Autor |
Wiadomość |
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2011-02-25, 14:46 [D2 96 3.7PB/LPG] Zgasiłem silnik i nie moge odpalić
|
|
|
Witam, jeździłem autem, gdzieś przystawałem, później ruszałem i było ok, po którymś postoju odpaliłem i ruszyłem, jednak gdzieś po 400m zauważyłem ze wszystkie kontrolki od lpg zgasły, zaraz się zapaliły i znowu zgasły, i silnik zaczą nie równo pracować, brakowało mu mocy. Wiec skręciłem na najbliższy parking i go zgasiłem.
Jednak nie da się już ponownie odpalić. Rozrusznik kręci, jednak auto w ogóle nie reaguje.
Skrzynia jest w trybie awaryjnym, i podczas próby odpalenia pali się kontrolka od abs a na ekranie mruga wykrzyknik w kółku.
Chciałem zczytać błędy ale nie mogę połączyć się z silnikiem (chociaż wcześniej było to możliwe) Jedynie po podpięciu do skrzyni wyszły takie błędy
Control Module Part Number: 4D0 927 156 L
Component and/or Version: AG5 01V 3.7lV8 RDW D59
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01196 - Engine-Transmission Data Bus
27-00 - Implausible Signal
00526 - Brake Light Switch-F
27-00 - Implausible Signal |
Ostatnio zmieniony przez mark 2011-02-27, 11:51, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-02-25, 15:02
|
|
|
1196 Magistrala danych pomiędzy sterownikami silnika i skrzyni autom, Szyna transmisji / silnika
27-00 nieprawidłowy sygnał
526 Włącznik świateł hamowania - F, Przełącznik świateł hamulców - niewłaściwy sygnał (f) -Tym się nie przejmuj ponieważ podczas łączenia się ze skrzynią nie nacisnąłeś pedału hamulca.
Na Twoim miejscu najpierw odłączył bym baterie na około 10 minut i ponownie podłączył i spróbował bym odpalić Maszyne ;-) |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2011-02-25, 15:40
|
|
|
Próbowałem, nawet na całą noc odłączyłem, ładowałem aku i nic. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-02-25, 17:49
|
|
|
wygląda, ze kabel z którego sterownik LPG bierze zasilanie gdzieś albo się styka albo jakaś woda zwarła, sprawdź gdzie wpięty i jak po jego odpięciu |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-02-27, 10:49
|
|
|
sprawdź bezpieczniki od kompa silnikowego, komp od gazu ma przekaźniki od wtrysków benzynowych więc jak komp bez zasilania lub padnięty to sa zwarte i wtryski benzynowe działają.
Jedynie jak wyciągasz kompa od gazu to musisz założyc zworki we wtyczce.
Byc może gdzieś nie łączy zasilanie lub tzw masa (-) nie łączy/styka |
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2011-02-27, 11:46
|
|
|
Ale skąd będe wiedział które zworki zrobić we wtyczce od komputera gazowego ? nie mam żadnego schematu
PS.
dice111 napisał/a: | Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
Rozwijalna liste masz obok nazwy tematu |
Robiąc temat ustawiałem tagowanie na D2 96r 3.7+LPG się nie ustawiło, teraz też ustawiam daje zapisz ale i tak nie ustawia |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-02-27, 13:03
|
|
|
zworki sie robi jak wyciągasz komp, jak zostaje to nie musisz nic robić, to jest tak skonstruowane, aby w razie awarii kompa LPG samochód chodził na PB.
