|
Autor |
Wiadomość |
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-05-28, 22:33 [D2 96 4.2PB
] Problem z wolnymi obrotami , pytanie o usta
|
|
|
Witam, w naszym A8 ostatnio coś się dzieje z wolnymi obrotami a mianowicie czasami słychać jakby wypadał zapłon (na wolnych obrotach) podpiąłem z tatą VAG-a błędów brak, sprawdziłem bloki danych w POLSKIM VAGU i pokazało tam brak spalania na cylindrze 6 i 8 i tam było to podane w taki sposób że jak spalanie jest ok to było podane "0" a jak był brak spalania to pokazywało "1" lub "2" w okienku. zmieniliśmy świece i na komputerze niby jest ok bo pokazuje "0" . Ale jak samochód pochodzi dłużej na wolnych obrotach to potrafi sam z siebie zgasnąć ,przy ostrym hamowaniu bywa podobnie i samochód potrafi zgasnąć ale nie za każdym razem ,czym to może być spowodowane ? , dodam że po odpaleniu nadal słychać jakby nie równą pracę silnika, moduły zmienione , świece zmienione cewki sprawdzone ,dzisiaj założony także nowy czujnik Halla , nie żaden używany tylko nówka sztuka z BOSCHA . Może jest ktoś na forum kto zna jakiegoś dobrego elektronika z okolic Wrocławia żeby poustawiał/wyregulował na komputerze wszystkie parametry o ile jest taka możliwość i żeby auto chodziło równo. Chyba że to kwestia jakichś adaptacji które można wykonać samemu? Pozdrawiam czekam na pomysły.
[ Dodano: 2011-05-30, 15:15 ]
nikt nie potrafi pomóc ? dzisiaj auto przy gwałtownym hamowaniu znów zgasło co to może być ?
[ Dodano: 2011-05-31, 19:40 ]
?? |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-06-01, 00:30
|
|
|
no to jeszcze macie sondy, przepływomierz no i wężyki podciśnień |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-01, 17:34
|
|
|
Wymyj/wypłucz jeszcze dokładnie silnik krokowy. |
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-06-01, 20:46
|
|
|
Dzięki za propozycję jak sprawdzić sondy ? jakie wartości powinny podawać ? przepływka też już sprawdzona jest ok |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-01, 22:17
|
|
|
Co do sond to sam jestem ciekawy jak je dokładnie sprawdzić.
Wracając do problemu to ja miałem bardzo podobnie jakieś dwa lata temu czyli nierówno pracował i silnik potrafił zgasnąć przy raptownym hamowaniu,wymieniłem sondę lambda i dalej było to samo,dopiero wyczyszczenie krokowca pomogło.
Spróbuj,w końcu to tylko 3 śrubki i odpięcie kostki ;-) |
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-06-01, 22:34
|
|
|
w weekend pobawimy się z tatą i poszukamy przyczyny bo w tygodniu to trochę nie bardzo mamy czas
[ Dodano: 2011-06-07, 21:44 ]
zna ktoś jakiegoś elektronika ? co poustawia wszystko kompem jak ma byc .
[ Dodano: 2011-06-11, 22:45 ]
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-08-02, 14:49
|
|
|
A ja również ostatnio borykam się z wypadaniem zapłonu, i nie ma reguły po przekładkach cewek, wypada różnie. Udało mi się gdzieś wyczytać jakie powinny być wartości spalania na biegu jałowym że niby 1,2 do 1,6l/h a jeżeli jest więcej to regulator ciśnienia paliwa walnięty. U mnie jest to dużo przekroczone 2,3 do 2,7l/h
Może ktoś potwierdzić te dane, bo jak tak to wymienię sobie go, tylko bronię się przed wymianą dobrego na dobry.
