|
Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-05-22, 10:54 [D2 preFL ALL
] Zawias przód, dupa zamienniki
|
|
|
Czołem,
Robię kompletny remont zawieszenia z przodu. Myślałem, że dziś wyskoczę po 3 tygodniach z garażu a tu lipa.
Nabyłem amortyzatory zamienniki Sachs 316 997. Czyli to co wyskakuje jako uniwersales do przedlifta. Sprężyny 998 437 czyli takie jakie katalog podaje do przedlifta 4,2 Q. Nie ma za dużego wyboru ale silnik i skrzynia pasuje to powinno być prawie ok. No ale nie będzie.
Jak widać porównanie wysokości mocowania talerzyków amortyzatora w zamienniku i przedlifcie różni się prawie 15 mm!. Czyli gdybym zostawił sprężynę i górne jej mocowanie to samochód pójdzie w górę znacząco więcej niż 15 mm z racji ramienia wahacza. I to tylko z wymianą amortyzatorów!
Poliftowe zawieszenie miało wyższe amortyzatory takie jak zamiennik i on z odpowiednią poduszką będzie ok ale tylko w polifcie.
Gdzie wchodzi te 15 mm? ano wchodzi w górną poduszkę których porównanie widać na fotografii.
Ich zamiana nie jest prosta z uwagi na dodatkowe wycięcia w aluminiowym mocowaniu zawieszenia górnego.
Ktoś walczył z tym ostatnio?
mocowanie_polift.jpg Widać wcięcia w obudowie |
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 135,84 KB |
Poduszki_przedlift_i_polift.jpg widać duże różnice w wysokości |
|
Plik ściągnięto 22 raz(y) 146,79 KB |
sachs_i_przedlift.jpg widać dużą różnicę w wysokości mocowania sprężyny |
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 116,86 KB |
polift_i_sachs.jpg tu praktycznie z odpowiednią poduszką różnicy nie ma. |
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 120,8 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-05-23, 19:08
|
|
|
Bilstein B6 dedykowany do przedlifta też ma talerzyk 1cm wyżej niż oryginalne amorki Boge.
Górne mocowania wahaczy różnią się jedynie tym podfrezowaniem. Parę lat temu zmieniłem je i talerzyki na poliftowe. Wszystko pasuje plug&play.
Na forum chyba Mucholejkolator opisywał, że dawał jakieś podkładki między przedliftowe mocowanie wahaczy i poliftowy talerzyk, żeby ten się całą powierzchnią opierał na górze.
Wg katalogu sprężyny 998 437 mają średnicę drutu 14,6mm. Oryginalnie też takie miałeś? U mnie fabrycznie siedziały bardzo długie sprężyny z drutu 16mm. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-05-23, 20:27
|
|
|
Czyli wszystkie amory to pewnie polifty. Ciągle się utwierdzam że D2 to zabytek. Lubię nie pozbędę się szybko ale problemy są zaskakujące.
Zamówiłem już nowsze mocowania i górne talerzyki kolejny tydzień na kanale. Ten patent z podkładką zwiększa luz na tłumiku wibracji trzonka amora.
Sprężynę fabrycznie też miałem z drutu grubszego mającą jeden zwój więcej niż zamiennik i polift.
Aż się boję co będzie jak zacznę robić tył... Bo za miesiąc planowałem. Też już wszystko się tam posypało. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-05-23, 21:20
|
|
|
Cytat: | Czyli wszystkie amory to pewnie polifty. |
Pewnie tak. Optymalizacja kosztów produkcji i klepią wszystko na jedno kopyto.
Cytat: | Aż się boję co będzie jak zacznę robić tył... Bo za miesiąc planowałem. Też już wszystko się tam posypało. |
Z tyłem jest ciężko pod kątem dedykowanych części - albo niedostępne, albo mega drogo. Da się ogarnąć 'na patencie' - w 2012 to robiłem i opisywałem na forum, co i jak pasuje. 110tys. km od remontu zrobione bez problemu
Cytat: | Ciągle się utwierdzam że D2 to zabytek. |
Ma to swoje zalety, bo na tle obecnych rozwiązań technicznych, to jednak są względnie proste auta.
Ale ja tam mówię otwarcie, że posiadanie tyle lat A8, to już syndrom sztokholmski |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |