Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Pytanie o wałki  
Autor Wiadomość
Creator 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023
Posty: 10
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2023-01-10, 12:07   [D2 98 4.2PB ] Pytanie o wałki

Cześć. Powoli będę składał abz/akg dla siebie i mam głowice w zakładzie obróbki. Może ma ktoś wiedzę jak rozpoznać sprężynki( podobno były dwa rodzaje)? Silnik chciałbym w przyszłości wyżej zakręcić. Posiada ktoś może wałki ssące z s8 32v na sprzedaż?

[ Dodano: 2023-01-10, 17:19 ]
Creator napisał/a:
Cześć. Powoli będę składał abz/akg dla siebie i mam głowice w zakładzie obróbki. Może ma ktoś wiedzę jak rozpoznać sprężynki( podobno były dwa rodzaje)? Silnik chciałbym w przyszłości wyżej zakręcić. Posiada ktoś może wałki ssące z s8 32v na sprzedaż?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2023-01-15, 15:41   

a wałki nie są takie same ? tylko jest różnica w kasowaniu luzu na wydechu
 
 
Creator 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023
Posty: 10
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2023-01-15, 21:01   

Czytałem i w materiałach na temat tych silników widać że są inne ssące w ahc akh.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2023-01-16, 19:59   

miałem dwa rozebrane na stole i jakoś były podobne :>
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2023-02-28, 21:27   

pepi napisał/a:
miałem dwa rozebrane na stole i jakoś były podobne :>



Średnica krzywki walka dolotowego ahc i abz
52 - 40,5 ahc
48 - 38,5 abz
Na szybko suwmiarka mierzyłem ale zawór otwiera się o 2mm bardziej.
Z przekładką do głowic abz jest trochę problem.
U mnie zawory były podparte 0.5mm.
Popychacze seryjne nie pasowały.

Co do sprężynek zaworowych to były dwa rodzaje głowic w abz. Jedne na pojedynczej sprężynie a drugie na podwójnych. Te z podwójnymi są lepsze. W ahc były pojedyncze stożkowe.
 
 
Creator 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023
Posty: 10
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2023-05-05, 01:33   

Dziękuję Ci bardzo kolego za te informacje, to faktycznie lepiej odpuścić bo nawet glowic do ahc nie moglem znaleźć. Ciekawi mnie czy jeszcze ktoś tym jeździ i spotkał się z tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2023-05-05, 11:55   

Creator napisał/a:
Ciekawi mnie czy jeszcze ktoś tym jeździ i spotkał się z tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu.

https://sprzedajemy.pl/rolka-rozrzadu-napinajaca-077109243a-cieszyn-2-6bea9f-nr67363746
_________________
Black Cars Matters
 
 
Zjedzmin 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 19 Paź 2022
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-05-05, 22:36   

Ja mam też A8 32v i tej rolki trochę brakuje, więc cena rośnie z dnia na dzień, ale ta co jest w ogłoszeniu, to ma wymienne łożysko, więc jest "dożywotnia". Ja jeszcze za 300 kupiłem w lutym...
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2023-05-05, 22:40   

Creator napisał/a:
tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu.

Niedostępne a zużywające się części do skrzyni 4HP, niedostępne szkła reflektorów, niedostępne rolki rozrządu. Za mała populacja by aftermarket o nią dbał a producenta nie interesuje. Niby jest AT ale te ceny i nie wszystko co trzeba. A8 D2 to samochód który już za chwilę będzie niemożliwy do utrzymania z uwagi na brak nowych części eksploatacyjnych.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2023-05-06, 13:56   

Problem też już zaczyna być z dostępnością tłumika rozrządu. Ale to bardziej wygląda jakby INA stwierdziła YOLO i zaciągnęła wajchę na całą produkcję, bo są coraz większe braki wszystkiego. Niemniej ponoć VW coraz poważniej idzie w dział classic tak że jest szansa że za jakieś klika lat części zaczną się pojawiać. A na razie pozostaje zakup ze dwóch skorup i postawienie ich za stodołą.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2023-05-06, 23:32   

Zastanawiam się co jeszcze mieć na składzie w razie braków. Kupiłem pompę wody, napinacz, uszczelki dekli. Niech leżą. 7 lat już śmigam tą D2 i nie mam chęci zmieniać.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2023-05-07, 18:12   

Z leżakami tez może być loteria. Ja miałem u siebie OE pompę wody z AT, z rocznika produkcji samochodu i rozciekła się po 12k km :]
_________________
Black Cars Matters
 
 
Creator 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023
Posty: 10
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2023-05-10, 07:05   

Niestety koledzy zewnętrzna szalka jest jedną częścią z rolka, wykonałem na podstawie starej i łożyska dwużędowego że sprężarki klimatyzacji. Fabrycznie jest jednorzędowa więc mam niby mocniejsze. Na ten moment mam kompletny rozrząd. Sprzedam tzw skorupę czyli d2 pre lift 5hp 1BE welurowe bez silnika, wiązki silnika i komputera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.