Autor |
Wiadomość |
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2010-11-07, 22:46 [D3 ALL
] Jak zdemontować panel sterowania MMI (zalanie)
|
|
|
Witam,
Jak w temacie potrzebuje zdjąć całą konsolę sterującą MMI. Przymieżałem się do tej czynności ale boje się połamać coś po drodze. Niestety potrzebuje ją wyjąć i naprawić lub co gorsza jak się nie uda wymienić na nową po zalaniu jej (swoją drogą nigdy bym nie pomyślał że można uszkodzić panel myjąc go wilgotnymi ściereczkami do czyszczenia deski rozdzielczej). Na dzień dzisiejszy konsola umarła nie podświetla się i to samo tyczy się pilota. MMI czasem się włącza a czasem sie ale to dalej może być problem wilgoci.
Odczyt z VAG`a nic konkretnego nie pokazuje ale dożucam:
Address 07: Control Head Labels: 4E0-910-7xx-07.lbl
Part No SW: 4E0 910 769 E HW: 4E0 035 729 A
Component: Interfacebox H43 5150
Revision: 00000000 Serial number: 300HC037524701
Coding: 0000013
Shop #: WSC 00000 000 08192
1 Fault Found:
00658 - Control Head
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 234893 km
Time Indication: 0
Date: 2010.11.04
Time: 12:36:11
pozdrawiam Michał |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-11-08, 13:04
|
|
|
dice111 , skąd wziąć takie pdf-y jakimi ty dysponujesz , może się podzielisz , chętnie zakupię 8-) |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-11-08, 16:25
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź......... , ale ja i informatyczne zagadki ,obrazy itd to dwie sprzeczności , myślę ,że sam nie dam rady. |
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2010-11-08, 17:09
|
|
|
Dasz rade,tak jak i ja,bo zobaczylem jak robia to zawodow.
Wyjmujesz popielniczkę>na dnie jest srubka>odkręcasz.
Reszta jest na zatrzask,klimatronic w doł lekko i od gory dwoma recami podwazasz od spodu cala deske i podnosisz az do konca,pod spodem masz kabelki,ktore od dołu rozlaczasz.Caly panel mozesz wyjac,nie wlaczaj zaplonu,bo bedzie troche bledow.
W razie "W" nowy uzywany panel kosztuje max 500zł. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2010-11-08, 20:55
|
|
|
Dobra Panowie... Niestety ale zgłupiałem...
zdjełem panel MMI wyczyściłem podłączyłem i dalej nie działa, błąd ten sam więc wypinam miernik posprawdzałem ścieżki na płytce, rezystory itd... wszystko niby ok.
MMI natomiast głupieje (otwiera się chwile pogra i się wyłącza i tak na zmiane cały czas, choć czasem pogra 2 min a czasem 2s)
posprawdzałem bezpieczniki w desce od strony kierowci i pasażera oraz w bagażniku przy aku i dvd od navi. Jeśli gdzieś jeszcze są to nie mam pojęcia gdzie. macie jakieś propozycje?? bo moduł control head nie ma komunikacji z konsolą. :-(
Pozdrawiam Michał
[ Dodano: 2010-11-08, 23:10 ]
Yupi!!!!!
No dobra zrobiłem. Obyło się bez dodatkowych kosztów. okazało się że te ściereczki a raczej detergent z nich pozaklejał 3 ścierzki wyprowadzone z układu scalonego tego firymy NEC (na zdjęciu jest pod naklejką białą z numerkami). Tradycyjnie więc kąpiel w spirytusie+patyczki do czyszczenia uszu załatwiły sprawę. Za pierwszym razem nie przypatrzyłem się.(post wyżej)
a oto fotki bebechów jak by to kogoś interesowało
Awers
Rewers
I wielkie dziękuje i pokłony dla "dice111" bez ciebie bym nie podołał.
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-02-19, 21:14
|
|
|
Mnie tez to czeka, mam nadzieje ze nic nie uwale. Masz moze jakies dodatkowe rady jak sie za to zabrac bo nigdy czegos takiego nie robilem .
[ Dodano: 2011-02-19, 20:21 ]
wolek masz jeszcze gdzies tego pdf. -a z instrukcja demontazu ??? poprosze na meila jak bys mial
saberek750@tlen.pl |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-02-20, 17:43
|
|
|
pdf`y poleciały na poczte.
może jedynie dodam ze te nakładki na potęcjometrach są nakładane (wciskane) a pod nimi znajduje się nakrętka umożliwiająca ich odkręcenie. I dokładnie posprawdzaj ścieżki możliwe że ciecz którą potraktowałeś panel mogła wdać się w reakcje z lutami i konieczne będzie przelutowanie ale to raczej mało prawdopodobne a nawet bardziej a i tu bez żartów przy tej operacji lateksowe rękawiczki wręcz wskazane bo tłuszcz z palców itp,itd również może zaszkodzić, a obudowe (plastikowa) wraz z zewnętrznymi przyciskami traktujesz woda+mydłem i dokładnie suszysz.
pozdrawiam i powodzenia. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-03-02, 20:41
|
|
|
wolek napisał/a: | pdf`y poleciały na poczte.
może jedynie dodam ze te nakładki na potęcjometrach są nakładane (wciskane) a pod nimi znajduje się nakrętka umożliwiająca ich odkręcenie. I dokładnie posprawdzaj ścieżki możliwe że ciecz którą potraktowałeś panel mogła wdać się w reakcje z lutami i konieczne będzie przelutowanie ale to raczej mało prawdopodobne a nawet bardziej a i tu bez żartów przy tej operacji lateksowe rękawiczki wręcz wskazane bo tłuszcz z palców itp,itd również może zaszkodzić, a obudowe (plastikowa) wraz z zewnętrznymi przyciskami traktujesz woda+mydłem i dokładnie suszysz.
pozdrawiam i powodzenia. |
witam mozesz mi podeslac te pdf-y na maila ? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
tigi27
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Anna
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45 Dołączyła: 24 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Świebodzin/lubuskie
|
Wysłany: 2011-03-03, 14:29
|
|
|
Czy mogę też poprosić pdf'y na maila? Z góry dziękuję. tigi27@o2.pl |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-03, 14:40
|
|
|
Upload Pliku ważny 30 dni.
MMI.rar
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
|
tigi27
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Anna
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45 Dołączyła: 24 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Świebodzin/lubuskie
|
Wysłany: 2011-03-07, 09:04
|
|
|
Wszystko dotarło. Dziękować :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
arwid
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arwid
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lip 2011 Posty: 3 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2011-07-22, 14:07
|
|
|
Witam! Mam taki sam problem jak w temacie. Byłbym bardzo wdzięczny żeby ktoś przesłał i dla mnie te pdef-y z demontażem na adres arvydas_v@o2.pl. z góry dziękuje i pozdrawiam! |
|
|
|
|
|