Jak nie masz komunikacji z LPG to sprawdź zasilanie i to podejrzewam jedyny problem; a jak nie pali na PB to najczęściej mało paliwa lub pompa sie kłania :mrgreen: |
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2011-03-02, 15:11
|
|
|
Witam, poszperałem pod maską i odkryłem że był przepalony bezpiecznik pod maska koło sterowników. Wymieniłem go i auto odpaliło, jednak żadne kontrolki od gazu się nie włączają oraz silnik jakby nie równo pracuje, jak podejde do rury wydechowej to jest jakby takie rytmiczne dmuchanie. pum pum pum pum. tak samo jak jadę, jak wkręca się na obroty to brzmi jak czołg. Po 20min przejażdzce auto zgasło, zajrzałem pod maskę i znowu się przepalił bezpiecznik. Wymieniłem na nowy, przekrecam kluczyk i pyk spalił się, wstawiłem jeszcze jeden i auto odpaliło. Coś robi zwarcie i przepala bezpieczniki tylko co ?? Ma ktos schemat od czego to jest bezpiecznik?? tam są 3 inne. ten jest 20A najblizszy od strony grilla. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-02, 16:17
|
|
|
nie jest to czasem od kompa sterującego silniekem ?!, sprawdź czy czasem, któras z cewek WN nie padła |
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2011-03-02, 18:19
|
|
|
Auto podlaczylem pod komputer i wszly takie o to bledy.
Control Module Part Number: 4D0 907 557 A
Component and/or Version: 3,7L V8/4V MOTR AT D04
Software Coding: 04253
Work Shop Code: WSC 00001
9 Faults Found:
01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
13-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0304 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0301 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16689 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0305 - 35-00 - Please Register/Activate
Sprawdzilem tez gdzie biegna kable od tego bezpiecznika ktory co chwile sie pali i tak, z jednej strony zielony idzie do wiekszej wtyczki ktora jest umieszczona na sciance od strony wnetrza pojazdu. A z drugiej strony bezpiecznika biegnie czarny ktory pozniej sie troi i jedna wiazka idzie do sterownika od gazu a 2 ida wraz z innymi kablami gdzies pod silnik. problem z bezpiecznikiem moze miec zwiazek z tymi bledami wyzej? Dodam ze kontrolki od gazu nadal sie nie swieca. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-02, 21:12
|
|
|
- - - - - 16689 P0305 4131 Cylinder 5 - wypadanie zapłonów
- - - - - 16688 P0304 4130 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów
- - - - - 16687 P0303 412F Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
- - - - - 16685 P0301 412D Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
- - - - - 16684 P0300 412C Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
- - - - - 1088 - - - - - 0440 Adaptacja składu mieszanki 2 (Mixture control 2)
- - - - - 16500 P0116 4074 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
2413 561 - - - - - 0231 Krańcowa regulacja składu mieszanki (Mixture control)
- - - - - 1183 - - - - - 049F Lampka kontrolna MIL (katalizatora) (K72)
Moim zdaniem wszystkiemu jest winien sterownik gazu. W ogóle zdaje mi się, że będzie to miało związek z instalacją gazową. Możliwe że nawet komp od LPG robi zwarcie i pali bezpiecznik. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2011-03-05, 21:50
|
|
|
Witam, dzisiaj troche grzebalem przy aucie, znalazlem jeden przewod od 5tego wtrysku ktory byl przyczasniety pokrywa i zdarla sie otulina wiec goly kabel stykal silnika. Zaizolowalem go. Jednak auto dalej nie rowno chodzi. Troche pojezdzilem i narazie nie spalil sie bezpiecznik. Ale palil sie on roznie czasem jezdzilem dluzej i nic czasem przekrecalem tylko zaplon. Wiec nie wiadomo czy ten kabel robil zwarcie. Zauwazylem ze czasami zapali sie podczas zapalania silnika czerwona kontrolka na lpg. ale po chwili gasnie i dzieje sie to baardzo rzadko. Nie wiem jak moge zmostkowac wtyczke od gazu by go odciac
Nawet dokladnie nie wiem jaki mam gaz, szukalem na necie ale nic konkretnego nie znalazlem. Wtryski mam Elipgaz XJ544.07
A komputer Elpigaz Elisa Stella (z tylu wyryte COD AEB2568 Made in italy)
[ Dodano: 2011-03-13, 11:55 ]
Witam, problem rozwiazany, przetarla sie otulina kabla idacego z komputera gazowego do cylindra piatego, zrobil zwarcie, przepalil bezpiecznik od komputerow i spalil cewke. Po zaizolowaniu kabla i wymianie cewki, auto jest juz sprawne.
Pozdrawiam Mariusz |
|
|
|
|
|
|
|
|