|
Autor |
Wiadomość |
andrzej626
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3 Quattro
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 14 Skąd: Kłodawa (wielkopolskie)
|
Wysłany: 2023-01-04, 20:20 [D3 06 4.2TDI
] Slave został omyłkowo wyuczony jako Master
|
|
|
Witam.
Problem jak w temacie. Dotyczy auta z profilu.
Jakieś 2 lata temu padł mi w aucie jeden ECU (Slave), więc trzeba było zakupić używany (nowy ze względu na cenę raczej nie wchodził w grę) i "zgrać" go z Masterem.
Niestety wtedy nikt w mojej okolicy tego nie robił, więc trzeba byłoby na lawecie ciągnąć auto gdzieś dalej.
Tutejszy mechanik zaproponował, że poszuka kogoś kto sprzedaje ECU i również programuje je "na stole" bez auta. No i tak oba moje ECU pojechały kurierem w Polskę. Po powrocie trafiły do auta i po małych zgrzytach auto odpaliło i prawie wszystko w nim działało. Prawie, bo okazało się, że w wielu blokach pomiarowych nie ma odczytów (nic o dpfach, temperaturach spalin) i brak jest możliwości zalogowania się np: w celu wypalenia dpfów. Wcześniej VCDS (klon) wszystko odczytywał.
Trzeba było z tym żyć.
Niedawno padła mi skrzynia, więc ją wyremontowałem i kupiłem VAS5054A w celu wyzerowania adaptacji i upgradu softu. Po pomyślnym flashu skrzyni chciałem poznać możliwości VASA i "bawiąc się" funkcjami prowadzonymi natknąłem się na taki komunikat:
"Slawe (podrzędny) został omyłkowo wyuczony jako Master (nadrzędny)".
Następnie zgodnie z prowadzeniem programu sprawdziłem piny 45 i 46 we wtyczkach T94 ECU i wszystko było ok: w Master rozwarte, w Slave zwarte. Oststnim zaleceniem programu jest: wymienić komputer sterujący silnika 2 i podane dwie wskazówki:
- wyuczenie sterownika przebiega automatycznie, po ok 1 godzinie <zapłon załączony>
- procesu wyuczenia nie można cofnąć.
Teraz moje pytania do szanownych kolegów:
1. Czy opisane braki odczytów i brak możliwości zalogowania to może być wynik pracy dwóch Masterów (co zafundował mi "fachowiec" zdalny)?
2. Czy ponowne flashowanie ECU po OBDII przywróciłoby go do ustawień fabrycznych (żeby nie był już Masterem)?
3. Jeżeli flashowanie przez OBDII nic nie da, to czy jest inny sposób?
4. Czy można na dłuższą metę jeżdzić z dwoma Masterani, godząc się a w/w "brakami"?
Dodam jeszcze, że zamieniałem komputery miejscami i w funkcjach prowadzonych nic się nie zmieniło. Ogólnie, w obu przypadkach ODIS-E traktuje komputer silnika 2 jako uszkodzony.
Wdzięczny byłbym za wszelkie sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |