Autor |
Wiadomość |
holi
Rocznik: 1990
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3, A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Gru 2022 Posty: 2 Skąd: Simoradz
|
Wysłany: 2022-12-11, 20:20 [D3 02 4.2MPI
] Pytanie dotyczące opadającego tyłu
|
|
|
Hej, jestem tu od dawna, tylko czytałem a to mój pierwszy post. A8 D3 po nocy opada tył, lewa strona szybciej, ogólnie po 12 godz dupa juz mocno siedzi. Przód ok. Nie pamiętam kodu błędu diagnostyki ale było to coś w stylu błąd czujnika wysokosci zawieszenia tylnego, wartość graniczna przekroczona. Pewnie gdzieś mam nieszczelność, jest szansa że puszcza tylko jeden miech i przez to ciśnienie spada na całym tyle? Czy to będzie problem 2 miechów? Ew. rozdzielacza, zaworkói? Gdzieś jest słaby punkt tego zawieszenia? Na czym sie na początku skupić? Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2022-12-11, 20:25
|
|
|
Skup się najpierw na diagnostyce porządnej. Może to byc nawet przewód powietrza delikatnie rozszczelniony po tylu latach, a wtedy zaczniesz wymieniać wszystko po kolei i będziesz tylko się denerwować |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-06-24, 18:27
|
|
|
Witam Wszystkich.
By nie zamieszczać nowego tematu to podepnę się pod autora postu.
Mianowicie problem w zasadzie jest ten sam.
Półtora roku temu miałem podobny problem z tym, że opadał mi przód a bardziej lewy przód. Było też słychać przy lewym błotniku przy kole ubytek powietrza. Miech został wymieniony na zregenerowany (poduszka wraz z amortyzatorem) oraz komplet wahaczy. Teraz problem przeniósł się na tył czyli opada bardziej opada prawy tył. Rzecz w tym, że syczenia świadczącego o ubytku powietrza nigdzie nie słyszę. Z lewej przedniej strony gdzie jest umieszczony kompresor czy też rozdzielacz też nic nie słychać. Czy możliwe jest, że ubytek jest na tyle mały, że jednak ucieka powietrze z miecha??
Druga sprawa, czy w VCDSie można zrobić (jak w mercedesie) tzw. "rodeo" które np sprawdza każdy miech oddzielnie pompując go sprawdzając tym samym czy układ trzyma ciśnienie i gdzie ewentualnie jest nieszczelność??
Kolejna sprawa jest taka iż od jakiegoś czasu (w sumie od dawna ale nigdy tego nie używałem) nie mogę z pozycji MMI opuścić auto na pozycję "dynamic" - nie opuszcza się. Opuszcza się tylko wtedy gdy jest w pozycji "Auto" i przekroczy prędkość 120km/h. Z pozycji "komfort" na "podnoszenie" idzie bez problemu.
Czy demontaż miecha jest bezproblemowy, jakieś rady w związku z tym zabiegiem??
Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2023-07-01, 12:55 ]
I co nikt nie miał opadającego tyłu?? |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2023-07-01, 13:55
|
|
|
U mnie problemem był ten mały zasobnik który znajduje się nad miechem.
Dupa siądzie Ci cała nawet jak jeden miech na osi jest strzelony, spowodowane jest to że rozdzielacz będzie usiłował wyrównywać ciśnienie by auto stało prosto - finalnie stoi prosto (nie względem obu osi) ale z prostatą na ziemi
Przełącz na MMI auto na tryb lewarka/podnośnika, wtedy rozdzielacz mówiąc w skrócie się "zamyka" i jeżeli na którymś kole jest nieszczelność to te konkretnie koło opadnie, żaden sterownik nie będzie próbował poziomować auta korzystając z zasobnika (dużego) aż w rezultacie braknie mu wiatru w miechu i siądzie na ziemi. Przyklęknie tylko to koło, gdzie w układzie znajduje się nieszczelność.
Co do sprawdzenia nieszczelności VCDSem to nie sprawdzisz tego dokładnie. Faktem jest że każdy poszczególny miech możesz "nadmuchać" ale jeśli jest to mikroskopijna nieszczelność to nie zauważysz spadku natychmiast (zwłaszcza że komputer nie pokaże Ci ciśnienia w miechu tylko bodajże wysokość).
Będzie to dłuuuuugo trwało i nawet jak jesteś wytrwały i każdy miech chcesz tak sprawdzać to zauważ że najmniejsza zmiana na czujniku (wysokości położenia=spadek ciśnienia) będzie korygowana powietrzem z zasobnika który to ma bodajże 25l pojemności więc w teorii się da. W praktyce raczej nikt tak tego nie sprawdza bo szybciej ściągnąć nadkole i "popsikać" wodą z mydłem na miech, zaworki, małe zasobniki niż siedzieć całą noc w aucie z laptopem
Ja też jestem po zmianie amortyzatora z miechem mimo to nadal mam gdzieś malutką nieszczelność która to się ukazała dopiero jak wróciłem po 9 dniowym urlopie do domu (dupa na ziemi). Jeżdżąc regularnie autem czy nawet wezmę inne i A8 stoi np. 2 doby nie zauważyłem żeby coś się działo. Dopiero pewnie po jakimś tygodniu się "wydmuchała" ze wszystkiego.
Na szczęście kompresor też mam nowy , oryginał WABCO i auto się wypoziomowało w dosłownie jakieś 12-14sec od momentu uruchomienia silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-07-01, 14:28
|
|
|
U mnie nie wiadomo czemu jakoś od dłuższego czasu prawy tył był niżej w stosunku do lewego tyłu jakieś może 8 - 10mm.
I jak rozmowiązałeś problem tej nieszczelnej baniuszki nad śmiechem??
A demontaż miecha z tym zasobnikiem to idzie to ogarnąć czy trzeba dewastować pół auta?? |
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2023-07-01, 22:25
|
|
|
Ja mam pytanie. Dlaczego zakładasz od razu najdroższa możliwa rzecz? To tak jak byś miał wypadanie zapłonu i od razu założył dziurę w tłoku. Najpierw wyeliminuj inne rzeczy, takie jak rozdzielacz czy zaworek. Najpierw diagnostyka, później naprawy. |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-07-02, 08:07
|
|
|
Nie tyle, że zakładam najdroższą rzecz ale chyba z reguły to pada najszybciej. Poprzednia moja naprawa z tym związana wymianą miecha. Więc może i tutaj jest tak samo 😏😏😏 |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2023-07-03, 13:53
|
|
|
denveco napisał/a: | I jak rozmowiązałeś problem tej nieszczelnej baniuszki nad śmiechem?? |
Wymieniłem cały amortyzator.
denveco napisał/a: | A demontaż miecha z tym zasobnikiem to idzie to ogarnąć czy trzeba dewastować pół auta?? |
Jak byś wymieniał normalny amor tylko trochę sprytu potrzeba Jest gdzieś temat na forum odnośnie wymiany |
|
|
|
|
|
|
|
|