Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 2.8PB/LPG ] Wyciek z Tiptronika przy prawej półosi  
Autor Wiadomość
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-02-17, 18:54   [D2 99 2.8PB/LPG ] Wyciek z Tiptronika przy prawej półosi

Witam
Mam problem z wyciekiem ze skrzyni biegów - tiptronic. Cieknie przy flanszy prawej półosi. 2 miesiące temu byłem u "swojego" mechanika aby wymienił uszczelnienie. Rozebrał to i według niego sama wymiana uszczelniacza nie pomoże bo na półosi jest lekki luz. Stwierdził, że nigdy nie robił nic przy automatach i wolni dalej nic nie rozkręcać, dlatego złożył to powrotem, uzupełnił olej w mechanizmie różnicowym i doradził abym gdzieś pojechał gdzie robią automaty. W międzyczasie trochę w necie poczytałem i znalazłem opis kogoś kto miał identyczną sytuację i przy wymianie uszczelniacza wymieniał jakieś łożysko na którym był luz, złożył całość i po wycieku. Całą robotę zrobił na lewarku w 2 godziny bez specjalistycznych narzędzi. Ja nie chciałem się za to sam brać i zadzwoniłem do warsztatu który specjalizuje się w ASB na naprawienie wycieku. Jak pojechałem, powiedzieli, że to tylko wymiana uszczelniacza i że żadnego łożyska nie trzeba wymieniać. Zrobili to, w sumie niewiele zapłaciłem i ZONK. Nadal cieknie. Zauważyłem w garażu ślady oleju, jeszcze nie wjeżdżałem na kanał ale wygląda jak by z tego samego miejsca ciekło. Zadzwoniłem tam gdzie robiłem skrzynię. Powiedzieli od razu, że jeśli nadal cieknie to skrzynia do wyjęcia. Po krótkiej rozmowie, jak zasugerowałem , że tam może być luz na łożysku i może nie trzeba skrzyni wyjmować, kazali przyjechać to obejrzą to. Ja do nich tam i z powrotem mam 250 km :cry: . Zatem mam pytanie dla tych co orientują się co to może być:
- czy tam jest jakieś łożysko które można wymienić bez wyciągania skrzyni i wymiana jego i uszczelniacza rozwiąże problem
- czy może włożyli niewłaściwy uszczelniacz (jak byłem u nich usłyszałem dyskusję między dwoma ich mechanikami jaki tam uszczelniacz włożyć - może włożyli niewłaściwy)
-może inne sugestie
W chwili obecnej skrzynia chodzi bez większych zarzutów i chciałbym uniknąć wyciągania jej. Wiadomo jak już będzie wyciągnięta, trzeba by zrobić jej przegląd, zregenerować konwerter, wymienić olej itp. aby mieć na dłużej spokój. W ten sposób z wymiany uszczelniacza za kilkadziesiąt złoty zrobi się ze 3-5 tys. Chciałbym na razie tego uniknąć. Jak trzeba wyciągać to na razie wolę raz na miesiąc uzupełnić w mechanizmie różnicowym olej i dopiero wyciągać skrzynię jak będzie trzeba. Wolałbym jednak aby moja niunia nie krwawiła :-) Ktoś coś doradzi, a może ma ktoś manual jak samemu to zrobić ??
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-17, 20:13   

sylwekr napisał/a:
na półosi jest lekki luz

Na której półosi ??
jak miałem wyjętą swoją skrzynie to na prawej półośce miałem luz delikatny a na lewej 0 luzu .
Pojechałem z tą skrzynią do Sosnowskiego w Gdańsku i stwierdził że skrzynia jest oki .

sylwekr napisał/a:
- czy może włożyli niewłaściwy uszczelniacz

Prędzej stawiał bym na to .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-02-17, 20:30   

tyle napisałeś,że mi się aż czytać nie chce(kaca mam)podejrzewam ,ż4e chodzi ci o simering.
Przejrzyj moje posty :!:
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-02-17, 21:54   

Tomi26 z tego co widzę (pisałeś w jednym z postów) wymieniałeś łożyska przy mechanizmie różnicowym. Trzeba wyciągać skrzynię ? Dużo z tym roboty ? Jeśli w poniedziałek będą chcieli mi wyciągać skrzynię to na pewno się nie zgodzę. Napiszesz parę słów jak ogarnąć wymianę łożysk + simering ?
 
 
Darek1972 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24 DTD
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Krakow PL. - Hagen DE.
Wysłany: 2011-02-18, 20:06   

http://www.a8team.pl/topics14/76.htm Tu jest przekruj asb,moze cos znajdziesz...

[ Dodano: 2011-02-18, 20:17 ]
http://sleev.neostrada.pl...FLA-quattro.pdf
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-02-20, 17:01   

sylwekr napisał/a:
Tomi26 z tego co widzę (pisałeś w jednym z postów) wymieniałeś łożyska przy mechanizmie różnicowym. Trzeba wyciągać skrzynię ? Dużo z tym roboty ? Jeśli w poniedziałek będą chcieli mi wyciągać skrzynię to na pewno się nie zgodzę. Napiszesz parę słów jak ogarnąć wymianę łożysk + simering ?

Może wrzucili ci tam jakiś trefny simering,musi być oryginalny kierunkowy,bo przy zamienniku będzie ciekło.
Moim zadaniem pomoże sama wymiana w/w simeringu.
Co do łożyska to odkręcasz flansze,póżniej pokrywę mechanizmu różnicowego i go wyciągasz(nic ci się tam nie rozsypie).Wyciągasz stare i wbijasz nowe łożysko.
Składasz,zalewasz olejem,wymieniasz simering i jazda bez wycieków.

Ps.Sorki,że tak trochę chaotycznie,ale pisze z telefonu ;-)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-02-20, 22:45   

Jednak moje obawy były nieuzasadnione. Wjechałem na kanał, zdjąłem osłonę spod silnika i przy półosi wygląda wszystko O.K. Mam inny wyciek. Cieknie olej silnikowy gdzieś z przedniej części silnika. Skapuje na osłonę i akurat najniższy punkt osłony to okolice prawej półosi. Stąd pojawiające się kropelki oleju. Nie udało mi się ustalić skąd ten wyciek. Muszę umyć przód i dół silnika i namierzyć gdzie zacznie pojawiać się olej. Musiał ten wyciek pojawić się niedawno. Kontroluję olej silnikowy min raz na miesiąc i nie było większych ubytków, a teraz 3-4 setki dolałem. Jedno zrobione i mam kolejną robotę :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.