Autor |
Wiadomość |
Olek132
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 6 Skąd: Bielsko-biała
|
Wysłany: 2020-12-06, 13:37 [D2 00 4.2PB/LPG
] problemy po zakupie
|
|
|
Witam wszystkich, jestem swieży na forum także jak źle umieściłem temat to przepraszam .
do rzeczy, auto zakupione w poniedziałek 30 listopada, przy oględzinach falowały obroty zwłaszcza przy odpaleniu ale później na benzynie w miarę chodziły, problem był z plecionka bo jest rozerwana i lpg do regulacji podobno. ale auto jeździło i zrobiłem nim może 70km.
silnik to 4.2 AUW z tego co mi powiedzieli po win w auto częściach ( gdzie można zobaczyć oznaczenie silnika?)
problem nr.1
podczas jazdy auto w ciągu 30 sekund się zmieniło zaczęło telepać cała buda nie równo pracować pedał hamulca stwardniał i nie da się hamować nawet z pełzania ciężko go zatrzymać.
była połowa baku a ex właściciel mówił ze się zawiesza przy połowie i może być mniej niż jest rzeczwiście. zatrzymałem i zgasiłem, nie mogłem odpalić dość długa chwile po czym przyjechało do mnie paliwo dolałem za 60 zł odpalił dojechałem do domu i tu już reszta historii.
podłączyłem komputer błędy jakie wywala to
-błąd lambda
-wielokrotne wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
-wszytkie cewki missfire
-po drugim odpaleniu błąd czujnika położenia wału
- błąd poduszki
-błąd telefonu
i kilka chyba mniej istotnych narazię
złożyłem cały dolot od nowa bo brakowało obejm na filtrze powietrza i pompie sai
i założyłem jeden wężyk od podcisnienia bo był spadniety zaraz przy trójniku przy gruszce i odpaliłem przez chwile nie było błędu cewek ale znów się pojawiły chodził troszkę lepiej.
teraz już go nie dopalam bo pękł wąż od wspomagania i cały płyn zszedł XD ( no cyrk na kółkach bo to wszytko w ciągu doby od zakupu)
z rzeczy które mi mówił poprzedni właściciel rozrząd był robiony w czerwcu, świece rok temu jakoś, cięgna gruszek, regeneracja zacisków i ten wąż od wspomagania oddał do zakucia.
wszędzie gzie pytałem podpowiadali ze to może być ezektor i serwo albo któryś wężyk bo cały dolot był oczepiony od przepustnicy jak to rozebrałem.
no i co myślicie co to może być?
i drugie pytanie znacie może jakiegoś czarodzieja w okolicy bielska białej od audi co się zna na tym ?
chce ja ratować a nie oddawać do partacza który kasuje jak za zboże
problem nr.2
pewnie zły temat bo powinno iść do elektryki ale jak coś to przeniosę, rozładowało nowy akumulator z centy 95 Aha do 5v, naładowałem go i trzyma 11.76 coś takiego ale auta nie ruszy, dalej go ładować ?
bo coś kradnie prawie 2.5 Aha jak sprawdzałem pierwsze co się dzieje po podłączeniu akumulatora to uruchamia się zmieniarka, gdzie są bezpieczniki od niej bo bym sprawdził czy to ona, i czy to może mieć związek z błędem telefonu ?
dzięki wszystkim za odpowiedz, i proszę o wybaczeni to mój pierwszy post i pierwsze forum w życiu |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-12-06, 14:24
|
|
|
"Stare" paliwo i/albo pompa paliwo ledwo zipie (albo chińczyk, albo źle poskładana, albo wszystko razem do kupy) i wszystko co po drodze łącznie z filtrem do sprawdzenia jak ten samochód w stanie niewiadomym. Można by zrobić obejście na zewnętrznej pompie i potem szukać dopiero bo cała reszta wypadania zapłonów i trzęsąca się buda może być sprawą paliwa (wypadanie zapłonów, w D2 jak juz na 1 cyl nie chodzi to samochód nie chce jechać i telepie).
Trzeba diagnozować i działać metoda eliminacji.
Który wąż Ci szlag trafił ? Ten powrót ?
Akumulator pewnie już umarł. Trzeba szukać co żre "prąd". Opis bezpieczników dla FL masz na forum.
Z mechaników masz tu Tyrne w Harbutowicach (ale terminy u niego masakryczne).
Z użytkowników preFL mnie i Pepka w Cieszynie. Napisz do niego na PW jak będzie miał czas i chęci to zawsze możesz podjechać.
