Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-12, 16:22 [D2 preFL ALL
] Naprawa urwanego podłokietnika
|
|
|
Co nam potrzeba do naprawy:
1) Klucz ampulowy nr. 6;
2) Płaski śrubokręt;
3) Szlifierka kątowa;
4) Szlifierka stołowa;
5) Wiertarka (najlepiej stołowa);
6) Wiertła 6,5mm, 8mm, 9,5mm;
7) Gwintownik M8;
8) Pilnik płaski;
9) Śruba na klucz ampulowy;
10) Około 3cm pręta walcowanego 18/18 mm.
1.Zaczynamy od zdjęcia skóry z podłokietnika (dobrze jest ją trochę naparować lum zwilżyć to będzie elastyczniejsza.
2. Po zdjęciu skóry i gąbki ze stelażu przystępujemy do rozbierania uchwytu. Zaczynamy od zdjęcia zabezpieczenia śrubokrętem i wyjęcia części obrotowej
3. Przystępujemy do dorabiania urwanego końca. W tym celu skracamy ten koniec o jakieś 8 mm tak żeby można było nadpiłować coś w rodzaju pióra i przewiercamy wiertłem 8 mm na przelot aby można było przykręcić część dorobioną.
4. Bierzemy kwadratowy pręt i najpierw wiercimy na jego osi otwór wiertłem 6,5 mm głębokości około 2 cm który następnie gwintujemy gwintownikiem M8. Następnie szlifierką kontową wycinamy coś w rodzaju wpustu. Następnie pasujemy obydwie części dopiłowując pilnikiem.
5.Skręcamy śrubą obie spasowane części.
6.Dopiłowujemy dołączony element na odpowiednią długość, a następnie wiercimy otwór na śrubę łączącą obydwa podłokietniki.
7.Na koniec piłujemy skos którym łączą się obydwa podłokietniki.
A tak wyglądają obydwa podłokietniki razem.
Montaż w aucie przeprowadzony już następnego dnia. Bo tego samego to się ze szczęścia piłem. Tak to wygląda w aucie.
Jeśli ktoś lubi dłubać przy aucie i ma trochę zdolności manualnych oraz podstawowy sprzęt to roboty jest na około 3 może 4 godzinki. U mnie podłokietnik leżał od 3 lat i czekał na zmiłowanie. Za to teraz banan na gębie się pojawił tak samo jak podłokietnik w samochodzie. Jest tylko jeden problem z suwakami, a mianowicie są to suwaki chyba jednorazowe bo nie mają zasuwki.
Jeśli ktoś chce się bawić to myślę, że mój opis w tym pomoże.
Powodzenia :d :-)
Do tytułu dorzuciłem [taga] bo dotyczy to tylko wersji przed-liftowych.
Gratulacje, FOSS |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
sempu8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-03-12, 18:09
|
|
|
chyba skorzystam bo mi tez pęk tylko prawy , myśle ze technika bedzie ta sama. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-03-13, 19:04
|
|
|
Fajny opis, a jak poradziłeś sobie z zamkiem aby wyglądało to estetycznie? |
_________________
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-13, 20:00
|
|
|
Z tym sobie nie poradziłem niestety. Ale mam zamiar wszyć drugie suwaki ale ciężko znaleźć coś odpowiednio cienkiego. Jak nic nie znajdę to po prostu zaszyję cholerstwo. Bo te suwaki nie mają zapięć. Z tego wychodzi że te suwaki zasuwa się tylko raz i w jedną stronę.
Nie zrobiłem tego jeszcze z tego względu że w piątek się z tego wszystkiego upiłem, a w sobotę nie mogłem nigdzie tych suwaków dostać. Poszukam ich w poniedziałek jeśli znajdę to jeszcze do cholewkarza na ich wszycie i ponowny montaż w aucie. Na razie i tak się z tego cieszę i nie mogę się do dwóch obok siebie przyzwyczaić bo kupiłem auto już z urwanym podłokietnikiem. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
bugiat
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptron.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tommy
Jeżdzę: A8D2 4.2 , A4 1.8T 170 ps,
Wiek: 47 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 22 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2012-05-09, 07:16
|
|
|
a mozna wymienic na poliftowy? Bedzie pasował czy nie? |
_________________ Nie bądź łosiem zapie...laj V8 |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-05-09, 08:14
|
|
|
Tak , będzie pasował . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
bugiat
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptron.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tommy
Jeżdzę: A8D2 4.2 , A4 1.8T 170 ps,
Wiek: 47 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 22 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2012-05-09, 11:14
|
|
|
czyli smiało szukam poliftowego. Dzieki pioter, |
_________________ Nie bądź łosiem zapie...laj V8 |
|
|
|
|
darius30
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2012-07-25, 12:25
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Fajny opis, a jak poradziłeś sobie z zamkiem aby wyglądało to estetycznie? |
miałem podobny problem, więc poszedłem do pasmanterii , oczywiście z podłokietnikiem, kupiłem podobny zamek , zdjąłem zamykacz i naciągnąłem na zamek w podłokietniku, zamek się ładnie zamknął i wygląda jak z fabryki, koszty 1,50 :-D |
|
|
|
|
|
|
|
peternal
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 16 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2014-03-04, 23:05
|
|
|
Też mam taki problem. Tylko zę ten trzpień się urwał na 5 części ehhh |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-08-04, 16:54
|
|
|
podepne sie do tematu
czy ktos podpowie jak sprawny podłoketnik zamienić z urwanym?
co się zdejmuje lub odkreca aby wyjąć cały podłokietnik? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-04, 22:55
|
|
|
Zaślepke na górze stopki potem odkręcasz imbusową śrubę i cała filozofia. |
|
|
|
|
|
|
|
cris47
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2497
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-02-23, 11:32
|
|
|
Posiada ktoś fotki z tej naprawy? Te tu wstawione już nie wyświetlają się
A także mam problem z podłokietnikiem, gwint trzymający się rozsypał na kawałki |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-24, 10:31
|
|
|
a czy poliftowy pasuje na zasadzie odkręć/wkręć,czy trzeba coś przerabiac? |
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2016-02-24, 11:11
|
|
|
Pasuje bez problemu tylko trzeba śrubę skrócić i nagwintować
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|