Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-12, 22:19 [D2 96 4.2PB/LPG
] problemik przy odpalaniu
|
|
|
Od około tygodnia mam delikatny problem z odpaleniem Niuni - wcześniej wystarczyło 1.5 -2.5 sek max i silnik zaskakiwał wskakując na obroty, teraz muszę przytrzymać na rozruszniku do 4-5 sek, gdyż jak tego nie zrobię mam obroty na poziomie 200 i silnik za chwilkę gaśnie.
Paliwa w baku mam 3/4, pompa wygląda na dobrze założoną - mogę na spokojnie zejść ze stanem paliwa do czerwonych kresek i nic się nie dzieje z silnikiem. VAG nic nie pokazuje tzn pokazuje coś nie związane ze sprzętem, ale tak jest od początku, po skasowaniu raz jest ten błąd potem długo nie ma itd, ogólnie na nic to nie wpływa.
Aby wykluczyć pompę pogoniłem Niunie po autostradzie i wszystko bez zarzutu działało; a zapomniałbym - czy silnik zimny czy ciepły trzeba dłużej kręcić.
Jeżdżę na Pb 98, tankuję na jednej stacji, gaz chwilowo zdemontowany, ale odpalam na Pb więc to nie ma znaczenia.
Ma ktoś z Was jakieś pomysły co sprawdzić ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Wacek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 25 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-05-12, 22:40
|
|
|
Kolego miałem ten sam problem. Myślałem że to świece więc pojechałem na wymiane. Wymienili Mi świece auto odpaliło potelepało nim i zgasło. Potem znowu. Aż wkońcu nie odpaliło, pompa się skończyła. Nie ma na to zasady. U mnie działa normlanie. Moc auta była ok, lecz były problemy z odpaleniem. Jedź do jakiegoś mechanika niech zobaczy jakie ciśnienie Ci daje pomka. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-14, 09:47
|
|
|
wczoraj odpiąłem aku i po ponownym podłączeniu objaw ustąpił. Napisałem do DICE111 zapytanie o koszt nowej pompy, tak czy owak trzeba mieć w zapasie. |
|
|
|
|
Wacek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 25 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-05-14, 14:29
|
|
|
Ja za siemensa płaciłem 699 zł Oby działał jak najdłużej |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-14, 14:45
|
|
|
na All koszt 450 pln VDO niby nówka z gwarancją, oznaczenia się zgadzają, ale czekam na odpowiedź od DICE 111 wolę z pewnego źródła niż potem sie pałować w trasie :evil: |
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-05-22, 17:29
|
|
|
ja przechodziłem ten problem kilka razy. wymieniłem pąpke ale polecam sprawdzić ciśnienie pąpki już po wyjęciu jej z kosza (umnie były takie rewelacje że nowa pąpka simens VDO padła mi po 100km a po włożeniu starej jagle ozdrowiała i daje 7 bar.
do sprawdzenia są też wtryski jak któryś jest nieszczelny to są straty ciśnienia i auto trudno odpala. a padające wtryski to domena aut które odjeździły swoje na gazie.
(sprawdzenie wtrysków to drobnostka wystarczy odpiąć kable od wtrysków odkręcić listwę i podnieść ją trochę do góry nie odkręcając przewodów paliwowych wytrzeć wtryski i włączyć zapłon który się zawilgoci to jest do wymiany)
i jeszcze regulator ciśnienia na listwie (u mnie miał nieszczelność i przez rurkę z podciśnieniem z kolektora puszczał paliwo do kolektora)
dopiero po wymianie tego bączka samochód zawsze odpala od szczała. |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-05-22, 21:21
|
|
|
niezle ze uzywana pompka po magicznym ozdrowieniu daje o 3 bary wiecej niz fabrycznie nowa:) |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-22, 21:27
|
|
|
tomekzabrze napisał/a: | niezle ze uzywana pompka po magicznym ozdrowieniu daje o 3 bary wiecej niz fabrycznie nowa:) |
Tak to trochę dziwne? Moja stara pompa, która odmówiła posłuszeństwa też zaczęła działać po podłączeniu jej odwrotnie i działa dalej ( po prostu szczotki które się kończyły w pewnym momencie się zawiesiły). Ale ciśnienie prawie dwa razy większe? |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-05-23, 08:03
|
|
|
Próbuj z pompą. Ale może być też prostsza sprawa. U mnie było podobnie, w pewnym momencie b. źle silnik odpalał, dławił się, nie wchodził na obroty, telepacja z rana gorzej niż w dieslu. Wymieniłem czujnik temp. (przy grodzi silnka), od roku nie mam problemów. |
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-05-23, 20:30
|
|
|
oryginalna pompa simens VDO daje ciśnienie maksymalne 6 bar. badałem ja jeszcze u mechanika jak chodziła. a 4 bary to ma zawór upustowy na listwie pompa musi mieć te 2 bary zapasu aby zawsze dostarczać odpowiednią ilość paliwa.
A z cudownym ozdrowieniem przypuszczam ze wystarczyło wymienić wężyk który jest w baku. tam jest tak agresywna atmosłera że tylko solidny wężyk wytrzymuje. |
|
|
|
|
|
|
|
|