Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] Złapała obroty i zgasła wywaliło płyn  
Autor Wiadomość
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-02-03, 20:27   [inne] Złapała obroty i zgasła wywaliło płyn

Z góry przepraszam że piszę tutaj o A6, i proszę o nie wyrzucanie tego TEMATU do kosza. A8 też wychodziły z silnikiem 3.0TDi dlatego szukam tutaj wśród klubowiczów porady.


Witam , mam problem , a dokładnie chodzi o Audi A6, znajomy jechał nią , silnik wszedł na 5000obr. zadymił po czym zgasł , po otwarciu maski widać że nie ma płynu w zbiorniczku od płynu chłodniczego, oraz widać że płyn wydmuchuje z przodu po lewej stronie spod głowicy, widać też dziwny otworek taki spod którego wydobywa się płyn. Przy próbie odpalenia w silniku coś syczy (jakby kompresja uciekała z cylindrów). Co mogło się ewentualnie stać ? Ma ktoś jakieś sugestie, lub ktoś się spotkał z czyms takim. Moim zdaniem rozleciała się turbina i dostał samozapłonu gdy pociągną olej auto weszło na obroty i coś uszkodziło, może ktoś ma inny pomysł ? Zabieram się jutro za rozbieranie i sprawdzanie tego. Olej w silniku jest. nie ma tylko płynu , który wydmuchuje z lewej strony miedzy głowicą a blokiem.

Proszę o jakieś pomysły może ktoś spotkał się z czymś takim.

[ Dodano: 2011-02-03, 21:40 ]
sorki w temacie miało być AUDI A6 C6 !!!!
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-03, 22:36   

najprawdopodobniej pękłą głowica lub wydmuchało tobie uszczelkę z pod głowicy , albo 1 i drugie :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-02-04, 16:32   

Sprawa wygląda dziwnie :) jak tylko rozbiorę samochód dam znać co jest grane :)
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-02-04, 16:37   

albo głowica pękła albo uszczelkę wydmuchało tak jak kolega wyże napisał. najpierw wyciekł płyn a w skutek przegrzania usmażyła się uszczelka lub pękła głowica. syczenie bierze się z braku szczelności pod/w głowicy
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-02-04, 22:10   a6

a skąd to że weszła samoistnie na obroty ? , auto zrzucilismy na neutral nic nie dala proba wyhamowania, napedy zaczely wariowac. auto samoistnie zgaslo obroty byly na czerwonym polu fakt
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-04, 22:34   

no i tak jak mazur6662, i ja piszemy na 99% głowica albo uszczelka . Dolej płynu zdejmij osłonę plastikową silnika , odpal silnik i jak się rozgrzeje to szukaj skąd leci płyn lub woda , zależy co tam wlejesz . Stań na betonie to będziesz widział z której strony leci jak nie masz pokrywy pod silnikiem .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-02-05, 06:59   

mdamian napisał/a:
Dolej płynu zdejmij osłonę plastikową silnika , odpal silnik

Chyba żeś na głowę upadł z tym odpalaniem silnika bo jeśli płyn dostał się na cylinder, a silnik załapie na pozostałych to możesz mieć już po silniku. W ten sposób możesz wygiąć korbowody lub pęknie wał korbowy, a wtedy to silnik tylko na złom.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
BiLu 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 229
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-05, 08:59   

Jaki poziom oleju? Obstawiam samozaplon i dalsze konsekwencje z "przekrecenia" silnika.
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-05, 09:56   

daro72, jeżeli wydmuchuje mu płyn poza głowicę a nie na cylindry to teoretycznie nic się nie stanie , Klimass1, niech kolega sprawdzi czy nie przybyło tobie czasem oleju w Silniku .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-02-05, 11:30   

broń boże nie odpalaj silnika bo tak jak kolega wyżej napisał możesz narobić więcej szkód. dolej płynu do pełna i sprawdź skąd wylatuje. ewentualnie głowica do zdjęcia, będzie najbezpieczniej, i od razu do planowania i nowa uszczelka. ja to obstawiam :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-05, 22:15   

Dodatek plynu w cylindrach nie spowoduje samoistnego wejscia na obroty. Zreszta nawet gdyby to zassie jeden cylinder i nie rozbuja reszty. Co innego turbina, jeli puscilo uszczelnienie to zassal mgle olejwa w kolektor dolotowy i dalej na wszystkie cylindry - no i efektem sa obroty na czerwonym polu. Jesli chodzil tak dosc dlugo to mogl sie przegrzac i uszkodzic uszczelke albo glowice.
Wyklucz usterke elektroniczna i obejrzyj turbine.. Jak poziom oleju?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-02-05, 23:04   

szeryfisch, i to się nazywa samozapłon

turbina która przepusazcza dosyć długo olej daje dupy dochodzi do samozapłonu co zresztą napisał kolega szeryfisch, i możemy nawet kluczyk wyjąc ze stacyjiki

rada jest taka: jak mamy zapoconą turbinkę to należy się rozgladać za jakąś nową lub regeneracją starej

ciekawe czy wtryski się wysrały przy takim czymś
_________________

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-05, 23:42   

salaj11 napisał/a:
szeryfisch, i to się nazywa samozapłon


Wiem, w sumie to cala praca tego silnika polega na samozaplonie :D Tylko w tym przypadku jest dosc słabo kontrolowany. Robilem ostatnio silnik z BMW e46 ktory zezarl turbine. Drogo wyszlo.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 00:29   

takie coś nigdy nie jest tanie to juz idzie lawinowo

to mówisz ze dzieciaki miały fajne prezenty ;-)

[ Dodano: 2011-02-06, 00:31 ]
szeryfisch napisał/a:
ylko w tym przypadku jest dosc słabo kontrolowany


sa dość duze problemy ze zgaszeniem
_________________

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-06, 13:47   

salaj11 napisał/a:

to mówisz ze dzieciaki miały fajne prezenty ;-)

...sa dość duze problemy ze zgaszeniem


Bo ja wiem? Auto bylo klienta a on dzieci nie ma :lol: Ale zadowolony nie byl przy ostatecznym rachunku. Z drugiej strony jechal az sie zapalil katalizator, a w silniku zostalo 1,5l oleju.
Co do gaszenia to w przypadku manuala dasz rade, gorzej z automatem. Pozostaje zatkac dolot jakąs szmatą. Tylko strach otworzyc maske jak ma 5000rpm :shock:
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.