11-27, 20:56
|
|
|
FOSS napisał/a: | (...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...) |
Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-27, 22:25
|
|
|
riki76 napisał/a: | Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90. |
Bez ruszania paska rozrządu to niewykonalne bo termostat jest bezpośrednio pod nim.
Można próbować tak aby nie rozpinać wszystkiego i nie przechodzić przez całą procedurę ustawiania rozrządu ale daj to komuś kto wie jak takie rzeczy się robi.
Natomiast rozpięcie przodu to rzecz praktycznie nieunikniona aby zrobić to poprawnie.
pebo napisał/a: | FOSS napisał/a: | (...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...) |
Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810. |
Panie kolego, apropos cytowanego przez ciebie posta to pisałem to w 2010 roku u dotyczył mojej Ex S8D2
Niestety, samego koła pasowego od kompresora klimy nie posiadam |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-28, 19:51
|
|
|
riki76 napisał/a: | No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą |
D2 ale chyba przed-lift.... bo w po-lifcie 3.7/4.2 w zakresie termostat, pompa wody kontra pasek rozrządu to jest prawie że identyczna konstrukcja co w D3 3.7/4.2 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-28, 23:03
|
|
|
Ale na zachęte dodali mocy |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
|