Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Drgania kierownicy  
Autor Wiadomość
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2011-03-07, 22:08   [D2 95 4.2PB ] Drgania kierownicy

Witam.
Po wymianie przedniego zawieszenia ( po 4 wahacze + stabilizator + gałka drążka na stronę) pojechałem na ustawianie zbieżności. Mechanicy powiedzieli że prawy drążek kierowniczy jest krzywy i prawe koło prawdopodobnie było uderzone ponieważ różni się o chyba 1 stopień pochył koła (nie pamiętam dokładnie) i że ustawili zbieżność ale kierownica jest skrzywiona (z dobre 10 stopni mam skręconą w prawą stronę kierownicę jak jadę prosto) i oni nie potrafią tego zrobić z powodu tego drążka i czegoś jeszcze krzywego (mówili że może piasta). Dodatkowo jak jadę po dziurach, nierównościach wszystko czuję na kierownicy (samochód nie ściąga na boki). Jak jadę na kostce i nie trzymam kierownicy widać jak cała lata drży itp.

Czy wymiana drążka wystarczy do ustawienia prawidłowo zbieżności i kierownicy czy faktycznie mam coś jeszcze krzywego np. piastę ?
Dlaczego drży kierownica ? Stabilizatory są nowe.
Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc.




WhiteDevil poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 23:04   

Po pierwsze primo jak cos jest krzywe, ma luzy itp to zaden mechanik sie nie bierze za ustawianie zbieznosci czy geometrii bo to bez sensu - no chyba ze dla kasy.
Po drugie primo kierownice napewno mozna ustawic prawidlowo nawet przy wybitym zawieszeniu i krzywych drazkach.
Po trzecie primo skoro spaprali ustawienie kierownicy to mam watpliwosci czy zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, a to moze sie przenosic na zachowanie kierownicy.
Po czwarte primo kazde auto, a w twoim przypadku juz 16 letnie bedzie mialo rozjechana geometrie przedniego prawego kola (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bedzie zawsze inny niz z lewej strony) , a to z racji wskakiwania najpierw prawym kolem na kraweznik.

Cy wymiana drazka wystarczy? Niewiadomo, musi obejrzec to ktos kumaty.
Czy masz cos krzywego? Niewiadomo, musi obejrzec ktos kumaty.
Kierownica moze drzec z powodu zlego ustawienia zbieznosci, z powodu braku amortyzatora ukladu kierowniczego, z powodu wysokiego cisnienia w oponach itp
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-07, 23:09   

Niestety kolego odpowiedz na Twoje pytanie nie jest taka prosta. Przyczyn może być bardzo wiele. Pewnie czytałeś ilu z nas walczyło z np. właśnie drganiami kierownicy wymieniając "pół" samochodu na nowe żeby dojść do przyczyny problemu. Na pewno zacznij od wymiany tych elementów , o których mówi mechanik , ze nie są ok, jak to nie pomoże to działaj dalej i dopiero wtedy będziemy móżdżyć co to może być.
Rozumiem, że przed wymianą zawieszenia kierownica była prosto, a buda nie drżała? Czy remont zawieszenia spowodowany był już tymi objawami?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-08, 10:14   

Przestawienie kierownicy może świadczyć o tym, że jedna z końcówek układ kierowniczego została wkręcona więcej od drugiej. Owszem zbieżność na kołach będzie ustawiona ale kierownica będzie wyć w jedną ze stron i samochód będzie miał mniejszy skręt w jedną ze stron. Co do kąta pochylenia koła to tak jak kolega napisał, że po tylu latach eksploatacji i X kilometrach przejechanych ma prawo się zmienić.
Nie którzy z mechaników mają swoje myki na stawienie tego kąta ale nie we wszystkich samochodach się uda. Jeśli chodzi o ustawienie kierownicy to da radę to ustawić poprzez przestawienie jej na wieloklinie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-08, 10:48   

nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-08, 10:58   

szeryfisch napisał/a:
nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica.
Tak właśnie jak napisałeś. Tylko że jemu to zrobili na końcówkach i teraz na pewno ma skręt mniejszy w jedną ze stron. A taśma ma pewną tolerancję. Nie wiem czy aż te 10 stopni jak podaje autor.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2011-03-08, 19:27   

Dokładnie w jedną stronę mam teraz mniejszy skręt.
Wydaje mi się również że jak wjeżdżam w głębszą dziurę przy wyjeżdżaniu z niej auto tak jakby wyjeżdża w lewo ale zaraz szybko przeskakuje w prawo aby jechać prawidłowym torem (nie wiem jak to dokładnie opisać :( ).
Przed wymianą zawieszenia wszystko było ok teraz jest źle :( trochę żałuję tego remontu, mogłem wymienić tylko wahacz który był do wymiany a nie od razu całe zawieszenie. Jak jadę na kostce brukowej to jest masakra z kierownicą cała drży i lata :( co jeszcze odpowiada za drżenie kierownicy jaki element układu kierowniczego ?

Zakupiłem już drążki kierownicze, także czeka mnie wymiana a po niej kolejne ustawienie zbieżności (teraz pojadę do innego warsztatu na ustawianie zbieżności) i zobaczę co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-08, 20:40   

Ustawiajac zbieznosc, i doregulowujac polozenie kierownicy za pomoca drazkow nie da sie zmniejszyc skretu tak abys odczul to na kierownicy. Jezeli jest mniej obrotow w jedna strone to pewnie byla juz kiermana przestawiana.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-08, 20:57   

Ale kolega właśnie pisał, że ma skręt w jedną stronę mniejszy. To by tylko świadczyło o źle wkręconych końcówkach.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-08, 23:04   

Na koncowkach nie masz tyle gwintu zeby kierownica przekrecila sie o wiecej niz 30-40'
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.