Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] czy mozna wyrzucic katalizatory z d3 ?  
Autor Wiadomość
leon33fr 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-02-13, 21:22   [D3 04 4.2MPI ] czy mozna wyrzucic katalizatory z d3 ?

Witam wszystkich.Mam male techniczne pytanko.Po wizycie w garazu audi okazalo sie ze przy zmianie oleju i drobnym przegladzie ktorys z mechanikow uszkodzil mi katalizator oczywiscie nikt sie do tego nie przyznal ale mniejsza z tym,moje pytanie jest nastepujace ....czy wyciagajac katalizatory z d3 bedzie wyswietlalo blad i czy nie bede mial zadnych problemow z praca silnika.Z gory dzieuje.
Ostatnio zmieniony przez leon33fr 2011-02-13, 21:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-02-14, 09:31   

Jeżeli masz 4 sondy lambda to będzie problem, trzeba wtedy po wyrzuceniu katalizatorów odpowiednio zamontować sondy za katami aby nie łapały błędów ( nie mogą być umieszczane bezpośrednio w strudze spalin).

Ogólnie powiem Ci ta jak nie musisz to nie wyrzucaj katów a jeśli musisz to kup zamienniki metalowe. Uważam z doświadczenia, że auto bez katów na pierwszy rzut chodzi lepiej jednak po ponownym montażu zamienników uważam, że silnik i skrzynia chodzą lepiej tzn. Mam wrażenie że auto pracuje lepiej na niskich obrotach (ciśnienie zwrotne w układzie wydechowym)
 
 
leon33fr 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-02-14, 22:02   

moge zalozyc kata bo auto jest w przerobce na s8,ale chcialbym zeby troche mocniej brzmialo,dlatego pytam,a z drugiej strony niechce zeby wyszly z tego jakies problemy.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-02-14, 22:51   

Jesli chcesz uzyskac tylko dzwiek to zamow sobie tylko ostatnie tlumiki dedykowane sportowe. Zmieni sie dzwiek a moc ani sie nie podniesie ani nie spadnie czyli nic nie popsujesz.
Moja rada jest taka, jesli bedziesz szukal tlumokow sportowych to dopilnuj aby to byly tlumiki komorowe a nie przelotowe.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-02-14, 23:04   

Tak jak pisze SERGIO... lepiej zainwestuj w końcowe tłumiki sportowe ale nie idź po taniości kupując jakieś no-name i przeloty... lepiej dopłać i kup coś dedykowanego do tego modelu a brzmienie będzie piękne.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
leon33fr 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-02-14, 23:17   

no tak koledzy tylko jakiej marki tlumiki :roll: ,milltek? tak bedzie wygladac chcialbym zeby tak samo brzmiala,haha ale ten dzwiek kosztuje az 6,5 tys zlotych :-/ http://www.youtube.com/watch?v=9kfXq5uXzAM
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-02-14, 23:24   

leon33fr napisał/a:
no tak koledzy tylko jakiej marki tlumiki,milltek?

Szukając kiedyś do swojej S8 D2 znalazłem szwedzką firmę SIMONS... efekt rewelacyjny a cena przystępna.
SIMONS produkuje tłumiki dedykowane i z tego co kojarzę do D3 także mają... zresztą do D3 z powodzeniem możesz zastosować tłumiki końcowe z podwójnymi wylotami dedykowane do S8 D3 (powinno bez problemu pasować tylko zderzak będzie trzeba wyrezać ale jak dasz komuś w sprawne ręce to powinni to zrobić bez skutków ubocznych).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-02-15, 08:11   

Kolega mój kupował tłumiki końcowe do S6 kiedy stylizował je na RS6 - stosunek jakości do ceny - firma RM Motors (wysłał im tłumiki oryginalne, a oni odesłali mu jego tłumiki + nowe dedykowane z kwasówki) - brzmienie oceniam na 6+ - cena za dwa 1200 zł

Inna firma polecana na forum - droższa to MG Motorsport

Słyszałem jeszcze o jednej - też bardzo dobrej, ale w tej chwili nazwa mi wyleciała z głowy. Jak sobie przypomnę to wrzucę na forum
 
 
leon33fr 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-02-16, 21:15   

dziekuje za pomoc koledzy,
;-)
 
 
st@rost 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 11:23   

Odswieze temat:

poszukuje prawego przedniego katalizatora do 4.2 BFM. Michal Wruszak sprawdzal cene i oryginal ok 5tys... nie ma mowy, za duzo. Sa uzywki w cenach od 400-1000zl. A czy ktos z Was zna/zamawial/montowal moze jakies zamienniki? Wolalbym nowy zamiennik niz uzywke, gdyz wymiana to pol (caly) dnia roboty i koszty a efekt niewiadomy.

Z gory dzieki!
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-08, 11:37   

W zasadzie musisz mieć taki co ma odpowiednia przepustowośc do silnika a raczej jego połowy :)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 12:02   

W takim EL-Tecu zrobią Ci sportowe katy. Jeżeli u mnie by powstała taka sytuacja to wybrałbym właśnie taką opcję. Za 5k zrobią prawdopodobnie na dwie strony.

Do wymiany kata nie trzeba przypadkiem zrzucać silnika w dół?
 
 
st@rost 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 13:27   

Nie chce wydawac 5tys na kata (katy).

Sentenza widzialem zamowil jakies do swojej piekielnej maszyny, szukam zamiennikow w rozsadnej cenie, a nie sportowych.

http://allegro.pl/kataliz...40.html#thumb/3

Takie np?

Prosze o opinie osoby, ktore juz wymienialy na standardowe zamienniki.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-07-08, 16:06   

VanDyke napisał/a:
W takim EL-Tecu zrobią Ci sportowe katy. Jeżeli u mnie by powstała taka sytuacja to wybrałbym właśnie taką opcję. Za 5k zrobią prawdopodobnie na dwie strony.

W uzupełnieniu dodam bo z firmą EL-TEC działałem nie jeden raz....
EL-TEC robi własne katalizatory sportowe i deklaruje, że przechodzą testy spalin.
Te sportowe mogą zrobić w fabrycznej obudowie przy czym ja dostarczam takie zdemontowane które mogą robić już sobie tylko "na stole".
Jeden taki kat to koszt coś w okolicach 1200pln.
Z demontażem na pewno drożej ale ile to najlepiej dzwonić do Wojtka Lutomskiego, szefa tejże firmy :)

VanDyke napisał/a:
Do wymiany kata nie trzeba przypadkiem zrzucać silnika w dół?

BFM/BFL nie trzeba rzucać w dół... o ile śruby normalnie się poddadzą.
W BVJ bez opuszczania w dół właściwie niewykonalne.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 22:13   

Ja do siebie kupiłem dwa katy Magnaflow i jestem zadowolony. Za dwa płaciłem 820 pln . Auto chodzi cicho , płynnie się wkręca , pytanie jak długo wytrzymają . Czasami widzę sporadyczny błąd wydajności katalizatora , ale póki nie widzę skutków ubocznych nie dotykam .

Pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.