Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] Stuka na cieplym silniku  
Autor Wiadomość
PAwel25 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: s8
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-03-14, 15:45   [S8 D2 00 ] Stuka na cieplym silniku

Witam mam taki problem ze glosno cyka mi silnik dokladnie od strony pasażera na wysokosci 1-2 wtrysku od sciany grodziowej jak sie nagrzeje jak jest zimny po nocy i go odpale to wogole nie slychac zadnych stuków a stuki pojawiaja sie w miare nagrzewania silnika dodam ze mam walniety czujnik od poziomu i temperatury oleju i cos nie tak z sondami ale to chyba nie ma znaczenia jesli chodzi o narastajacy stukot w miare rozgrzewanai sie silnika zaznacze ze zrobilem autkiem tak juz ponad 5 tys km i nic sie nie dzieje olej zmieniony na nowy i nic nie pomoglo a silnik ma swoja moc . choc przy przyspieszaniu na kazdym biegu silnik traci moc w granicach ok 3 tys obrtow jest to taka doslownie sekundowa strata mocy jak by w tym momencie odejmowalo ok 100 km . Moze ktoś mial taki przypadek ? Przebieg silnika 278 tys orginalny .




Kolego PAwel25 ponownie poprawiam tytuł Twojego wątku - jak już pisałem wcześniej [tagów] nie wpisujemy "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.

Jeżeli masz problem z tą listą tagów napisz do mnie na PW i spróbujemy coś temu zaradzić.
Pozdrawiam, FOSS
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-14, 16:58   Re: Stuka na cieplym silniku

PAwel25 napisał/a:
(...) dodam ze mam walniety czujnik od poziomu i temperatury oleju i cos nie tak z sondami ale to chyba nie ma znaczenia jesli chodzi o narastajacy stukot w miare rozgrzewanai sie silnika...

Kolego moim zdaniem (i nie musisz się z nim zgodzić) wszystko to co ma wpływ na skład mieszanki paliwowej ma oczywiście także wpływ ogólnie na pracę silnika.
Czy to co napisałeś o stukaniu ma bezpośredni związek z czujnikami temperatury czy sondami to nie wiem ale jest to prawdopodobne...
sondy lambda mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki paliwowej a złe odczyty z różnych czujników mogą bardzo negatywnie wpłynąć na pracę silnika oraz jesgo trwałość... bo może występować np. efekt spalania stukowego.

Jeżeli chcesz cieszyc się bezawaryjnym autem to zrób porządek z tymi rzeczami...
- sondy lambda, czujniki tempertur, czujnik masy powietrza (przepływomierz), świece...
małymi kroczkami a zadowolenie z auta bezcenne ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
PAwel25 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: s8
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-03-14, 22:00   

sondy będę wymieniał i czujnik na dniach i dam znac czy sie cos poprawiło i jedno małe pytanie jeśli chodzi o sondy bo sa z tego co wiem 4 2 przed i 2 za katem z tego co wiem do wymiany ida tylko te przed katem bo one mierzą skład ? czy te za katem tez brac ?

a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-14, 23:08   

PAwel25 napisał/a:
sondy będę wymieniał i czujnik na dniach i dam znac czy sie cos poprawiło i jedno małe pytanie jeśli chodzi o sondy bo sa z tego co wiem 4 2 przed i 2 za katem z tego co wiem do wymiany ida tylko te przed katem bo one mierzą skład ? czy te za katem tez brac ?

Dwie pierwsze odpowiadają bezpośrednio za skład mieszanki paliwowej - jak któraś jest walnięta to mogą dziać się cuda... silnik kuleje, traci moc, wypadają zapłony, występuje spalanie stukowe, zalewa mieszanką paliwową czyli jest za bogato więc też nie przepala i wali nieprzepalonym paliwem w katalizatory wypalając je... i kilka innych jeszcze rzeczy.

Dwie drugie sondy (te za katalizatorami) są od ekologii i one przede wszystkim badają czystość spalin czyli także sprawność katalizatorów... na skład mieszanki mają dużo mniejszy wpływ ale kiedy są uszkodzone to też wyrzuca CHECK'a na zegarach.
Co więcej sondy te działają tylko przy w miarę spokojnej jeździe - przy jeździe ostrej, dynamicznej ich wskazania są przez komputer zupełnie pomijane.

PAwel25 napisał/a:
a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?

hmmm... nie do końca jestem przekonany jak to powinno być na biegu jałowym ale na pewno pod obciążeniem w trakcie dynamicznego przyspieszania przy maksymalnych obrotach moim zdaniem powinna pokazywać coś koło 280-290g - jeżeli w opisanych przeze mnie warunkach będzie pokazywała 200g i poniżej to możesz już ją śmiało wymieniać bo nawet jeśli nie padła teraz to już dogorywa i padnie wkrótce.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-03-15, 00:30   

popychacz zaworu, sprawdź kompresję
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
PAwel25 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: s8
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-03-15, 16:09   

colln napisał/a:
popychacz zaworu, sprawdź kompresję


Pierwsze co Sprawdze w tym tygodniu to kompresje a nie mozliwe chyba zeby wtrysk tak cykal jak (zawory popychacze) auto normalne sie zbiera i pali na cieplym i zimnym silniku(kontrolki od cisnienia oleju sie nie zapalaja itp) i co do kompresji w jakich granicach jest ok w e-sce 360 km AQH (2000r) ?
 
 
Tomex221 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-03-17, 16:23   

Chyba to jest czesty problem te "stuki" JA i moj kolega tez mamy ten sam problem i tez tylko jak sie rozgrzeje...Jutro jade powyminiac swiece jak to nic nie da bede grzebal dalej...
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-03-18, 00:31   

kompresja zależna od wieku i kondycji silnika, generalnie ma być równo bez odchyłek na cylindrach
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
krystek 
Użytkownik


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystek
Jeżdzę: a8
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: slaskie
Wysłany: 2011-03-31, 19:42   

mi tez tak cyka ale jakby od dolu silnika :-x
_________________
ks
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.