|
Autor |
Wiadomość |
st-power
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Opel Insignia B 2018/szukam A8
Wiek: 41 Dołączył: 17 Wrz 2023 Posty: 3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 2023-09-17, 22:59 Wita przyszły posiadacz A8 D3
|
|
|
Witam serdecznie,
nie jestem jeszcze posiadaczem A8 D3,ale przymierzam się do kupna i stąd
chciałem do Was dołączyć by zgłębić wiedzę i upewnić się,że dobrze wybrałem :-D
Przy okazji może na przestrzeni czasu uda się od kogoś z Was odkupić zadbaną i doinwestowaną sztukę.
Celuję w 4.2 Pb lub ewentualnie 4.2 ON.
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
|
|
|
|
oliwia111
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Małgorzata
Jeżdzę: a8d3 4.0
Wiek: 47 Dołączyła: 19 Wrz 2023 Posty: 3 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2023-09-20, 18:49
|
|
|
Witam wszystkich posiadam a8d3 4.0tdi szukam dobrych mechaników z okolic Krakowa, bądź dobrej porady, za która z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam wszystkich użytkowników |
_________________ oliwia |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2023-09-21, 11:37
|
|
|
st-power, hah. powodzenia
Jedni mówią że to miłość z rozsądku ale z drugiej strony jak to z miłością. Utrzymanie i pielęgnowanie kosztuje |
|
|
|
|
st-power
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Opel Insignia B 2018/szukam A8
Wiek: 41 Dołączył: 17 Wrz 2023 Posty: 3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 2023-09-21, 13:02
|
|
|
Z kosztami utrzymania jak najbardziej się liczę - wiem,że to topowa limuzyna od Audi i jej utrzymanie musi kosztować,zwłaszcza,że jest już wiekowa,więc to taka cykająca bomba.
Ale miłość do V8 mi nie przeszła,a ponadczasowa linia D3 - nadal przyciąga moje spojrzenie.
Potrzebuję tylko nabyć naprawdę ładną sztukę,bo mam pedantyczne podejście do aut |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2023-09-22, 09:32
|
|
|
Fajne samochody, ja przez pierwszy rok tylko dbałem. Ostatnimi czasy to wierz mi że miesiąc w miesiąc z 700 na jakąś pierdołe.
W skali roku to masz prawie 8500. Można jakąś taczkę kupić do jazdy zamiast pakować w coś czego nie widać |
|
|
|
|
st-power
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Opel Insignia B 2018/szukam A8
Wiek: 41 Dołączył: 17 Wrz 2023 Posty: 3 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 2023-09-22, 14:59
|
|
|
Swego czasu oglądałem filmik na YT,jak gość opowiadał o utrzymaniu Audi A8 D3 - na każde 1000km / 1000zł
Nie wątpię,że utrzymanie tego auta jest x2 wyższe jak przeciętnego Passata/Mondeo/Insignii itp,
ale też nie wierzę,że jeśli auto było na bieżąco serwisowane,to taki koszt utrzymania to coroczny standard - chyba,że kupi się gruza.
Może się zbiec w czasie kilka większych napraw nie wątpię,które wygenerują pokaźną kwotę. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-09-24, 10:10
|
|
|
Z perspektywy użytkowania mojej A8 przez ostatnie 7 lat jedyne co mogę powiedzieć, to to, że nawet przy w miarę dobrze utrzymanym aucie, średni koszt roczny naprawy auta to niestety ale pokrywa mi się mniej więcej z tym co pisze Nyku. A co dopiero czeka człowieka, jak kupi kompletną padlinę "bo była tania"...
To auto na pewno do tanich w utrzymaniu nie należy. Przy czym warto szukać czasem różnych elementów w innych (nawet dużo niższych segmentach aut) części. Np. zamek klapy bagażnika da się kupić 5 razy taniej nowy ze Skody. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2023-09-26, 13:55
|
|
|
Ponadto zawsze warto mieć z tyłu głowy że w najlepszym wypadku te auta mają już 15 lat a w najgorszym 20 na karku. Mają do tego sporo elektroniki, modułów i rozwiązań które w tamtych latach były nowością i dopiero raczkowały. Pomimo iż wyglądają świeżo i nie korodują tak jak inne samochody to mają już swój wiek i nie rzadko przebiegi takie że auto objechało kule ziemską 10x po równiku.
Można kupić lalkę za +40tyś zł która lalką będzie pierwszy miesiąc bo potem będziesz "psioczył" że co chwile coś się sypie. Zaczynając od drobnostek której wymiana nawet daje jakąś satysfakcje po takie gdzie ręce potrafią opaść
Jak wyżej pisałem, uśredniając to w moim wypadku gdzie staram się auta nie zachwaścić i mimo iż na co poniektóre błachę rzeczy przymykam oko i uczę się z czymś żyć tak są rzeczy który po prostu MUSISZ zrobić/wymienić. I nie raz w miesiącu nie zepsuje się nic a nie raz zostawiasz 2000zł u mechanika.
Historie z życia wzięte :
Miej nieszczelność w miechu (nie wiesz o tym bo autem jeździsz regularnie, zawieszenie nie zdąży opaść)
Dowiadujesz się o tym jak kompresor już dawał informacje że się przegrzewa i sypie błędami. Zarzynasz go tym samym. Wymieniasz więc w danym miesiącu kompresor oraz felerny miech. Usterka z tych niespodziewanych a jesteś szczuplejszy o jakieś 2000zł.
Kupując auto zauważasz że na mokrym jak ruszysz dynamiczniej to w momencie gdy zapala się kontrola trakcji wywala błąd ABS. Gasisz auto - odpalasz - wszystko wraca do normy. Myślisz sobie... da się z tym żyć, byle trakcji nie gubić i wszystko gra
Do momenty aż nie przychodzi zima i pada całkowicie sterownik ABS, tracisz ABS, TC, serwotronic ,poziomowanie świateł, hamulec postojowy a i nawet czujniki parkowania przestają działać. Jesteś znów szczuplejszy o jakieś 1700zł.
O nastawnikach nie wspomnę gdzie to podczas zakupu i oględzin auta są ciche a po miesiącu zaczynają grać miałem tak już przy dwóch A8mkach. Chcesz mieć zrobione dobrze, szykuj z 5000zł.
Jakieś groszowe sprawy jak odmy za 300, uszczelniania dekli za 300, zatkane odpływy które to czasem potrafią wyrządzić szkód że 1000zł też braknie, LEDy w tylnych lampach gdzie za używaną lampe po lifcie ludzie krzyczą po 600zł (masz ich 4 w razie czego ) klapy w kolektorze, cięgna gruszek, same gruszki etc...
Dodaj do tego że pewnie chciałbyś żeby auto ładnie wyglądało. Jakieś zadbane koło, klosze w ładnym stanie, klima żeby robiła z wnętrza syberię, wymień olej co roku, zadbaj o skrzynie biegów, kontroluj na bieżąco jakieś wycieki (V8 lubi sobie pocieknąć), nie daj boże zrób jakąś nawet niedużą szkodę komunikacyjną ze swojej winy i nie miej AC ale to już rzeczy powiedziałbym eksploatacyjne więc tego nawet nie "wrzucam w koszty" |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |
|
|