Autor |
Wiadomość |
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:20 [D2 94 4.2PB/LPG] Szarpanie skrzyni
|
|
|
witam wszystkich mam taki problem nie wielki jest cos takiego jadac szarpie mi przy przelaczaniu na 2 ale tak lekko na 3 ok na 4 tak jakby wzuca 4 i jeszcze raz jakby 5 nie jest to jakies denerwujace ale pytam co to moze bys jest to skszynia 4 hp.24a olej zmienilem rok temu zalany DEXTRON 2 mineral taki przychodzi do niej,a jest tak juz ze 3 lata ale nigdy nie mialem trybu awaryjnego,i jeszcze mam ze mi szarpie przy wrzucaniu na D i tez na R na R mocniej nie jest to takie bardzo duze szarpanie ale czuc dosyc co to sie dziej moze mi ktos cos poradzi nie chce odrazu dawac jej do roboty bo z calym worem wyjde od mechanikow i z rachunkiem 6 tys :-( a wiecie jacy oni sa czytam wasze posty to masakra ja przy swojej a 8wszystko robie sam wiec jakas rada byla by pomocna. |
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:26
|
|
|
Sprawdz stan oleju |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:52
|
|
|
wlasnie sie przywitalem |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:52
|
|
|
darek11 napisał/a: | olej zmienilem rok temu zalany DEXTRON 2 mineral taki przychodzi do niej,a jest |
Nie wiadomo jakim olejem została zalana skrzynia. Szarpnięcia w tej skrzyni to rzecz normalna. Tą przypadłość ma większość starych automatów. Za to są bardziej odporne na awarie. Te skrzynię są trochę brutalne z natury. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:52
|
|
|
wlasnie dzisiaj dolalem 1litr i dalej to samo
[ Dodano: 2011-05-07, 19:00 ]
wlasnie tak jak mowisz sa starsze ale jezdzi mi juz ze 3lata i jeszcze jest cos takiego ze jak mam 4 dodam gazu do spodu bez kikdalna przy 80 np, to nie zredukuje na 3 tylko jak dam kikdaln to wtedy daje 2 i do pszodu :lol: |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-05-07, 18:02
|
|
|
Nie wiadomo ile razy dolewal poprzednik.A dolewki to nic dobrego w tipie.Dolewke bedac pewnym mozna dac pod warunkiem ze wiemy wszystko o naszej skrzyni.Mysle ze Vag tu nie pomoze za wiele.Daj skrzynie na stol. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-07, 18:15
|
|
|
darek11 napisał/a: | jeszcze jest cos takiego ze jak mam 4 dodam gazu do spodu bez kikdalna przy 80 np, to nie zredukuje na 3 tylko jak dam kikdaln to wtedy daje 2 i do pszodu :lol: |
Możliwe że zawory w płycie sterującej skrzyni pozapychały się od tych dolewek. Takie dolewki jak wspomniał PEPOL D2, nie są zdrowe dla skrzyni. Robi się wymianę oleju albo nic się nie robi. Jeśli robisz dolewki to należało by sprawdzić dlaczego go ubywa. To nie paliwo i nie powinno go ubywać. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-07, 18:51
|
|
|
olej zmienilem rok temu tyle oleju ile spuscilem tyle wlalem spuscilem 4 litry ale sa 2 wymiany ja zrobile to 2 co wymienia sie 70 procent czytam na forum ale nie moge znalesc dolkadnych informacji jak ma wgladac wymiana calego oleju do skszyni 4hp.24a jest to 4 biegowy tip mowie chodzi narazie ju ze 3 lata tak ale nie chce zeby padla .jaki ma byc stan oleju we skszyni ja zapalilem audi dalem na pe rozgrzalem do 35 stopni i wlalem 4.litry nic nie wycieklo dzisiaj dolalem 1litr po roku to nie wiem czy stan jest czy nie jak jak ktos wie prosze o porade. wyciekow nie ma |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-07, 19:10
|
|
|
darek11 napisał/a: | ja zapalilem audi dalem na pe rozgrzalem do 35 stopni |
Rozumiem przez to, że była to temperatura oleju w skrzyni a nie silnika. Bo temperaturę oleju w skrzyni sprawdzisz tylko po podłączeniu komputera z programem do diagnostyki. Bo w przeciwnym wypadku cały czas miałeś zbyt mało oleju. Czy podczas wymiany zmieniałeś także filtr oleju skrzynia. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-07, 19:18
|
|
|
tak temp oleju tylko ze nie mialem kompa tylko na forum pisali ze mozna to sprawdzic na wyczunie olej w skszyni sprawdzalem reka dotykalem miski gylo dosyc ciepla mysle ze miala z 40 stopni ale ja zapale dam na P i wlewam to ma sie cos wylac przez ten korek dolewowy jest tylko jeden duzy do wlewania i do spustu. :-/
[ Dodano: 2011-05-07, 20:30 ]
moga byc te zawory w plycie??????? olej czysty filtr zmieniony magnesy w misce czyste teraz ,wczesniej byly lekko brudne przed wymiana, bo ta skszynia jadac na 4biegu dajac pol gazu powinna zredukowac na 3 a tu nic dopiero kikdaln daje na 2 jak myslicie co to moze byc?????? na tipie wrzuca normalnie redukuje . |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-07, 21:23
|
|
|
daro w tych rocznikach nie sprawdzisz temp skrzyni vagiem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-08, 06:33
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale bodaj w którymś z pierwszych bloków pokazywało mi temperaturę oleju. Jak będę skanował to sprawdzę dokładnie który to blok. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-08, 10:12
|
|
|
niestety nie, nawet instrukcja w ELSIE mówi o sprawdzaniu temp cieczy w silniku
a temp miski skrzyni - organoleptycznie :mrgreen:
nie pamietam w którym roku to weszlo chyba kolo 97 |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2011-05-09, 16:19
|
|
|
nie chce sie wtracać ale ja bym obstawiał konwenter to pierwsze objawy ,biorac pod uwage za olej jest czysty zawory nie powinny sie pozacinać |
|
|
|
|
|
|
|
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-29, 08:20
|
|
|
A wiecie co narazie bede jezdzil do konca ,dzieki za porady pozdrawiam. |
|
|
|
|
|