Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy  
Autor Wiadomość
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2011-03-08, 23:10   [D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy

Zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju, nieraz się zapali i zaraz zgaśnie a nie raz muszę stanąć i zgasić silnik. Miałem mały brak oleju (lekko poniżej min) myślałem że jak doleje to przestanie się zapalać ale nic z tego, stan teraz to 3/4 bagnetu. Od wymiany oleju zrobiłem jakieś 18 tyś km z czego 65% tego dystansu to Wrocław czyli same korki. Czy przepracowany olej może powodować zapalanie się tego komunikatu???. Mam też małe wycieki spod uszczelki pod pokrywą i są też ślady oleju na świecach.


Pyt 1-Wymieniał ktoś czujnik ciśnienia oleju? jakie dojście? jaka cena?
Pyt 2-Najpierw zrobić uszczelki i potem zmienić olej? czy mogę zmienić olej przed wymianą uszczelek, chodzi mi o to czy przy wymianie uszczelek nie stracę za dużo oleju?
Pyt 3- Jaka może być przyczyna kontrolki Oldruck?




Danio poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-03-08, 23:22   

pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2011-03-08, 23:30   

tomi26 napisał/a:
pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

No z tym 2 pyt to wolałem się upewnić, skoro wchodzi do silnika prawie 8 l oleju,
A czy zmiana tych uszczelek spowoduje że olej na świecach zniknie?

[ Dodano: 2011-03-08, 23:32 ]
tomi26 napisał/a:
pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm

A rzeczywiście było i nawet to czytałem, Dzięki
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-03-08, 23:43   

Danio, masz pod pokrywami,że tak powiem uszczelki zewnętrzne i wewnętrzne, wymień i tyle.
Ja miałem podobnie z tym,że zamówiłem oryginalne uszczelki i musiałem na nie czekać i posłużyłem się silikonem czerwonym i do tej pory spokój,choć jak się zrobi cieplej to wrzucę te nowe.

[ Dodano: 2011-03-09, 00:06 ]
A co do oleju na świecach to tak,zniknie.Choć za czujnik moim zdaniem musisz się wziąć.
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-09, 09:33   

Wymień olej ja miałem to samo, problem i przyczyną jest olej(jazda na krótkich odcinkach w czasie zimy z oleju zrobiła się zupa :mrgreen: )po wymianie wszystko wróciło do normy.
:arrow: http://www.a8team.pl/topics13/2720.htm
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2011-03-09, 17:45   

Dzięki "gumiss64" Nie znalazłem tego wcześniej. Racja z tym olejem bo do pracy mam 3,5km silnik osiągnie max 60st, dobra zaczynam od oleju
A co do wymiany uszczelek pod głowicą to robił to ktoś bez użycia klucza dynamometrycznego? da się bez klucza zrobić, czy to dość ryzykowne?
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-09, 19:21   

spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku.
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2011-03-09, 19:55   

gumiss64 napisał/a:
spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku.

No właśnie że nie robiłem, ale na mechanice dość się znam wiele rzeczy robię sobie sam przy aucie no ale jednak to mnie troszkę odstrasza
A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność?
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-03-09, 22:58   

Danio napisał/a:
A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność?

niżej podaje kolejność

*Wyciąg z autodaty

Etap 1: 40 Nm
Etap 2: 60 Nm
Etap 3: 90 stopni
Etap 4: 90 stopni
kolejność standardowa (od środka po przekątnej)
Panewki wałka rozrządu po 20 Nm

Zapytaj kolegów z forum z Wrocławia może któryś ma i z przyjemnością pożyczy:)
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
nynek16 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 134
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-03-09, 23:19   

a ja ci napisze tak miałem to samo co ty tez wymieniałem olej uszczelki i inne duperele po tygodniu zatarłem silnik .. niestety wina lezała w pompie oleju moim zdaniem zrzuć miske sprawdz smoka czy nie zapchany i pompe oleju.. sprawdzić nie zaszkodzi... as bedziesz miał pewność , stawiam na to...
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2011-03-10, 20:22   

dzięki chłopaki, zamówiłem już czujnik ciśnienia, olej+filtr i uszczelki pod pokrywkę
a co do tego co napisałeś "nynek16" to napędziłeś mi niezłego stresa!!!
Ale zrobiłem tak:
1-rozgrzałem silnik
2-zgasiłem i zostawiłem na 15 min
3-po upływie 15 min sprawdzam stan oleju i jest 3/4 skali na bagnecie
4-odpalam silnik i od razu ponownie patrze na bagnet i oleju już nie ma, czyli smok zaciąga i rozchlapuje czyli smarowanie jest! (takie moje rozumowanie choć może błędne)

Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie??? bo ja się utwierdzam to co napisał gumiss64 że z oleju robi się zupa i to może być przyczyną, ale oczywiście przy zmianie oleju zajrzę do miski tak jak zaleca nynek16
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2011-03-13, 11:55   

jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-13, 12:41   

artek napisał/a:
jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało

Dziwne , bo ja mam ładowanie u siebie 13,8V i nic się nie dzieje , tylko raz zapaliła mi się kontrolka , podczas gwałtownego hamowania , to sprawdziłem poziom i okazało się że jest min to dolałem :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
JabbaR 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 37
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 30
Skąd: Działdowo / Warm-Maz
Wysłany: 2011-03-14, 10:18   

Danio napisał/a:
Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie???


Ja tak miałem w Passacie B5 1.8T. Zapalała się kontrolka, przegazowanie i znikała. Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że smok zapchany, w misce pełno syfu i nawet jakieś kawałki plastików...

Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.

Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło.
_________________
SPRZEDAM BARDZO ZADBANE A8 D2!! - info na PW!
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2011-03-15, 19:21   

JabbaR napisał/a:


Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.

Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło.
Zgadzam się z tym, moje auto już u mechaniora, rozebrane pokrywy, przejrzana miska olejowa i inne tam zakamarki, co się okazało? poprzedni "pseudo mechanicy" u których wymieniałem olej nie zmienili filtra oleju za który zapłaciłem a ten z przepracowania się rozsypał i pozapychał wnętrzności. Silnik nie jest pozacierany, wałki nie wytarte, ogólnie w porę zdążyłem żeby nie narobić bałaganu
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.