|
Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-02-17, 18:54 [D2 99 2.8PB/LPG
] Wyciek z Tiptronika przy prawej półosi
|
|
|
Witam
Mam problem z wyciekiem ze skrzyni biegów - tiptronic. Cieknie przy flanszy prawej półosi. 2 miesiące temu byłem u "swojego" mechanika aby wymienił uszczelnienie. Rozebrał to i według niego sama wymiana uszczelniacza nie pomoże bo na półosi jest lekki luz. Stwierdził, że nigdy nie robił nic przy automatach i wolni dalej nic nie rozkręcać, dlatego złożył to powrotem, uzupełnił olej w mechanizmie różnicowym i doradził abym gdzieś pojechał gdzie robią automaty. W międzyczasie trochę w necie poczytałem i znalazłem opis kogoś kto miał identyczną sytuację i przy wymianie uszczelniacza wymieniał jakieś łożysko na którym był luz, złożył całość i po wycieku. Całą robotę zrobił na lewarku w 2 godziny bez specjalistycznych narzędzi. Ja nie chciałem się za to sam brać i zadzwoniłem do warsztatu który specjalizuje się w ASB na naprawienie wycieku. Jak pojechałem, powiedzieli, że to tylko wymiana uszczelniacza i że żadnego łożyska nie trzeba wymieniać. Zrobili to, w sumie niewiele zapłaciłem i ZONK. Nadal cieknie. Zauważyłem w garażu ślady oleju, jeszcze nie wjeżdżałem na kanał ale wygląda jak by z tego samego miejsca ciekło. Zadzwoniłem tam gdzie robiłem skrzynię. Powiedzieli od razu, że jeśli nadal cieknie to skrzynia do wyjęcia. Po krótkiej rozmowie, jak zasugerowałem , że tam może być luz na łożysku i może nie trzeba skrzyni wyjmować, kazali przyjechać to obejrzą to. Ja do nich tam i z powrotem mam 250 km :cry: . Zatem mam pytanie dla tych co orientują się co to może być:
- czy tam jest jakieś łożysko które można wymienić bez wyciągania skrzyni i wymiana jego i uszczelniacza rozwiąże problem
- czy może włożyli niewłaściwy uszczelniacz (jak byłem u nich usłyszałem dyskusję między dwoma ich mechanikami jaki tam uszczelniacz włożyć - może włożyli niewłaściwy)
-może inne sugestie
W chwili obecnej skrzynia chodzi bez większych zarzutów i chciałbym uniknąć wyciągania jej. Wiadomo jak już będzie wyciągnięta, trzeba by zrobić jej przegląd, zregenerować konwerter, wymienić olej itp. aby mieć na dłużej spokój. W ten sposób z wymiany uszczelniacza za kilkadziesiąt złoty zrobi się ze 3-5 tys. Chciałbym na razie tego uniknąć. Jak trzeba wyciągać to na razie wolę raz na miesiąc uzupełnić w mechanizmie różnicowym olej i dopiero wyciągać skrzynię jak będzie trzeba. Wolałbym jednak aby moja niunia nie krwawiła :-) Ktoś coś doradzi, a może ma ktoś manual jak samemu to zrobić ?? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-02-17, 20:13
|
|
|
sylwekr napisał/a: | na półosi jest lekki luz |
Na której półosi ??
jak miałem wyjętą swoją skrzynie to na prawej półośce miałem luz delikatny a na lewej 0 luzu .
Pojechałem z tą skrzynią do Sosnowskiego w Gdańsku i stwierdził że skrzynia jest oki .
sylwekr napisał/a: | - czy może włożyli niewłaściwy uszczelniacz |
Prędzej stawiał bym na to . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-17, 20:30
|
|
|
tyle napisałeś,że mi się aż czytać nie chce(kaca mam)podejrzewam ,ż4e chodzi ci o simering.
Przejrzyj moje posty :!: |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-02-17, 21:54
|
|
|
Tomi26 z tego co widzę (pisałeś w jednym z postów) wymieniałeś łożyska przy mechanizmie różnicowym. Trzeba wyciągać skrzynię ? Dużo z tym roboty ? Jeśli w poniedziałek będą chcieli mi wyciągać skrzynię to na pewno się nie zgodzę. Napiszesz parę słów jak ogarnąć wymianę łożysk + simering ? |
|
|
|
|
|
|
|
Darek1972
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24 DTD
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Krakow PL. - Hagen DE.
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-20, 17:01
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Tomi26 z tego co widzę (pisałeś w jednym z postów) wymieniałeś łożyska przy mechanizmie różnicowym. Trzeba wyciągać skrzynię ? Dużo z tym roboty ? Jeśli w poniedziałek będą chcieli mi wyciągać skrzynię to na pewno się nie zgodzę. Napiszesz parę słów jak ogarnąć wymianę łożysk + simering ? |
Może wrzucili ci tam jakiś trefny simering,musi być oryginalny kierunkowy,bo przy zamienniku będzie ciekło.
Moim zadaniem pomoże sama wymiana w/w simeringu.
Co do łożyska to odkręcasz flansze,póżniej pokrywę mechanizmu różnicowego i go wyciągasz(nic ci się tam nie rozsypie).Wyciągasz stare i wbijasz nowe łożysko.
Składasz,zalewasz olejem,wymieniasz simering i jazda bez wycieków.
Ps.Sorki,że tak trochę chaotycznie,ale pisze z telefonu ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-02-20, 22:45
|
|
|
Jednak moje obawy były nieuzasadnione. Wjechałem na kanał, zdjąłem osłonę spod silnika i przy półosi wygląda wszystko O.K. Mam inny wyciek. Cieknie olej silnikowy gdzieś z przedniej części silnika. Skapuje na osłonę i akurat najniższy punkt osłony to okolice prawej półosi. Stąd pojawiające się kropelki oleju. Nie udało mi się ustalić skąd ten wyciek. Muszę umyć przód i dół silnika i namierzyć gdzie zacznie pojawiać się olej. Musiał ten wyciek pojawić się niedawno. Kontroluję olej silnikowy min raz na miesiąc i nie było większych ubytków, a teraz 3-4 setki dolałem. Jedno zrobione i mam kolejną robotę :-( |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|