Autor |
Wiadomość |
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-14, 15:21 [D2 00 4.2PB/LPG
] Auto nie odpala
|
|
|
Witam i zwracam się z prośbą o pomoc, ewentualne sugestie...
W dniu 13 listopada (może to ta data) jako szczęśliwszy posiadasz "ósemki" wsiadłem do autka odpaliłem i wszystko było ok. Po przejechaniu ok 300 m auto zaczęło szarpać, po czym zjechałem na parking, odpaliłem raz jeszcze i było ok. Pojechałem zatankować PB do połowy zbiornika, po czym wyjechałem w w drogę i podczas wyprzedzania auta, kiedy silnik wchodził na wysokie obroty zaczęło szarpać - odpuściłem pedał i było ok.
Dodam, że samochód mam z LPG i po osiągnięciu odpowiedniej auto zasilane jest GAZEM.
Zatem: na gazie wszystko ok - podczas jazdy starałem się przełączyć na PB i wtedy samochód zachowywał się jakby w ogóle nie było paliwa. Zwyczajnie zaczał zdychać - przełączyłem na GAZ i było znów wszystko ok.
Dodam jeszcze jedną, być może istotną rzecz.
Ostatnio dopadło mnie zjawisko opadania wskazówki poziomu paliwa mimo, że jechałem na LPG - sprawdziłem czy aby nie spala obu mieszanek - ale okazało się ze nie kiedy zatankowałem do pełna PB. W związku z tym od ostatniego zatankowania pomimo, że wskazówka leżała na samym dnie - jeździłem tak, nie zwracając uwagi czy paliwo jest czy go nie ma, bo byłem przekonany, że wskazówka kłamie.
Miałem się tym zająć przy okazji, zbliżającego się przeglądu - stad nie reagowałem wcześniej na wskazania poziomu paliwa.
Dziś 14.11. wyszedłem na parking i auto ni żyje ;( kreci ale nie ma reakcji jakby paliwo nie dochodziło.
Czy to spalona pompa, czy zapowietrzony układ - od czego zacząć sprawdzenie - choć domyślam się że od podpięcia VAGA - ale może mieliście podobne "przeboje"... ? |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-11-14, 15:48
|
|
|
Poprzeglądaj tematy odnośnie pompy paliwa - bo to ona na 99% odmówiła posłuszeństwa. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-11-14, 16:12
|
|
|
Sprawdzałeś czy po włączeniu zapłonu słychać czy pracuje pompa paliwa ? Raczej tak jak napisał Rapik - trzeba będzie wymienić pompę . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-14, 16:12
|
|
|
Spróbuj odpalić auto awaryjnie na lpg. Moim zdaniem to tak jak kolega napisał wyżej pompa wyzionęła ducha. Przerabiałem to w zeszłym roku. Tylko u mnie nie dała żadnych oznak słabnięcia. Po prostu po zgaszeniu auto już więcej nie odpaliło. Przejrzyj tematy o pompie jest tam opisane jak sprawdzić czy pompa żyje czy padła. No i jak bezstresowo wymienić pompę. Jest na forum temat w który opisałem jak wymieniałem właśnie pompę. Nie jest to skomplikowana operacja jak się z początku wydaje. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-15, 00:47
|
|
|
Kolego djdemon_pl, prawie identyczne zdarzenie miałem swoim S8 w tym roku i popieram kolegów powyżej... na 99% padnięta pompa paliwa. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-15, 05:27
|
|
|
Koledzy, a gdzie kupić "dobrą" pompę paliwa, gdyby okazało się że to ona ?
Nie chciałbym za pół roku ponownie jej wymieniać.
Może macie jakieś sprawdzone źródła ? |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-11-15, 06:30
|
|
|
Napisz może do dice111 . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-11-15, 11:08
|
|
|
Też bym stawiał,że to pompa.Miałem również podobną przygodę na trasie,ale w trybie awaryjnym odpaliłem auto na lpg i dojechałem do domu.Pompę zakładaj oryginalną Siemensa żebyś nie musiał jej wymieniać ponownie. |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-11-15, 11:53
|
|
|
Miałem identyczny objaw. Pompa nie dawała wcześniej żadnych znaków, po prostu pewnego razu auto już nie odpaliło i tyle |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-15, 12:37
|
|
|
Panowie, a co byście mi polecili z Alle... jakiś link ?
Tam ceny są bardzo różne. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-11-15, 12:44
|
|
|
pioter napisał/a: | Napisz może do dice111 . |
|
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-15, 12:45
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Panowie, a co byście mi polecili z Alle... jakiś link ?
Tam ceny są bardzo różne. |
Osobiście żadnych używek z Allegdrogo nie polecam... nigdy nie wiesz jak dlugo na takiej pojeździsz :-?
Lepiej zainwestować w nową... pisz do dice albo jak chcesz to ja mam w Warszawie zaprzyjaźnioną hurtownię w której możesz kupić w dobrej cenie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-15, 13:33
|
|
|
Na chwilę obecną nie mogę odpalić ani na PB ani na LPG, muszę wiec zaholować auto do warsztatu.
Powiedzcie tylko krótko jak holować, żeby nic nie uszkodzić. Dystans: 3 km. |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-15, 14:19
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Na chwilę obecną nie mogę odpalić ani na PB ani na LPG, muszę wiec zaholować auto do warsztatu.
Powiedzcie tylko krótko jak holować, żeby nic nie uszkodzić. Dystans: 3 km. |
heh, najlepiej nie holować ale jeśli już musisz to na biegu Neutral i powoli...
skoro to tak blisko to lepiej żeby się ledwie toczył niż żebyś miał potem skrzynię do roboty. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|