Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Kolejny problem z hamulcami, trzęcie i  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-01, 21:45   [D2 97 4.2PB/LPG ] Kolejny problem z hamulcami, trzęcie i

Witam, otóż mam taki problem z hamulcami, podczas hamowania mam, jak by to nazwać, wibracje, turbulencje??
Przy hamowaniu(dohamowywaniu) z większych prędkości auto wpada w wibracje turbulencje, ale nie przenosi mi tego na kierownice, aczkolwiek mam wrażenie jak by całe kolo trzęsło się jak galareta. Natomiast przy mniejszych prędkościach np w mieście dohamowywanie przed światłami hamulec tak jak by łapał i puszczał, łapał i puszczał i przy tym zjawisku lekko pulsuje mi pedał hamulca.

Od razu dodam i wyprzedzę odpowiedzi:

-zawieszenie raczej luzu nie ma staram się wymieniać wszystko na bieżąco(brak stuków puków itp.)
-tarcze nowe zimmerman, już nawet je sprawdzałem u tokarza na maszynie i są ok, jedynie co mnie zastanawia i niepokoi to klocki, dziwnie ślady zostawiają na tarczy, tak jak by klocek niektórymi miejscami nie dociskał tarczy jutro dam fotki.

A Was do tej pory proszę o rady i sugestie.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-01, 21:54   

Kolego masz do wymiany i tarcze i klocki , miałem tak samo u siebie
sprawdź na tarczy ( łączą się dwa talerze hamulcowe poprzez takie przegródki do lepszego chłodzenia ) czy nie masz popękanych tych połączeń pomiędzy dwoma talerzami tarczy .

ja swoje też dawałem do przetoczenia , ale okazało się że tarcza ma mniej niż 7mm grubości i temu te łączenia popękały .
weź zdejmij koło i jak nie będzie widać pęknięć to popukaj młotkiem żeby rdza odpadła .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-02, 06:03   

Sorry dice111 ale zaznaczałem, może coś sie odznaczyło przy wysyłaniu już poprawiam :)

[ Dodano: 2011-03-02, 06:10 ]
mdamian napisał/a:
Kolego masz do wymiany i tarcze i klocki , miałem tak samo u siebie
sprawdź na tarczy ( łączą się dwa talerze hamulcowe poprzez takie przegródki do lepszego chłodzenia ) czy nie masz popękanych tych połączeń pomiędzy dwoma talerzami tarczy .

ja swoje też dawałem do przetoczenia , ale okazało się że tarcza ma mniej niż 7mm grubości i temu te łączenia popękały .
weź zdejmij koło i jak nie będzie widać pęknięć to popukaj młotkiem żeby rdza odpadła .


Hej tam rdzy jeszcze nie ma :) tarcze są nowe, a tokarz sprawdzał mi tylko czy nie ma za dużej odchyłki, nic mi nie przetaczał, jak by były krzywe oddał bym do reklamacji. Dla 100% pewności przyjrzę się jeszcze raz tym tarczą.

Zastanawia mnie jeszcze jedno, czy zbieżność mogła by mieć wpływ na to, zauważyłem że z przodu w prawym kole drze mi oponę z jednej strony i ściąga mnie lekko w prawo.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-02, 11:24   

tomi5 napisał/a:
czy zbieżność mogła by mieć wpływ

moim zdaniem raczej nie , jak by coś się działo to by było to cały czas podczas jazdy tak jak byś miał niewyważone koło .

podjedź gdzieś na warsztat na rolki i niech sprawdzą na rolkach odchylenia tarczy . to kosztuje około 20 zł , ale będziesz miał pewność że to nie tarcze , a jakie tarcze kupiłeś ??

Może po prostu tarcze przegrzałeś i teraz są krzywe .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-02, 14:50   

Luz na zacisku hamulcowym. Było to omawiane na forum. I jeżeli tarcze są proste to będzie to prawdopodobna przyczyna twoich problemów. A wracając do przyczyny to jest to luz na prowadnicach zacisku hamulcowego. Sprawdź to bo może tu tkwić problem.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-02, 15:55   

Tarcze były ściągane i sprawdzane u tokarza na maszynie, właśnie przykładał do nich taki zegar i patrzył w kilku miejscach czy nie mają odchyłki, co do firmy to tak jak w pierwszym poście Zimerman(nie wiem jak sie pisze)

Co do zacisków mam na nich luz tzn. jak złapie i szarpię za nie to chodzi tak jak by właśnie był luz na tych prowadnicach, ale czy to miało by wpływ na turbulencje, wydawało mi się że luz na zaciskach powoduje tylko stukanie podczas hamowania, którego ja i tak nie mam.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-02, 16:10   

Też tak myślałem ale zmieniłem zdanie kiedy tarcze okazują się proste a bicia nie można inaczej wytłumaczyć. Luz na zacisku powoduję niestabilność tegoż zacisk i wrażenie jakby falowania hamowania. Tak jakby na raty.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Majki 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2011-03-02, 19:57   

A moze cos z tylnymi tarczami?
_________________
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-02, 20:05   

ja bym obstawiał na tarcze , podjedź na stacje diagnostyczną na rolki i wykaże co tam masz nie tak , to kosztuje 20 zł , a będziesz miał pewność . ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
merc4891 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 62
Skąd: zach-pom ZSZ
Wysłany: 2011-03-03, 11:37   

kolego a nie przegrzałeś tarczy tzn ostra jazda dużo hamowania + duża kałuża?Ja tak załatwiłem jedną u siebie,poznać to można po ciemnych plamach na tarczy.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-04, 06:03   

mdamian napisał/a:
ja bym obstawiał na tarcze , podjedź na stacje diagnostyczną na rolki i wykaże co tam masz nie tak , to kosztuje 20 zł , a będziesz miał pewność . ;-)


Na stacji byłem i wszystko było ok, później byłem u tokarza i też ok.

Tarcze raczej nie są przegrzanie.

Zacznę chyba od zacisków, później sprawdzę zbieżność no i klocki, ale czy klocki moga mieć na to wpływ.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-04, 23:24   

ej podejrzewam stary temat czyli trzpienie zacisków i ich luzy

bez paniki
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-05, 09:00   

maciu napisał/a:
ej podejrzewam stary temat czyli trzpienie zacisków i ich luzy

bez paniki

Czyli mamy podobne podejrzenia. Myślę że to będzie raczej właśnie ta usterka.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-03-05, 19:51   

Miałem identyczny problem, zakupiłem reperaturki gumowe i autem zajął się mój mechanik.
Wyczyścił zaciski, wymienił gumki, do tłoczków i cylinderków założył smar ATE, wszsytko złożył i od dwóch tygodni problemy nie powracają. U mnie założone są tarcze Zimmermana i klocki TRW - bałem się że tarcze są krzywe...
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-05, 21:31   

Prowadnice mozna kupic?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.