Autor |
Wiadomość |
ENDRJU
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2011-05-04, 11:51 [D3 ALL
] Auto ciagle się poziomuje
|
|
|
witam. wszystko jest niby ok poza tym ze moja a8 ciagle sie poziomuje tzn kompresor laduje powietrze nastepnie zawor popuszcza i tak non stop nawet jak auto stoi. co moze byc tego przyczyna? zuzyty kompresor czy tez moze gdzies calu uklad gubi powietrze? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-04, 12:16
|
|
|
Jeśli kompresor cały czas pracuje to padł przekaźnik od kompresora... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2011-05-04, 19:43
|
|
|
Hmm.. u mnie też jest podobnie tylko nie cały czas. Podpompowywuje i przestaje, ale co jakiś czas. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-05-04, 21:41
|
|
|
u mnie to samo co jakiś czas pompuje ale nie bez przerwy jet to normalne jak np auto się obniży po szybszej jezdzie to musi podpompować |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-04, 22:03
|
|
|
Panowie u was bym posprawdzał szczelność układu... w moim bardzo żadko kompresor się załącza wręcz sporadycznie. lecz generuje się raz na jakiś czas błąd położenia/wysokości w tylnym prawym kole.
[ Dodano: 2011-05-04, 23:04 ]
badyl napisał/a: | u mnie to samo co jakiś czas pompuje ale nie bez przerwy jet to normalne jak np auto się obniży po szybszej jezdzie to musi podpompować |
dokładnie tak być powinno
[ Dodano: 2011-05-04, 23:07 ]
endriu a czy po wyłączeniu auta i wyjeciu kluczyka kompresor dalej pracuje?? bo wtedy powinien się ostatecznie wypoziomować i już nie zmieniać swoich nastawów aż do ponownego uruchomienia silnika/włączeniu zapłonu, nawet przy nieszczelnościach w układzie. Dzieje się tak gdyż po pewnym czasie sterownik bez sygnału z Can`u o zapłonie przechodzi w tryb StandBy |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
ENDRJU
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2011-05-05, 06:20
|
|
|
kompresor nie pracuje caly czas lecz zawor popuszcza powietrze bez sensu co pare minut nawet jak auto nie jedzie i wtedy do akcji wkrecza kompresor. po wylaczeniu silnika jest roznie na ogol ta czynnosc sie powtarza czasami jest spokoj. gdzie sie znajduja te przekazniki? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-05, 10:32
|
|
|
fajnie by było sprawdzić błędy VCDS`em lub Vas`em by nie brnąć w ciemno. Co do przekaźnika to sprawdził bym w bagażniku.po zdjęciu boczków masz bezpieczniki i przekażniki z prawej storony. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-05-15, 08:52
|
|
|
Chyba nie jest wszystko OK...
u mnie jedyne co słyszę to jak popuszcza ciśnienia po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika...
pozostawienie auta na nierównym podłożu (np. jedną stroną lub jednym kołem na krawężniku) także nie powoduje jakiegoś ciągłego samopoziomowania. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-15, 10:45
|
|
|
foss bo te poziomowanie trawć powinno dokładnie chwilke, pare sekund... i nie zawsze kompresor będzie się wtedy włączał gdyż w akumulatorze może znajdować się wystarczająco duże ciśnienie do tej operacji. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-05-15, 10:56
|
|
|
wolek napisał/a: | foss bo te poziomowanie trawć powinno dokładnie chwilke, pare sekund... |
No tak właśnie to oceniam więc wg. mnie u mnie działa wszystko OK ;-)
Może źle sformułowałem poprzednią wypowiedź ale chodziło mi o to, że podając za przykład swoje auto sugerowalem, że u kolegi ENDRJU coś jest jednak nie tak. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-15, 11:14
|
|
|
a to sry, źle odczytałem twoja wypowiedź :oops: |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2011-05-21, 20:39
|
|
|
Kompresor powinien załączać się co jakiś czas, głównie, kiedy doładowuje powietrze do układu, to znaczy podnosi ciśnienie (w tym również w zasobniku ciśnienia). Jeśli kompresor działa długo, ponad kilka minut, to raczej coś nie bangla. Nieszczelność w układzie pokazuje VAG, większość innych usterek także. Serwis również zaleca częstą (co kilka lat) wymianę przekaźnika - załącza spory prąd, więc styki mają prawo się nadpalać (przy okazji, może ktoś ma fotkę tego przekaźnika w autku?), w najgorszym przypadku "zespawają się" i wtedy kompresor nagina cały czas aż do spalenia.
Z praktyki potwierdzam następujące zachowania układu:
- załączenie silnika: kompresor może załączyć się na kilka minut, zwłaszcza po dłuższym postoju,
- załączenie zapłonu: przy krótszych postojach (2-3 dni, do tygodnia), zawieszenie poziomuje się lub lekko unosi, kompresor nie pracuje,
- obniżanie zawieszenia: kompresor nie pracuje,
- podnoszenie auta: kompresor pracuje,
- podnoszenie auta: kompresor nie pracuje, wystarczające ciśnienie w zasobniku ciśnienia,
- nierówności na drodze ewentualnie dynamiczna jazda: kompresor co pewnien czas ząłcza się wyrównując cisnienie,
- zatrzymanie pojazdu -> wyłączenie silnika -> zamknięcie centralnego zamka i załączenie alarmu: słyszalny przez kilka sekund syk powietrza - poziomowanie auta.
- nawet po miesięcznym postoju auto pozostawione w położeniu "automatic/comfort" nie powinno opaść do poziomu najniższego, zwykle jest to obniżenie o kilka milimetrów, rzadziej do 2 centymatrów, ale odchylenia mogą się zdarzać.
Uwaga, przy najniższym położeniu kompresor też może się włączać.
Jeśli wszystko ok, to na tablicy brak żadnego symblou autka. Przy obniżeniu w trybie "dymanic/najniższe" powinien wyświetlić się symbol zielonego autka ze strzałką skierowaną ku dołowi.
W najwyższym położeniu "lift/najwyższe"oraz załączonym trybie podnośnika kontrolka ma barwę pomarańczową.
Jeśli jest awaria układu, pomarańczowa kontrolka po autocheck'u nie gaśnie.
To tyle co pamiętam. Opis dla A8 D3 4,2 BFM 2004 rok urodzenia. Ewentualne poprawki mile widziane. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-05-21, 21:04
|
|
|
pebo napisał/a: | Kompresor powinien załączać się co jakiś czas, głównie, kiedy doładowuje powietrze do układu |
nie wiem jak w audi D3 ale w Dafie 95 sprężarka chodzi cały czas , od tego masz zawory bezpieczeństwa że upuszczają powietrze jak jest z byt wysokie ciśnienie , a kompresor nie przestaje pompować , no chyba że zgasze silnik |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2011-05-21, 21:14
|
|
|
Ale w ciężarówkach masz pneumatyczne hamulce, dlatego sprężarka ma pracować cały czas. Nie wiesz, kiedy naciśniesz hamulec. A w D3 powietrze służy tylko do funkcjonowania zawieszenia. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|