|
Autor |
Wiadomość |
lvczq
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-03, 00:40 [D2 98] Problem ze stacyjką
|
|
|
Witam, dzisiaj w moim aucie zdarzył się następujący problem. Parę godzin po zgaszeniu, przechodząc obok auta zobaczyłem że podświetlony jest FIS oraz pracują nawiewy, mimo tego że kluczyk był wyjęty. Miga kontrolka od immo, auto odpaliło i zgasło po sekundzie, przy kolejnych próbach tylko kręci rozrusznikiem ale nie odpala, po odłączeniu i podłączeniu akumulatora znów raz odpala i gaśnie a potem tylko kręci rozrusznik. Po wyjęciu kluczyka dalej świecą się zegary, fis, kontrolki i panel klimatyzacji - zero reakcji. Dodam również że wraz z tym otwieranie/zamykanie z pilota też nagle przestało działać - sprawdzane na dwóch kluczykach.
Jeśli chodzi o błedy to:
-na silniku 17978 engine blocked by immo
-na immo 01176 Key Signal too low
Na forum wyczytałem że luźna wtyczka albo zepsuta cewka stacyjki powodują takie błędy, aczkolwiek nikt nie pisał żeby towarzyszyły temu objawy takie jakby kluczyk był ciągle wsadzony oraz niedziałające zamki. Zdjąłem te wszystkie plastiki z kolumny kierowniczej, docisnąłem tą wtyczkę do czarnego bębenka, poruszałem tym trochę i nic to nie dało, stąd też bardzo proszę o pomoc, gdyż kompletnie nie wiem co może być przyczyną. Czy może być to cewka czy raczej kostka stacyjki, a może w ogóle co innego?
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego, ale wcześniej sporadycznie zdarzało się że po przekręceniu kluczyka do pierwszej pozycji uruchamiał się alarm, wyjęcie kluczyka i ponowne przekręcenie już było normalne. Parę miesięcy temu, jednorazowo zdarzyło się że silnik nie zgasł po wyjęciu kluczyka, musiałem rozpinać moduły zapłonowe. Czasami bywało też że rozrusznik nie kręcił za pierwszym razem, jakby nic się kompletnie nie działo przy próbie odpalenia ale zawsze za drugim razem już odpalał normalnie, nie sypał wtedy żadnych błędów.
Rocznik modelowy 98, jak to niektórzy nazywają "między-lift"
Z góry dziękuję za każdą pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-06-03, 05:34
|
|
|
Zmień kostkę stacyjki. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-06-03, 21:39
|
|
|
Jak wyżej, sprawdź kostkę stacyjki na początek.
Do kupienia od ręki. Przynajmniej rok temu. Koszt może z 40zł wówczas. |
|
|
|
|
lvczq
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-03, 23:33
|
|
|
Okej, dzięki panowie.
Mam jeszcze takie pytanie. Znalazłem na forum jakiś poradnik z audipages jak to zrobić i tam było pokazane żeby najpierw zdjąć kierownicę i bodajże odpiąć poduszki powietrzne. Czy jest to konieczne? Bo mi udało się wyjąć tę kostkę bez tego, oczywiście na odpiętym akumulatorze i teraz mam rozkminę czy jak wsadzę nową kostkę i podłączę akumulator to nic się nie stanie, np nie wywali poduszek. Powinienem się czegoś obawiać? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-06-04, 05:31
|
|
|
Generalnie zasada jest taka, żeby przy odpinaniu airbaga (nieważne którego) odpinać aku (nie wypinać, czy wpinać poduszek przy podłączonym). Nic się nie stanie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
lvczq
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-04, 10:44
|
|
|
Dobra, ogólnie to wymieniłem tę kostkę i niestety nic to nie dało. Ktoś ma jakieś pomysły? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-06-04, 12:39
|
|
|
Sprawdź przekaźnik od styku X , może być wypalony i ci się skleja . |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-06-04, 13:55
|
|
|
Przy przekaźniku byłby 3 błąd (Implausible lub/i Intermittent), ale można tez sprawdzić. Wtyczki i sama wiązke do immo tez by można sprawdzic. W D2 lubiło padać (często robione jeszcze w ASO). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
lvczq
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-04, 14:30
|
|
|
Ogólnie to międzyczasie odpiąłem jeszcze kabelek od cewki żeby sprawdzić czy coś się zmieni i wtedy wyskoczył dodatkowo błąd 01128 immobilizer reader coil, poprzednie błędy są nadal i dalej wszystko się swieci jak na włączonym zapłonie nawet gdy kluczyk jest wyjęty, więc ten kabelek raczej jest okej.
Co do tego przekaźnika - który to przekaźnik i gdzie go znajdę? Ewentualnie może jest jeszcze jakiś bezpiecznik do sprawdzenia?
Edit:
Przekaznik X wymieniony, problem niestety pozostał. Może komuś przychodzi coś jeszcze do głowy? |
|
|
|
|
Szymon5
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D2
Dołączył: 06 Paź 2019 Posty: 5 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2024-02-03, 16:23
|
|
|
Witam wszystkich.
Dołączę się do tematu bo dzis mam dokladnie tą samą usterkę. Kolego lvczq co bylo przyczyną Twojej awarii? Mam podobnie jak Ty. Stacyjka wymieniona, stycznik x również i nadal to samo. Jak podłącze akumulator to mimo wyjętego kluczyka świeci akumulator, cat i mruga immo a wentylatory chodzą i podświetla się panel climatronica.
[ Dodano: 2024-03-23, 22:25 ]
Witam.
Po ok 25 godzinach w garażu i rozebraniu auta jak do malowania znalazłem w końcu usterkę. Opiszę ja tutaj to może komuś zaoszczędzę trochę czasu.
Otóż, przyczyną zwarcia w instalacji okazała się uszczelka/gumka anteny w tylnym błotniku. Tamtędy podczas wiosennych obfitych deszczy dostawała się woda, która kapała sobie na wtyczkę chyba od zmieniarki. Zmieniarki już tam nie ma więc pewności do końca nie mam. Wtyczka taka trochę podobna do starego złącza dukarkowego LPT. Woda dostała się do środka tej wtyczki, zrobiła się korozją i doszło do zwarcia pinów, i to było przyczyną mojej usterki. Jako, że sama wtyczka jest nie rozbieralna, można usterkę usunąć na 2 sposoby. Można rozciąć obudowę tej wtyczki i dostać się do pinów wewnątrz oraz usunąć zwarcie lub zdjąć lewa osłonę boczną tunelu (od strony kierowcy) I wypiąć z żółtej wtyczki, która jest za kanałem wentylacyjnym idącym na tył, 2 przewody prowadzące do wtyczki od zmieniarki. Kolory tych przewodów to niebiesko/czarny i szaro/zielony. Ja u siebie właśnie tak zrobiłem bo nie chciałem bawić się w rozcinanie wtyczki. Oczywiście po naprawie od razu została wymieniona uszczelka anteny, aby zapobiec dalszym usterkom.
Mam nadzieję, że komuś przyszłości pomogę i zaoszczędzę mu kilku godzin dłubaniny. Załączam również zdjęcia żółtej kostki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|