Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Wita przyszły posiadacz A8 D3  
Autor Wiadomość
st-power 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Opel Insignia B 2018/szukam A8
Wiek: 41
Dołączył: 17 Wrz 2023
Posty: 3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2023-09-17, 22:59   Wita przyszły posiadacz A8 D3

Witam serdecznie,
nie jestem jeszcze posiadaczem A8 D3,ale przymierzam się do kupna i stąd
chciałem do Was dołączyć by zgłębić wiedzę i upewnić się,że dobrze wybrałem :-D

Przy okazji może na przestrzeni czasu uda się od kogoś z Was odkupić zadbaną i doinwestowaną sztukę.

Celuję w 4.2 Pb lub ewentualnie 4.2 ON.

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
oliwia111 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Małgorzata
Jeżdzę: a8d3 4.0
Wiek: 47
Dołączyła: 19 Wrz 2023
Posty: 3
Skąd: krakow
Wysłany: 2023-09-20, 18:49   

Witam wszystkich posiadam a8d3 4.0tdi szukam dobrych mechaników z okolic Krakowa, bądź dobrej porady, za która z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam wszystkich użytkowników <brawo>
_________________
oliwia
 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2023-09-21, 11:37   

st-power, hah. powodzenia :D

Jedni mówią że to miłość z rozsądku ale z drugiej strony jak to z miłością. Utrzymanie i pielęgnowanie kosztuje :P
 
 
st-power 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Opel Insignia B 2018/szukam A8
Wiek: 41
Dołączył: 17 Wrz 2023
Posty: 3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2023-09-21, 13:02   

Z kosztami utrzymania jak najbardziej się liczę - wiem,że to topowa limuzyna od Audi i jej utrzymanie musi kosztować,zwłaszcza,że jest już wiekowa,więc to taka cykająca bomba.
Ale miłość do V8 mi nie przeszła,a ponadczasowa linia D3 - nadal przyciąga moje spojrzenie.

Potrzebuję tylko nabyć naprawdę ładną sztukę,bo mam pedantyczne podejście do aut :)
 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2023-09-22, 09:32   

Fajne samochody, ja przez pierwszy rok tylko dbałem. Ostatnimi czasy to wierz mi że miesiąc w miesiąc z 700 na jakąś pierdołe.

W skali roku to masz prawie 8500. Można jakąś taczkę kupić do jazdy zamiast pakować w coś czego nie widać :D
 
 
st-power 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Opel Insignia B 2018/szukam A8
Wiek: 41
Dołączył: 17 Wrz 2023
Posty: 3
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2023-09-22, 14:59   

Swego czasu oglądałem filmik na YT,jak gość opowiadał o utrzymaniu Audi A8 D3 - na każde 1000km / 1000zł <brawo>

Nie wątpię,że utrzymanie tego auta jest x2 wyższe jak przeciętnego Passata/Mondeo/Insignii itp,
ale też nie wierzę,że jeśli auto było na bieżąco serwisowane,to taki koszt utrzymania to coroczny standard - chyba,że kupi się gruza.

Może się zbiec w czasie kilka większych napraw nie wątpię,które wygenerują pokaźną kwotę.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-24, 10:10   

Z perspektywy użytkowania mojej A8 przez ostatnie 7 lat jedyne co mogę powiedzieć, to to, że nawet przy w miarę dobrze utrzymanym aucie, średni koszt roczny naprawy auta to niestety ale pokrywa mi się mniej więcej z tym co pisze Nyku. A co dopiero czeka człowieka, jak kupi kompletną padlinę "bo była tania"...

To auto na pewno do tanich w utrzymaniu nie należy. Przy czym warto szukać czasem różnych elementów w innych (nawet dużo niższych segmentach aut) części. Np. zamek klapy bagażnika da się kupić 5 razy taniej nowy ze Skody.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2023-09-26, 13:55   

Ponadto zawsze warto mieć z tyłu głowy że w najlepszym wypadku te auta mają już 15 lat a w najgorszym 20 na karku. Mają do tego sporo elektroniki, modułów i rozwiązań które w tamtych latach były nowością i dopiero raczkowały. Pomimo iż wyglądają świeżo i nie korodują tak jak inne samochody to mają już swój wiek i nie rzadko przebiegi takie że auto objechało kule ziemską 10x po równiku.

Można kupić lalkę za +40tyś zł która lalką będzie pierwszy miesiąc bo potem będziesz "psioczył" że co chwile coś się sypie. Zaczynając od drobnostek której wymiana nawet daje jakąś satysfakcje po takie gdzie ręce potrafią opaść <bezradny>

Jak wyżej pisałem, uśredniając to w moim wypadku gdzie staram się auta nie zachwaścić i mimo iż na co poniektóre błachę rzeczy przymykam oko i uczę się z czymś żyć tak są rzeczy który po prostu MUSISZ zrobić/wymienić. I nie raz w miesiącu nie zepsuje się nic a nie raz zostawiasz 2000zł u mechanika.


Historie z życia wzięte :
Miej nieszczelność w miechu (nie wiesz o tym bo autem jeździsz regularnie, zawieszenie nie zdąży opaść)
Dowiadujesz się o tym jak kompresor już dawał informacje że się przegrzewa i sypie błędami. Zarzynasz go tym samym. Wymieniasz więc w danym miesiącu kompresor oraz felerny miech. Usterka z tych niespodziewanych a jesteś szczuplejszy o jakieś 2000zł.

Kupując auto zauważasz że na mokrym jak ruszysz dynamiczniej to w momencie gdy zapala się kontrola trakcji wywala błąd ABS. Gasisz auto - odpalasz - wszystko wraca do normy. Myślisz sobie... da się z tym żyć, byle trakcji nie gubić i wszystko gra <amasz>
Do momenty aż nie przychodzi zima i pada całkowicie sterownik ABS, tracisz ABS, TC, serwotronic ,poziomowanie świateł, hamulec postojowy a i nawet czujniki parkowania przestają działać. Jesteś znów szczuplejszy o jakieś 1700zł.

O nastawnikach nie wspomnę gdzie to podczas zakupu i oględzin auta są ciche a po miesiącu zaczynają grać <hihi> miałem tak już przy dwóch A8mkach. Chcesz mieć zrobione dobrze, szykuj z 5000zł.

Jakieś groszowe sprawy jak odmy za 300, uszczelniania dekli za 300, zatkane odpływy które to czasem potrafią wyrządzić szkód że 1000zł też braknie, LEDy w tylnych lampach gdzie za używaną lampe po lifcie ludzie krzyczą po 600zł (masz ich 4 w razie czego :P ) klapy w kolektorze, cięgna gruszek, same gruszki etc...

Dodaj do tego że pewnie chciałbyś żeby auto ładnie wyglądało. Jakieś zadbane koło, klosze w ładnym stanie, klima żeby robiła z wnętrza syberię, wymień olej co roku, zadbaj o skrzynie biegów, kontroluj na bieżąco jakieś wycieki (V8 lubi sobie pocieknąć), nie daj boże zrób jakąś nawet niedużą szkodę komunikacyjną ze swojej winy i nie miej AC <boisie> ale to już rzeczy powiedziałbym eksploatacyjne więc tego nawet nie "wrzucam w koszty" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.