Dodam ze na gazie jezdzi ładnie, tylko benzynka kuleje i zapala się CAT i zawsze jakiś cylinder ma wypadnięty zapłon.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-08-02, 20:46
|
|
|
w ktorym bloku pokazuej ci brak spalania ? nie chodiz ci o blok z wypadaniem zaplonu ? bodajze 19 i 20 ? i pokazcuej ci wypadanie zaplonow na roznych cylindrach czy tylko na jednym ? jesli na jednym to jelsi podmieniaes swiecie cewke i moduly to moze byc wtryskiwacz az tak duzo roboty niema wiec podmiec go z innym cylindrem podepnij vaga i sprawdz wyp[adanie czy zmienil sie cylinder
sonde sprawdzic w bloku pomiarowym 11 i 10
prawidlowe parametry bloku 11
Read measured value block 11 Display
1)-12.5 to 12.5 %
2) -12.5 to 12.5 %
3) -0.17 to +0.9 V
4)-0.17 to +0.9 V
1 Lambda probe voltage, cylinder bank 2
2 Lambda probe voltage, cylinder bank 1
3 Lambda control value at idle, cylinder bank 2
4 Lambda control value at idle, cylinder bank 1
oznaczenia blokow z vaga oryginalnego w polskim vagu moze byc cos namieszane ( u mnie np w polskim vagu sondy mialem w granicach 30 bloku i nic mi nie pokazywalo same 0 w oryginalnym pokazuej wszystko tip top)
[ Dodano: 2011-08-02, 21:49 ]
Gabriel napisał/a: | A ja również ostatnio borykam się z wypadaniem zapłonu, i nie ma reguły po przekładkach cewek, wypada różnie. Udało mi się gdzieś wyczytać jakie powinny być wartości spalania na biegu jałowym że niby 1,2 do 1,6l/h a jeżeli jest więcej to regulator ciśnienia paliwa walnięty. U mnie jest to dużo przekroczone 2,3 do 2,7l/h
Może ktoś potwierdzić te dane, bo jak tak to wymienię sobie go, tylko bronię się przed wymianą dobrego na dobry.
Dodam ze na gazie jezdzi ładnie, tylko benzynka kuleje i zapala się CAT i zawsze jakiś cylinder ma wypadnięty zapłon.
Pozdrawiam. |
spalanie w bloku pomiarowym numer 7 okienko 3 powino byc 1.4 - 2.0
l/h jesli uklad jest sprawy jak masz wypadanie zaplonu to bedzie ci pokazywac wiecej ( spalanie sprawdzamy przy wylaczonej klimie i innych elektrycznych odbiornikach) |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-08-03, 15:39
|
|
|
tomekzabrze napisał/a: | spalanie w bloku pomiarowym numer 7 okienko 3 powino byc 1.4 - 2.0
l/h jesli uklad jest sprawy jak masz wypadanie zaplonu to bedzie ci pokazywac wiecej ( spalanie sprawdzamy przy wylaczonej klimie i innych elektrycznych odbiornikach) |
OK zatem zanim regulator wymienię to zajmę się tym wypadaniem zapłonu. Dzięki za info, bo nie wiedziałem że pokazuje spalanie więcej jak wypada zapłon. Myślałem że regulator szwankuje i dlatego mi tam coś wypada.
W każdym razie wypada mocno na benzynie i głównie 5 gar i troszkę 6, myślę że to wtryskiwać ponieważ po zamianie cewek i świec dalej jest 5 mocno i rzadziej 6.
W sobotę wtryskiwacze pozamieniam i napisze jak wyszło.
pozdrawiam i dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2011-08-07, 15:45 ]
No i tak jak mówiłem to zrobiłem.
Wtryskiwacz 5 cylindra zamieniłem z 7 i pojawiło się wypadanie zapłonu na 7 więc tu chyba wszystko jasne. Jak go wymienię i już będzie ok z tym "kuleniem" na cylindrach popatrzę jakie będzie spalanie pokazywał. Dzięki za pomoc.
pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-08-17, 19:51 ]
Wtryskiwacz wymieniony i wszystko ładnie śmiga. Zapłon nie wypada, ale spalanie na jałowym jest rzędu 2,1-2,3l czy to znaczy ze regulator ciśnienia paliwa jest również do wymiany? Bo faktycznie jak zapłon nie wypada to spalanie spadło co do wartości ale nadal za duze. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|