Autor |
Wiadomość |
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 2011-03-07, 22:08 [D2 95 4.2PB
] Drgania kierownicy
|
|
|
Witam.
Po wymianie przedniego zawieszenia ( po 4 wahacze + stabilizator + gałka drążka na stronę) pojechałem na ustawianie zbieżności. Mechanicy powiedzieli że prawy drążek kierowniczy jest krzywy i prawe koło prawdopodobnie było uderzone ponieważ różni się o chyba 1 stopień pochył koła (nie pamiętam dokładnie) i że ustawili zbieżność ale kierownica jest skrzywiona (z dobre 10 stopni mam skręconą w prawą stronę kierownicę jak jadę prosto) i oni nie potrafią tego zrobić z powodu tego drążka i czegoś jeszcze krzywego (mówili że może piasta). Dodatkowo jak jadę po dziurach, nierównościach wszystko czuję na kierownicy (samochód nie ściąga na boki). Jak jadę na kostce i nie trzymam kierownicy widać jak cała lata drży itp.
Czy wymiana drążka wystarczy do ustawienia prawidłowo zbieżności i kierownicy czy faktycznie mam coś jeszcze krzywego np. piastę ?
Dlaczego drży kierownica ? Stabilizatory są nowe.
Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc.
WhiteDevil poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-07, 23:04
|
|
|
Po pierwsze primo jak cos jest krzywe, ma luzy itp to zaden mechanik sie nie bierze za ustawianie zbieznosci czy geometrii bo to bez sensu - no chyba ze dla kasy.
Po drugie primo kierownice napewno mozna ustawic prawidlowo nawet przy wybitym zawieszeniu i krzywych drazkach.
Po trzecie primo skoro spaprali ustawienie kierownicy to mam watpliwosci czy zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, a to moze sie przenosic na zachowanie kierownicy.
Po czwarte primo kazde auto, a w twoim przypadku juz 16 letnie bedzie mialo rozjechana geometrie przedniego prawego kola (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bedzie zawsze inny niz z lewej strony) , a to z racji wskakiwania najpierw prawym kolem na kraweznik.
Cy wymiana drazka wystarczy? Niewiadomo, musi obejrzec to ktos kumaty.
Czy masz cos krzywego? Niewiadomo, musi obejrzec ktos kumaty.
Kierownica moze drzec z powodu zlego ustawienia zbieznosci, z powodu braku amortyzatora ukladu kierowniczego, z powodu wysokiego cisnienia w oponach itp |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-03-07, 23:09
|
|
|
Niestety kolego odpowiedz na Twoje pytanie nie jest taka prosta. Przyczyn może być bardzo wiele. Pewnie czytałeś ilu z nas walczyło z np. właśnie drganiami kierownicy wymieniając "pół" samochodu na nowe żeby dojść do przyczyny problemu. Na pewno zacznij od wymiany tych elementów , o których mówi mechanik , ze nie są ok, jak to nie pomoże to działaj dalej i dopiero wtedy będziemy móżdżyć co to może być.
Rozumiem, że przed wymianą zawieszenia kierownica była prosto, a buda nie drżała? Czy remont zawieszenia spowodowany był już tymi objawami? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-08, 10:14
|
|
|
Przestawienie kierownicy może świadczyć o tym, że jedna z końcówek układ kierowniczego została wkręcona więcej od drugiej. Owszem zbieżność na kołach będzie ustawiona ale kierownica będzie wyć w jedną ze stron i samochód będzie miał mniejszy skręt w jedną ze stron. Co do kąta pochylenia koła to tak jak kolega napisał, że po tylu latach eksploatacji i X kilometrach przejechanych ma prawo się zmienić.
Nie którzy z mechaników mają swoje myki na stawienie tego kąta ale nie we wszystkich samochodach się uda. Jeśli chodzi o ustawienie kierownicy to da radę to ustawić poprzez przestawienie jej na wieloklinie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-08, 10:48
|
|
|
nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-08, 10:58
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica. | Tak właśnie jak napisałeś. Tylko że jemu to zrobili na końcówkach i teraz na pewno ma skręt mniejszy w jedną ze stron. A taśma ma pewną tolerancję. Nie wiem czy aż te 10 stopni jak podaje autor. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 2011-03-08, 19:27
|
|
|
Dokładnie w jedną stronę mam teraz mniejszy skręt.
Wydaje mi się również że jak wjeżdżam w głębszą dziurę przy wyjeżdżaniu z niej auto tak jakby wyjeżdża w lewo ale zaraz szybko przeskakuje w prawo aby jechać prawidłowym torem (nie wiem jak to dokładnie opisać ).
Przed wymianą zawieszenia wszystko było ok teraz jest źle trochę żałuję tego remontu, mogłem wymienić tylko wahacz który był do wymiany a nie od razu całe zawieszenie. Jak jadę na kostce brukowej to jest masakra z kierownicą cała drży i lata co jeszcze odpowiada za drżenie kierownicy jaki element układu kierowniczego ?
Zakupiłem już drążki kierownicze, także czeka mnie wymiana a po niej kolejne ustawienie zbieżności (teraz pojadę do innego warsztatu na ustawianie zbieżności) i zobaczę co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-08, 20:40
|
|
|
Ustawiajac zbieznosc, i doregulowujac polozenie kierownicy za pomoca drazkow nie da sie zmniejszyc skretu tak abys odczul to na kierownicy. Jezeli jest mniej obrotow w jedna strone to pewnie byla juz kiermana przestawiana. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-08, 20:57
|
|
|
Ale kolega właśnie pisał, że ma skręt w jedną stronę mniejszy. To by tylko świadczyło o źle wkręconych końcówkach. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-08, 23:04
|
|
|
Na koncowkach nie masz tyle gwintu zeby kierownica przekrecila sie o wiecej niz 30-40' |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
|