Autor |
Wiadomość |
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-06-23, 17:45 [D2 preFL ALL
] Stukające zaciski hamulcowe - naprawa
|
|
|
Jeśli stuka na nierównościach Wam zacisk hamulcowy(po lekkim wciśnieciu pedału hamulca stuki ustają) to jest na to sposób.
Wystarczy odwiedzić ASO i zakupić część o numerze 4D0698135 zwana sprężyną do zacisku.
Są to dwie blaszki (po jednej na zacisk), które montujemy do jarzma odkręcając jedną ze śrub.
Blaszki
http://photofile.ru/photo...e/136039651.jpg
Miejsce montażu do zacisku
http://forum.a8parts.co.u...=1&d=1285861183
koszt w ASO to około 100zł za komplet
U mnie pomogło, nastała cisza |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-06-27, 11:21
|
|
|
ja dziś załozyłem u siebie i niestety schudłem o 87zł :-(
nadal puka lewa strona przy skręcie w prawo na nierównościach a szarpaki nic nie wykazuja
trzeba szukać dalej |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-08-10, 18:14
|
|
|
u mnie byl zapieczony zacisk jeden i po dluzszym hamowaniu jak sie tarcza nagrzała to stukało, presmarowany zacisk i jest gitara |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-09-27, 07:54
|
|
|
Miałem podobny problem. Coś stukało z lewej strony na nierównościach. Zawieszenie było ok, na szarpakach nic nie wykryto, wymieniłem chyba ze 4 podejrzane wahacze i dalej to samo. Jak trzymałem nogę na hamulcu to wszystko było ok. Po sprawdzeniu okazało się że właśnie ta blaszka na lewym zacisku jest żle założona. Wsadziłem ją na miejsce i stuki ustały.
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-09-27, 14:48
|
|
|
Kurde powiem wam,że ja tych blaszek w ogóle nie mam i nic nie stuka,o co tu chodzi :?:
Czy te blaszki to część,że tak powiem "obowiązkowa" czy jak chcesz :?: |
|
|
|
|
scooby
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 26 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 2011-10-28, 18:27
|
|
|
ja też niemam zadnych blaszek tylko takie druciki, przynajmniej z jednej strony |
_________________ scooby |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-02, 09:12
|
|
|
tomi26 napisał/a: | Kurde powiem wam,że ja tych blaszek w ogóle nie mam i nic nie stuka,o co tu chodzi :?:
Czy te blaszki to część,że tak powiem "obowiązkowa" czy jak chcesz :?: |
Witam , u mnie stuka tak jak opisane jest to na samym początku . A stukanie bez zamontowanych blaszek ,sądzę że jest wynikiem przebiegu i wyrobienia się tulejek na których zacisk pracuje . Kto ich nie posiada czyli tak jak ja wynika tylko pewnie z niechlujności mechaników którzy się kiedyś do tego dopadli i nie potrafili złożyć jak było wcześniej ( czyli blaszka nie potrzebna) a z czasem jeżdżąc bez blaszek po prostu na dziurach zacisk ma luz i sam sobie zaczyna stukać. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-06-02, 10:11
|
|
|
Ja moge tanio sprzedac te blaszki jak komuś potrzebne. Załozyłem brembo z S8 i zostały całe zaciski zwrotnice itd. |
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-11-15, 00:52
|
|
|
Koledzy ostatnio problem mam taki, że w lewym kole stuka/przeskakuje mi coś na delikatnym bardzo hamowaniu np na parkingu. Szarpaki nic nie pokazały, z podnośnika oględziny i wszystko ładnie pięknie więc z kolegą pomyślałem, że może klocek się porusza jak delikatnie się hamuje i stuka wtedy. Myślicie ze to wina przez klocek czy szukać dalej? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:20
|
|
|
No to raczej blaszki a jest jakiś sposób reanimacji czy nie ma sensu zabawy i tylko nowe? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:36
|
|
|
Jak masz stare blaszki to gdzieś do jakiegoś magika , żeby dorobił , koszt około kilka zł , albo nowe w ASO (chyba) 98zł , z tego co mi koleś w serwisie mówił to co 3-cia wymiana klocków , to tą blaszkę też należało by wymienić ;-)
Ja mam już drugi raz wymienione klocki i na razie nic nie puka :-P
Ale z drugiej strony to można podjechać do metal zbytu , kupić kawałek blach z 3mm i samemu można to dorobić ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-16, 14:02
|
|
|
kurcze,a ja walcze właśnie ze stukaniem w zawieszeniu i nie mogę nic namierzyć,a to mogą być zaciski.jutro sprawdzę czy mam te blaszki. |
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-02, 21:40
|
|
|
Ktoś ma te blaszki i mógłby podać wielkość tz każdą długość i średnicę otworu itd ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-03, 18:21
|
|
|
Chowix napisał/a: | Ktoś ma te blaszki i mógłby podać wielkość tz każdą długość i średnicę otworu itd ? |
szkoda się bawić w dorabianie bo z pytanie to wynika. Dasz 100zł w serwisie za 2 i zapomnisz o tej stówce jak stukanie ustanie |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|