Autor |
Wiadomość |
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-09-01, 23:50 [D2 00 4.2PB
] Katalizator
|
|
|
Witam wszystkich.
Od paru dni na niskich obrotach zaczęło mi coś brzęczeć, taki metaliczny dźwięk na wysokości katalizatorów. Miałem cichą nadzieję że może jakaś osłona czy coś podobnego. Dzisiaj byłem u mechanika i się okazało że katalizator mi się posypał i teraz moje pytanko do Was. Co z tym zrobić? Nowy katalizator w ASO to grubsza kasa, z tego co słyszałem to ludzie wycinają "katy" i zastępują je rurami ( nie chciałbym takiego druciarstwa w swojej niuni :-/ ) używany katalizator też raczej odpada bo nie wiadomo kiedy padnie... Czy są jakieś zamienniki które moglibyście polecić i jaki jest ich koszt ??Proszę o podpowiedzi co można z tym zrobić... Ps. Za 3 tygodnie jadę w trasę w sumie ok. 3000km i chciałbym się z tym uporać. Z góry dziękuję za pomoc i sorki jeśli post jest chaotycznie napisany.
Pozdrawiam,
Marcin |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-09-02, 00:59
|
|
|
No to tak.
Wymieniasz oczywiście dwa.
Mozliwa zamiana na katalizatory metaliczne, metalowe - wkładka jest zrobiona z metalu nie z ceramiki. około 450zł za sztukę.
Wstawienie tłumików przelotowych 200zł za dwie sztuki plus spawanko.
Dzwięk wydechu troszkę się zmieni.
Nie wstawiaj zadnych strumienic itp.
Pozdrawiam |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-09-02, 08:34
|
|
|
wysyp katy z puszek i wstaw puste puszki i po sprawie,nic sie nie zmieni i nic sie nie stanie. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-09-02, 13:06
|
|
|
paulo79 napisał/a: | wysyp katy z puszek i wstaw puste puszki i po sprawie,nic sie nie zmieni i nic sie nie stanie. |
Może zmienić się akustyka - bo po drodze pojawia się puste pudło, więc w pewnym zakresie obrotów mogą pojawiać się różne dźwięki (rezonans).
Kiedyś po usunięciu wkładów z katalizatorów w B4 właśnie miałem coś takiego, acz nie było to dokuczliwe czy głośne. Po pewnym czasie wspawałem tam po kawałku kwasówki i było git. Później wstawiłem strumienice łuskowe i był fajny dźwięk i poprawiła się dynamika autka na wolnych obrotach (lepiej ruszał z wolnych do 1500 rpm). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-02, 15:28
|
|
|
poszukaj lepiej stalowych o podobnej objętości,nie zmieniąjac za bardzo charakterystyki wydechu :-/ |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-09-02, 22:04
|
|
|
w mojej osemie 4.2 i w poprzedniej 3.7 nic sie nie zrobilo,bez roznicy czy mialy katy czy nie |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-09-03, 00:47
|
|
|
paulo79 napisał/a: | w mojej osemie 4.2 i w poprzedniej 3.7 nic sie nie zrobilo,bez roznicy czy mialy katy czy nie |
tzn. co??
wyciąłeś katy i zrobiłeś przelot...
czy wyciąłeś katy i wstawiłeś puste puszki...
:?:
bo widziałem efekty wstawienia puszek zamiast katów i dźwięk się trochę zmienia...
a po zrobieniu przelotu chyba tym bardziej :shock: |
|
|
|
|
Lukasz_
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 73 Skąd: D1
|
Wysłany: 2009-09-03, 08:50
|
|
|
Ogólnie pozbycie się katalizatora podnosi głośność wydechu. Przy "wytłuczeniu" kata z puszki wpada ona dodatkowo w rezonans i dźwięk jest co najmniej dziwny. Rura zamiast kata powoduje głośniejszą pracę wydechu i to by było na tyle. Przerabiałem takie eksperymenty w Fiacie Tipo. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-09-03, 09:09
|
|
|
na fiacie tipo?? haha to nie ta epoka kolego.Proponuje abys wyjal katy ze swojego V8 i wtedy podjal dyskusje w temacie. Ja to przerabialem w 2 osemach,malo tego z jednej wyprulem ostatni tlumik i wtedy dopiero delikatnie zmienil sie dzwiek. Co do katow to je wysypalem bo dzwonily i zostawilem same puchy,dzwiek pozostal bez zmian. |
|
|
|
|
Lukasz_
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 73 Skąd: D1
|
Wysłany: 2009-09-03, 15:37
|
|
|
co za różnica - wydech to wydech - ta sama zasada działania. Katalizator pełni tą samą funkcję... |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-09-03, 22:12
|
|
|
no jest roznica..... |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Martinez
Moje A8
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Martin
Jeżdzę: S8
Wiek: 34 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2009-09-03, 23:01
|
|
|
witam ale przeciez przed katalizatorem i za nim są sondy ktore mierzą nam temperature spalin jezeli ich nie bedzie albo beda puste beda zle odczyty i bedzie nam wyświetlało check czyli awarie. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) |
_________________ Martinez:):):):)Audi S8 ABT |
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-09-04, 01:37
|
|
|
Hejka. Dzięki wszystkim za podpowiedzi, narazie założę chyba te tłumiki przelotowe żeby przejechać tą trasę spokojnie i bez przygód związanych z zapchaniem wydechu kawałkami katalizatora, a jak wrócę to na spokojnie poszukam tych katalizatorów z wnętrzem metalicznym czy metalowym ;-) Teraz nie mam za bardzo czasu na szukanie, bo muszę popracować i nadgonić z robotą żebym mógł spokojnie jechać na urlop :d
Martinez napisał/a: | witam ale przeciez przed katalizatorem i za nim są sondy ktore mierzą nam temperature spalin jezeli ich nie bedzie albo beda puste beda zle odczyty i bedzie nam wyświetlało check czyli awarie. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) |
Co do tych sond to zależy ile ich jest, ja mam u siebie jedną która jest przed katalizatorem i w tym momencie nie powinno wyświetlać błędów. Jeśli są dwie czyli jedna przed katem a druga za nim to mogą być przekłamania tak jak mówisz.
Pozdrawiam |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-09-04, 08:02
|
|
|
sondy sa dwie ale przed katalizatorami jesli mialy by byc przed i za katami to musialo by ich byc 4 sztuki |
|
|
|
|
|