Z opisu wynika, że tam pewnie będzie więcej niespodzianek w aucie za fackę Kupiłes to w okolicy ? Jesli mozna wiedziec od kogo ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Olek132
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 6 Skąd: Bielsko-biała
|
Wysłany: 2020-12-06, 16:15
|
|
|
No właśnie jak go kupiłem to go zalałem pb/LPG i chodził przez te 70 km nawet nawet, auto kupiłem w lesie obok Oświęcimia, były właściciel mówił że jeździł na złoty może ktoś będzie kojarzył ta audice na KOS,
No właśnie podjechać. Jest problem bo jak zerwało ten wąż i nie ma oleju to wolałbym nie zatrzeć pompy, plus do Cieszyna laweta wyjdzie majątek chyba. No też myślałem że ktoś kto się zna ma taki mobilny warsztacik żeby to obczajić 😃 |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-12-06, 17:16
|
|
|
Przede wszystkim odciąć LPG. Skoro mówią, że jest do regulacji to zakładaj, że nie działa. Zacznij od sprawdzenia czy komputery nie są utopione. W dalszej kolejności wszystkie podciśnienia i odmy. Wymień filtr paliwa i uruchom samochód na zewnętrznej pompie. Sprawdź wiązkę czujnika położenia wału i sam czujnik choćby metodą na diodę LED. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Olek132
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 6 Skąd: Bielsko-biała
|
Wysłany: 2020-12-06, 23:52
|
|
|
A które komputery ? W sensie sterownik silnika ? Gaz odciąć czyli zakręcić kurek na zbiorniku wystarczy ?
Szukam w okolicy jakiejś na części żeby pojechać i kupić trochę gratów
A na ogłoszeniach nie widzie nic
Napisałem PW do ciebie pepek 😃 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
Olek132
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 6 Skąd: Bielsko-biała
|
Wysłany: 2020-12-19, 21:41
|
|
|
Auto wróciło od mechanika po zmianie węża wspomagania bo pękł, mechanik diagnozował i nie doszedł do niczego ciekawego, sprawdziłem cewki na prawej głowicy stojąc od przodu auta, odkręciłem wszystkie bardzo lekko wyszły nie trzymały się świec wgl, odpaliłem silnik i po kolei wciągałem cewki, żadnej zmiany nawet jak wszystkie były wyciągnięte auto nie zmieniło pracy n leweij tak samo luźna cewka 3 nie zdążyłem odkręcić już dzisaj,
Pedał hamulca twardy dalej na wolnych obrotach powyżej 1.5 tys normalnie mięknie i działa.
Check miga cały czas ale przy wyższych obrotach zaczyna się ciągle świecić
Boje się że rozrzad się rozjechał na jednej głowicy, na czym go sprawdzić?
Macie jakieś inne pomysły ? Cewki i świece wymieniam w poniedziałek.
Dzięki miłego weekendu
[ Dodano: 2020-12-20, 01:24 ]
Nie mogę znaleźć edycji posta, jeszcze korek od wlewu oleju zasysa a nie dmucha wgl, mechanik mówi że odma drożna ale nie dmucha nic też,
No i jak zaczyna chodzić na wszystkie gry śmierdzi bardziej olejem. I nie kopci już tak,
Może był taki temat już poruszany ? Szukałem przez lupę ale nic nie znalazłem ciekawego |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-12-21, 23:22
|
|
|
Cewki nie trzymają się świec jakoś specjalnie i wychodzą lekko.
Nie wyciągaj cewek na pracującym silniku bo uwalisz elektronikę.
Nie użytkuj LPG póki samochód nie będzie pracował poprawnie na benzynie bo sobie pofolgujesz z mocą i przypalisz zawory jak będzie za ubogo. Szczególnie, że wali czeka.
Ustawienie rozrządu sprawdza się blokadami. Kiedy wpadają na miejsce.
Czasem znaczek na kółku jest źle.
Podciśnienie do hamulca jest z układu z inżektorem musi być szczelny i tak zamontowany jak fabryka nakazała.
Poszukaj rysunku w zakładce CARPROG2
https://ifinterface.com/page/page3.php |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Olek132
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 6 Skąd: Bielsko-biała
|
Wysłany: 2020-12-22, 20:46
|
|
|
Ogólnie temat upalony, wyciągnąłem świec jeszcze i na 3 cylindrze od kierowcy jest zgnieciona, 0 kompresji na cylindrze całkowite, ostatni na niej ma 12 na drugiej 8 8 9.5 7 także kiepsko,
Remont albo SWAP silnika coś mi się wydaje ;/
Ma ktoś słupek auw ?
Ogólnie jakie koszta wymiany silnika ? |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-12-22, 21:09
|
|
|
Silnik + 1kzł. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
|