Autor |
Wiadomość |
Skarpel92
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-12-20, 21:26 [D3 03 4.0TDI
] Swap na 4,2TDI
|
|
|
Witam. Posiadam Audi A8 D3 2003 rok z silnikiem 4.0 TDi.Mam pytanie czy włożę do tej budy silnik od modelu nowszego czyli 4.2 TDi. Jest to możliwe ?. Jak to wyglada? Czy robił ktoś już tak ?
Pozdrawiam Damian |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-12-21, 00:07
|
|
|
Wszystko sie da ;-) ...Pytanie tylko po co i dlaczego tak drogo ;-) ...komputer, silnik, ew skrzynia....po co??? Bardzo duze koszty..
Jesli tak bardzo zalezy co na 4,2tdi to sprzedaj to co masz dorzuc troche i kup 4,2tdi:) Podejrzewam ze wyjdzie duzzzzoooo taniej:) Pozdrawiam i zycze wesolych swiat ;-) |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
dljm
Użytkownik
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 51 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-07-21, 11:39
|
|
|
nie zgodzę się z przedmówcą, swap silnika 4.0 na 4.2 wychodzi niewiele drożej niż wymiana rozrządu w 4.0
ja osobiście właśnie się spotkałem w tym problemem i już na mnie czeka 4.2 z małym przebiegiem |
_________________ zmiany:
- ACC
- siedzenia x4 elektryka,przewietrzane,masaż
- climatronik 4 strefy
- kontrola ciśnienia w oponach
- reflektory W12 diody + doświetlanie zakrętów
- lampy tył 2009
- telefon bluetooth
- parktronic graficzny
- zmieniarka MP3
- AMI
- elektryczna klapa tylna
- dociągi drzwi
- czujnik deszczu
- uchwyt na parasol |
|
|
|
|
denton
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków/NL
|
Wysłany: 2011-08-18, 18:07
|
|
|
Moglbys kolego cos blizej na temat tego swapa napisac tzn jakies szczegoly co do kosztow i gdzie to robisz? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-08-18, 21:24
|
|
|
no w sumie to nie wiem czy tak taniej... skrzynia jest inna(inne oznaczenie) i może nie wytrzymać więkrzej mocy bo moment jest taki sam, w układzie wydechowym dochodzą filtry cząstek stałych, osprzęt jest podobny i raczej podejdzie (turbinki te same, alternator...)ale nowy sterownik silnika (a nawet dwa) to już generuje naprawde spore koszta...
jest do zrobienia ale za mniej więcej 1/2 ceny auta... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
denton
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków/NL
|
Wysłany: 2011-08-19, 11:43
|
|
|
Przyznam ze szukalem w necie cos na ten temat ale nie znalazlem zadnych konkretow.Moze ktos ma jakies doswiadczenia lub informacje? |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz_158
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: d3
Dołączył: 21 Cze 2014 Posty: 1 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-06-21, 12:36
|
|
|
Witam wszystkich. Sorki że odkopuje ten temat ale chciałbym wiedzieć czy jeśli zmienię silnik z 4.0 tdi na 4.2 tdi to czy skrzynia wytrzyma, mam zamiar także wirusa wkleić wiec będzie lekko ponad 380 koni. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-21, 13:43
|
|
|
lukasz_158,
Zapraszam do działu przywitań
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
Pozdrawiam ernesto. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2014-07-09, 22:04 patryk
|
|
|
Lby sobie pozmieniajcie nie silniki
A8 nie do zrobienia
wsadzaj 4.0 orginal
napraw tylko roRzad
i w droge
nigdzie nie znajdziecie schematow sterownikow
A druga sprawa po zmianie rozrzadu bedzie taki jak w 4.2
poliftowy
4.0 4.2 wszystko inne nie tylko silnik
Skrzynie
dyfer
polowa dolotu bo 4.0 turbo z przodu
4.2 z tylu
i najgorsze to kable |
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-07-28, 03:22
|
|
|
Cześć swap z 4.0 na 4.2 jest możliwy ale tak jak pisze Patryk-
silnik
sterownik
skrzynia
chyba poduszki silnika
wał
most
półośki
wiązka
Roboty dużo, koszta dosyć wysokie- sam silnik to około 10tyś pln. Reszta gratów i robocizna- kolejne 10-12tyś. Temat do ogarnięcia bez problemów ale trzeba mieć komplet wszystkich części, żeby rzeźby nie było. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-28, 05:05
|
|
|
Teraz nasuwa się pytanie czy jest sens pakować 25 tyś ?
Nie lepiej sprzedać i kupić auto takie jakiego go fabryka stworzyła ? I zaoszczędzić sobie pytań ( Panie a czemu tak to jest zrobione, a czy aby to nie składak po jakimś dzwonie jest itp ) |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-07-28, 06:10
|
|
|
ja jeżdżę składakiem i dobrze mi z tym jest dorezany do granic możliwości, a to wszystko dlatego, że mam 100% pewności, że buda nie bita no i dostęp do części mam więc dla mnie to nie problem |
|
|
|
|
|
|
|
|