Autor |
Wiadomość |
Creator
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023 Posty: 10 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2023-01-10, 12:07 [D2 98 4.2PB
] Pytanie o wałki
|
|
|
Cześć. Powoli będę składał abz/akg dla siebie i mam głowice w zakładzie obróbki. Może ma ktoś wiedzę jak rozpoznać sprężynki( podobno były dwa rodzaje)? Silnik chciałbym w przyszłości wyżej zakręcić. Posiada ktoś może wałki ssące z s8 32v na sprzedaż?
[ Dodano: 2023-01-10, 17:19 ]
Creator napisał/a: | Cześć. Powoli będę składał abz/akg dla siebie i mam głowice w zakładzie obróbki. Może ma ktoś wiedzę jak rozpoznać sprężynki( podobno były dwa rodzaje)? Silnik chciałbym w przyszłości wyżej zakręcić. Posiada ktoś może wałki ssące z s8 32v na sprzedaż? |
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2023-01-15, 15:41
|
|
|
a wałki nie są takie same ? tylko jest różnica w kasowaniu luzu na wydechu |
|
|
|
|
|
|
|
Creator
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023 Posty: 10 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2023-01-15, 21:01
|
|
|
Czytałem i w materiałach na temat tych silników widać że są inne ssące w ahc akh. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2023-01-16, 19:59
|
|
|
miałem dwa rozebrane na stole i jakoś były podobne |
|
|
|
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2023-02-28, 21:27
|
|
|
pepi napisał/a: | miałem dwa rozebrane na stole i jakoś były podobne |
Średnica krzywki walka dolotowego ahc i abz
52 - 40,5 ahc
48 - 38,5 abz
Na szybko suwmiarka mierzyłem ale zawór otwiera się o 2mm bardziej.
Z przekładką do głowic abz jest trochę problem.
U mnie zawory były podparte 0.5mm.
Popychacze seryjne nie pasowały.
Co do sprężynek zaworowych to były dwa rodzaje głowic w abz. Jedne na pojedynczej sprężynie a drugie na podwójnych. Te z podwójnymi są lepsze. W ahc były pojedyncze stożkowe. |
|
|
|
|
Creator
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023 Posty: 10 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2023-05-05, 00:33
|
|
|
Dziękuję Ci bardzo kolego za te informacje, to faktycznie lepiej odpuścić bo nawet glowic do ahc nie moglem znaleźć. Ciekawi mnie czy jeszcze ktoś tym jeździ i spotkał się z tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
Zjedzmin
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 19 Paź 2022 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-05-05, 21:36
|
|
|
Ja mam też A8 32v i tej rolki trochę brakuje, więc cena rośnie z dnia na dzień, ale ta co jest w ogłoszeniu, to ma wymienne łożysko, więc jest "dożywotnia". Ja jeszcze za 300 kupiłem w lutym... |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2023-05-05, 21:40
|
|
|
Creator napisał/a: | tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu. |
Niedostępne a zużywające się części do skrzyni 4HP, niedostępne szkła reflektorów, niedostępne rolki rozrządu. Za mała populacja by aftermarket o nią dbał a producenta nie interesuje. Niby jest AT ale te ceny i nie wszystko co trzeba. A8 D2 to samochód który już za chwilę będzie niemożliwy do utrzymania z uwagi na brak nowych części eksploatacyjnych. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2023-05-06, 12:56
|
|
|
Problem też już zaczyna być z dostępnością tłumika rozrządu. Ale to bardziej wygląda jakby INA stwierdziła YOLO i zaciągnęła wajchę na całą produkcję, bo są coraz większe braki wszystkiego. Niemniej ponoć VW coraz poważniej idzie w dział classic tak że jest szansa że za jakieś klika lat części zaczną się pojawiać. A na razie pozostaje zakup ze dwóch skorup i postawienie ich za stodołą. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2023-05-06, 22:32
|
|
|
Zastanawiam się co jeszcze mieć na składzie w razie braków. Kupiłem pompę wody, napinacz, uszczelki dekli. Niech leżą. 7 lat już śmigam tą D2 i nie mam chęci zmieniać. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2023-05-07, 17:12
|
|
|
Z leżakami tez może być loteria. Ja miałem u siebie OE pompę wody z AT, z rocznika produkcji samochodu i rozciekła się po 12k km |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Creator
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Jarosław
Jeżdzę: D2 pre
Dołączył: 10 Sty 2023 Posty: 10 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2023-05-10, 06:05
|
|
|
Niestety koledzy zewnętrzna szalka jest jedną częścią z rolka, wykonałem na podstawie starej i łożyska dwużędowego że sprężarki klimatyzacji. Fabrycznie jest jednorzędowa więc mam niby mocniejsze. Na ten moment mam kompletny rozrząd. Sprzedam tzw skorupę czyli d2 pre lift 5hp 1BE welurowe bez silnika, wiązki silnika i komputera. |
|
|
|
|
|