|
Autor |
Wiadomość |
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-12-10, 14:57 [D2 96 4.2PB
] Odcina zapłon przy 2/1.6 tys obrotów.
|
|
|
Witam
Mam problem jak w tytule tematu. Po odpaleniu silnik nie chce się kręcić powyżej 2tyś obrotów na postoju i powyżej 1.6tyś w trakcie jazdy. Efekt jest taki, jakby odcinało zapłon. Przyspieszenie wtedy jest marne, wieki zajmuje osiągnięcie 100km/h. Co ciekawe, po przejechaniu ok. 5km coś się jakby nagle odblokowuje i silnik zaczyna kręcić się do czerwonego pola i osiągnięcie 200km/h nie jest problemem. Powtarza się to po każdym zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu. Nie ma znaczenia temperatura silnika. Wartości z przepływomierza tylko tylko nieznacznie różnią się od wartości wzorcowych z elsy.
Vag pokazuje tylko błąd (po kasowaniu zawsze wraca) zarówno w ECU silnika jak i skrzyni:
00545 - Engine-Transmission Electrical Connection
31-00 - Open or Short to Ground
Wiązka sprawdzona, między sterownikiem silnika a sterownikiem skrzyni biegów wszystkie 4 kable przewodzą.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
Uszkodzone ECU? Jeśli tak, to po wymianie trzeba będzie pewnie zakodować sterownik do immo. Vag Tacho albo Vag Commander K+Can z allegro poradzą sobie z odczytaniem pinu z licznika?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-12-11, 20:07
|
|
|
Dzięki kolego, czytałem już tamten temat wcześniej. U mnie skrzynia chodzi dobrze. Zmienia biegi, nie szarpie, tiptronic działa. |
|
|
|
|
dziq111
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 49 Skąd: Bieruń
|
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-14, 22:50
|
|
|
błędy nie biorą sie z nikad - w koncu jest dosc duzo czujnikow wszelkiej masci..
jesli zakazdym rzem jest problem z komunikacja miedzy transmisja a silnikiem to pewnie w tym jednak jest problem.. odkrecales skrzynke na podszybiu? moze zasniedzial jakis konektor, wilgoc..??
z tymi autami jest ten problem ze nie kazdy umie je przeserwisowac.. nawet ASO
wiec albo pozostaje szukac po internecie wg bledu albo jakas dobra stacja..
polecam anglojezyczne (amerykanskie i autralijskie np. ) strony i fora - oni tez dlubia w autkach w garazu wbrew pozorom |
_________________
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2010-12-15, 17:50
|
|
|
proponuje sprawdzić czujnik położenia wału. w omedze mialem podobny objaw krecila sie do 3 tys obrotów po czym przerywala i miala odciecie zaplonu . ale nie mowie ze to na 100% to |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-12-17, 02:13
|
|
|
dziq111 napisał/a: | na poczatek fajki i swiece. do sprawdzenia rowniesz czujnik temp cieczy. |
Świece były wymieniane. Vag na kanałach 19 i 20 w silniku nie pokazuje wypadania zapłonów, więc cewki też raczej są ok.
jaano napisał/a: | odkrecales skrzynke na podszybiu? moze zasniedzial jakis konektor, wilgoc..?? |
Tak, wiązka w skrzynce na podszybiu była sprawdzana i jest ok.
jaano napisał/a: | z tymi autami jest ten problem ze nie kazdy umie je przeserwisowac.. nawet ASO
wiec albo pozostaje szukac po internecie wg bledu albo jakas dobra stacja..
polecam anglojezyczne (amerykanskie i autralijskie np. ) strony i fora - oni tez dlubia w autkach w garazu wbrew pozorom |
Dlatego właśnie naprawiam auto sam
Klimass1 napisał/a: | proponuje sprawdzić czujnik położenia wału. w omedze mialem podobny objaw krecila sie do 3 tys obrotów po czym przerywala i miala odciecie zaplonu . ale nie mowie ze to na 100% to |
Postaram się sprawdzić.
Rozkręciłem komputer silnika. W jednym miejscu, na laminacie od spodu, widać ślady spalenizny (element spalony jest pod złączem do wiązki i bez wylutowania złącza nie ma do niego dostępu), tak więc winnym jest raczej komputer. Ze względu na na zbliżające się święta i wydatki z tym związane, A8 na nowy komputer będzie musiało poczekać do nowego roku ;/ Tak więc ze wszelkimi nowinami odezwę się pewnie dopiero w styczniu. Dziękuję wszystkim za sugestie
edit 30.12.2010
Audi naprawione. Winnym był komputer silnika. Po wymianie i zaadaptowaniu go do immobilizera auto jeździ jak trzeba. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |