Autor |
Wiadomość |
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-02-03, 20:27 [inne] Złapała obroty i zgasła wywaliło płyn
|
|
|
Z góry przepraszam że piszę tutaj o A6, i proszę o nie wyrzucanie tego TEMATU do kosza. A8 też wychodziły z silnikiem 3.0TDi dlatego szukam tutaj wśród klubowiczów porady.
Witam , mam problem , a dokładnie chodzi o Audi A6, znajomy jechał nią , silnik wszedł na 5000obr. zadymił po czym zgasł , po otwarciu maski widać że nie ma płynu w zbiorniczku od płynu chłodniczego, oraz widać że płyn wydmuchuje z przodu po lewej stronie spod głowicy, widać też dziwny otworek taki spod którego wydobywa się płyn. Przy próbie odpalenia w silniku coś syczy (jakby kompresja uciekała z cylindrów). Co mogło się ewentualnie stać ? Ma ktoś jakieś sugestie, lub ktoś się spotkał z czyms takim. Moim zdaniem rozleciała się turbina i dostał samozapłonu gdy pociągną olej auto weszło na obroty i coś uszkodziło, może ktoś ma inny pomysł ? Zabieram się jutro za rozbieranie i sprawdzanie tego. Olej w silniku jest. nie ma tylko płynu , który wydmuchuje z lewej strony miedzy głowicą a blokiem.
Proszę o jakieś pomysły może ktoś spotkał się z czymś takim.
[ Dodano: 2011-02-03, 21:40 ]
sorki w temacie miało być AUDI A6 C6 !!!! |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-02-04, 16:32
|
|
|
Sprawa wygląda dziwnie jak tylko rozbiorę samochód dam znać co jest grane |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-04, 16:37
|
|
|
albo głowica pękła albo uszczelkę wydmuchało tak jak kolega wyże napisał. najpierw wyciekł płyn a w skutek przegrzania usmażyła się uszczelka lub pękła głowica. syczenie bierze się z braku szczelności pod/w głowicy |
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-02-04, 22:10 a6
|
|
|
a skąd to że weszła samoistnie na obroty ? , auto zrzucilismy na neutral nic nie dala proba wyhamowania, napedy zaczely wariowac. auto samoistnie zgaslo obroty byly na czerwonym polu fakt |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-05, 06:59
|
|
|
mdamian napisał/a: | Dolej płynu zdejmij osłonę plastikową silnika , odpal silnik |
Chyba żeś na głowę upadł z tym odpalaniem silnika bo jeśli płyn dostał się na cylinder, a silnik załapie na pozostałych to możesz mieć już po silniku. W ten sposób możesz wygiąć korbowody lub pęknie wał korbowy, a wtedy to silnik tylko na złom. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-02-05, 08:59
|
|
|
Jaki poziom oleju? Obstawiam samozaplon i dalsze konsekwencje z "przekrecenia" silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-05, 11:30
|
|
|
broń boże nie odpalaj silnika bo tak jak kolega wyżej napisał możesz narobić więcej szkód. dolej płynu do pełna i sprawdź skąd wylatuje. ewentualnie głowica do zdjęcia, będzie najbezpieczniej, i od razu do planowania i nowa uszczelka. ja to obstawiam |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-02-05, 22:15
|
|
|
Dodatek plynu w cylindrach nie spowoduje samoistnego wejscia na obroty. Zreszta nawet gdyby to zassie jeden cylinder i nie rozbuja reszty. Co innego turbina, jeli puscilo uszczelnienie to zassal mgle olejwa w kolektor dolotowy i dalej na wszystkie cylindry - no i efektem sa obroty na czerwonym polu. Jesli chodzil tak dosc dlugo to mogl sie przegrzac i uszkodzic uszczelke albo glowice.
Wyklucz usterke elektroniczna i obejrzyj turbine.. Jak poziom oleju? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-05, 23:04
|
|
|
szeryfisch, i to się nazywa samozapłon
turbina która przepusazcza dosyć długo olej daje dupy dochodzi do samozapłonu co zresztą napisał kolega szeryfisch, i możemy nawet kluczyk wyjąc ze stacyjiki
rada jest taka: jak mamy zapoconą turbinkę to należy się rozgladać za jakąś nową lub regeneracją starej
ciekawe czy wtryski się wysrały przy takim czymś |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-02-05, 23:42
|
|
|
salaj11 napisał/a: | szeryfisch, i to się nazywa samozapłon
|
Wiem, w sumie to cala praca tego silnika polega na samozaplonie Tylko w tym przypadku jest dosc słabo kontrolowany. Robilem ostatnio silnik z BMW e46 ktory zezarl turbine. Drogo wyszlo. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-06, 00:29
|
|
|
takie coś nigdy nie jest tanie to juz idzie lawinowo
to mówisz ze dzieciaki miały fajne prezenty ;-)
[ Dodano: 2011-02-06, 00:31 ]
szeryfisch napisał/a: | ylko w tym przypadku jest dosc słabo kontrolowany |
sa dość duze problemy ze zgaszeniem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-02-06, 13:47
|
|
|
salaj11 napisał/a: |
to mówisz ze dzieciaki miały fajne prezenty ;-)
...sa dość duze problemy ze zgaszeniem |
Bo ja wiem? Auto bylo klienta a on dzieci nie ma :lol: Ale zadowolony nie byl przy ostatecznym rachunku. Z drugiej strony jechal az sie zapalil katalizator, a w silniku zostalo 1,5l oleju.
Co do gaszenia to w przypadku manuala dasz rade, gorzej z automatem. Pozostaje zatkac dolot jakąs szmatą. Tylko strach otworzyc maske jak ma 5000rpm :shock: |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|