Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obrotów  
Autor Wiadomość
wordeck 


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Włodek
Jeżdzę: A8 D3, A8 D2, A6 C5, A 100
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 15
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-06-21, 10:17   [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obrotów

Panowie, może ktoś coś.... Zanim rozbiorę połowę samochodu....
Pewnego pięknego dnia wróciłem z pracy, zgasiłem silnik... Otworzyłem garaż, odpaliłem V8-kę... I usłyszałem odgłos, który przeszył mnie od stóp do zębów... Odgłos jakby metalicznego (?) postukiwania, który pojawia się przy szybkim zmniejszaniu prędkości obrotowej (tzn. noga z gazu), między 1600 rpm a 1100 rpm. Nie ma znaczenia, czy obroty spadają z 1800 rpm, czy z 4000 rpm. Przy powolnym zmniejszaniu obrotów odgłos nie występuje. Nic nie stuka, nie puka, nie rzęzi w pozostałych zakresach, napinacze niesłyszalne przy odpalaniu na ciepłym i na zimnym. Silnik oleju prawie nie bierze, olej zmieniony na OEM VW 5W40 niecały tysiąc km wcześniej.
Zdjąłem pokrywy, łańcuszki jak nowe, napięte, ślizgi jak nowe, nagaru brak. Rozrząd na punkcie, sprawdzone z blokadami, VAG pokazuje, że fazatory pracują. Ciśnienie w cylindrach 11-12 bar. Wymieniłem świece na nowe, odgłosy bez zmian. Odpinanie podciśnienia gruszek - odgłos bez zmian. Zdjęty pasek osprzętu - odgłos bez zmian. Błędy w silniku te same, co zawsze (tzn. odpięte wtyczki od poduszek silnika, ale tak jest od kiedy go mam).
Trudno zlokalizować, skąd się ten odgłos wydobywa. Osłuchałem silnik stetoskopem, jakby bardziej od strony pasażera, ale konkretnie nie ma opcji, bo niesie się po całym silniku. Na razie nim nie jeżdżę, żeby nie narobić większych szkód. Może coś doradzicie?

Tak to postukuje (weźcie poprawkę na odgłosy, bo jest odłączony filtr powietrza):
https://drive.google.com/file/d/15FX1mmcRjdIN6Iu3D25Dw50WsHiMKfm5/view?usp=sharing

Pozdrawiam
_________________

 
 
michal-kaska@wp 

Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 60
Dołączył: 15 Wrz 2023
Posty: 6
Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 2023-11-26, 12:32   

Panewka korbowodowa... :-(
Zrobiłeś już?
_________________
Michal
 
 
Piotrek78. 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 46
Dołączył: 05 Wrz 2023
Posty: 12
Skąd: Forum
Wysłany: 2024-08-31, 14:16   

Witam szanowne grono.
Wczoraj po odpaleniu samochodu pojawiły się stuki na prawej głowicy, wygląda tak na samoregulator zaworów, dzieje się to na wolnych obrotach. Dzisiaj kiedy odpaliłem to była cisza aż się nie rozgrzał, po chwili dodatkowo za zol silnik kuleć, przebiera i nie chce wejść na obroty, teraz pytanie od czego zacząć, czy od rozrządu, czy na łańcuszku napinacz. Zaznaczam, że przy odpaleniu na zimnym silniku czasami zaklekotal napinacz. Dotychczas silnik pracował idealnie, a ma 417 tysi nalotu. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Pozdrawiam
_________________
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.