Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem z ABS i ESP  
Autor Wiadomość
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-06-26, 18:19   [D2 98 4.2PB/LPG ] Problem z ABS i ESP

Panowie, od jakiegoś czasu palą mi się kontrolki ABS i ESP. Początkowo zapalały się i gasły co było równoznaczne że raz układy działały a za chwilę nie. Oczywiście ani ABS i ESP nie działają, brak jest również reakcji na przycisk ESP umieszczony na konsoli centralnej.Na fisie nie ma żadnych informacji o usterkach układu hamulcowego poza palącymi się kontrolkami ABS i ESP w zestawie kontrolek. Jednak od jakiegoś czasu palą się na stałe i auto jest pozbawione w/w układów. Po podłączeniu VAG wyskoczyły nastęujące błędy:
1. 00301 pompa V39 zawór 27-00 implausible signal,
2. 1435 czujnik hamulcowy.
Numer pompy ABS 8E0614111, numer sterownika ABS odczytany z pompy to 0265 202 401.
Czy ktoś z Was to przerabiał? Zastanawiamy się czy to pompa padła ze sterownikiem ABS, czy wystarczy tylko sama wymiana sterownika ABS (które są dostępne na allegro po regeneracji, koszt około 200 PLN). Czy jest możliwośc zdiagnozowania który z tych elementów uległ uszkodzeniu bez koniecznosci wymiany obu? Poziom płynu hamulcowego jest prawidłowy, ostatnio też wyczyściłem pompę ABS wraz ze sterownikiem ponieważ był zabrudzone. Rozłączyłem złącze diagnostyczne sterownika ABS i też nic nie pomogło.
Z góry dziekuję za informację.
POZDRAWIAM.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-06-27, 05:16   

Sprawdź czujniki ABS przy piastach czy nie są zabrudzone , jeszcze może być przełamany kabel od czujnika , jeżeli chodzi o regeneracje to napisz do kolegi olo_gsm on się bawi w takie rzeczy - spytaj czy da radę zrobić .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-06-27, 18:54   

Jak tylko zaczeły się problemy z ABS i ESP to pierwsza myśl jaka mi przeszła przez głowę to sprawdzenie właśnie czujników przy kołach, ale po podłączeniu pod VAG okazało się że nie są to czujniki. Kolega który mi to sprawdzał powiedział, że jeśli to byłby któryś z czujników to VAG wykazałoby nawet który to niedomaga i przy którym kole szukac. Dlatego czujniki sobie odpuściłem ale w wolnej chwili chyba zacznę od przejrzenia tego co jest najprostsze i najbardziej prawdopodobne, czyli od czujników przy kołach.
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-29, 18:26   

Czujnik położenia pedału hamulca. Wystaje z niego taki bolec na sprężynce i ten mechanizm z czasem się wyrabia. Koszt w ASO: kilkadziesiąt zł.
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-06-29, 19:36   

Sprawdziłem dzisiaj wszystkie bezpieczniki zarówno w bagażniku i kabinie pasażerskiej, wszystkie są ok. Jutro sprawdzę czujnik pedału hamulca. Jak rozumiem jest on umieszczony przy samym pedale i jest do wyciągnięcia?Kolego Nils jak rozumiem miałeś podobny problem w swojej A8, jakie były objawy i jakie błędy pokazywał VAG po podłączeniu?
POZDRAWIAM
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-29, 20:49   

Nie miałem tego w swoim A8, ale to jest znany problem grupy VW. Czasem to jest połączone z brakiem świateł stopu czasem nie. Wszystko zależy od konkretnego przypadku jak ten czujnik się zepsuje.

Czujnik jest pod pedałem hamulca (a dokładniej mówiąc, to nad, bo pedał jest wygięty w taki sposób że docisk jest odwrotnie niż intuicja by podpowiadała). Wyciąga się go bez żadnych narzędzi (jest tak jakby zapięty na wcisk i przypięty jedną kostką), ale w niektórych samochodach trudno jest to zrobić bez wciskania pedału hamulca, więc przydaje się pomoc drugiej osoby.
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-06-30, 20:08   

Dzisiaj próbowałem dobrac się do czujnika pedału hamulca ale wygląda na to że trzeba rozbierac poszycie. Caly pedał hamulca mam zabudowany poszyciem z wygłuszeniem, a nie miałem zbyt wiele czasu żeby na to poświęcic. Nowy czujnik, bez względu czy jest 2-pinowy czy 4-pinowy w ASO kosztuje 75 PLN.Następnie spróbuje wyczyścic wszystkie czujniki przy kołach a na sam koniec postaram się odkręcic sterownik ABS przy pompie hamulcowej i go wyczyścic. Jak tylko będą jakieś rezultaty to dam znac co i jak mi poszło.
POZDRAWIAM
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2011-07-02, 10:29   

Mialem ten sam blad 00301 pompa V39 zawór 27-00 implausible signal, po przeczysczeniu czujnikow na pewnien czas abs zaczal dzialac poprawnie. Po paru miesiacah wyskoczyl jenak blad jednego czujnika wymienilem go i teraz wszystko smiga az milo
_________________

 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-07-02, 15:38   

Dziekuję za podpowiedź. W wolnym czasie wyczyszczę wszystkie czujnik przy kołach i sprawdzę przewody czy nie są załamane lub otarte. Jak tylko uporam się z tym problemem to dam znac. Możesz napisac przy którym kole padł czujnik, może to jakaś przypadłośc typowa dla AUDI (słyszałem że w BMW E39/E38 standardem są padające czujniki w lewym tylnym kole).
POZDRAWIAM
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2011-07-02, 20:40   

Ogolnie wymienialem juz oba czujniki z przodu najpierw lewy potem prawy, z tylem jak narazie jest spokoj. Jak kupowalem czujnik (u mnie byly to czujniki wabco) jeden kupilem orginalny audi, mial na sobie nadruki audi i wabco, ale za drugim razem kupilem po numerach wabco czujnik tej firmy ktory byl sporo tanszy a poza opakowanie i nadrukiem na kablu niczym sie nie roznil
_________________

 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-07-11, 16:26   

Próbowałem dobrac się do czujników ABS i ESP ale nie dałem rady ich odkręcic. Co prawda dużej siły nie używałem ale bałem się żeby ich nie połamac. Jak prawidłowo powinno się je wykręcic aby nie połamac czujnika? Ja próbowałem zrobic to ręcznie przekręcają w lewo i prawo ale nawet nie drgnęły. Jest do tego jakis specjalny klucz albo robi się to jakimś sposobem?
 
 
darius30 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-06-29, 17:15   

Czy ktoś może ma schemat kostki przyłączeniowej (opis pinów) do pompy ABS, złącze 15 pinowe

ok juz nie potrzebuje, przyczyna była pompa abs ktora sobie umarła, wymienione i śmiga bez problemu
Ostatnio zmieniony przez darius30 2012-07-25, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-07-06, 07:10   

Poniżej opis PIN złącza ABS/EDL 31-pinów, może komuś się przyda:

Terminal Wiring to component...
1 Right Rear ABS Wheel Speed Sensor -G44-
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR
Vehicles with AWD and ABS/EDL

2 Right Rear ABS Wheel Speed Sensor -G44-
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR
Vehicles with AWD and ABS/EDL

3 Right Front ABS Wheel Speed Sensor -G45-
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR

4 Right Front ABS Wheel Speed Sensor -G45-
Vehicles with AWD and ABS/EDL

5 Right Front ABS Wheel Speed Sensor -G45-

6 Left Front ABS Wheel Speed Sensor -G47-

7 Left Front ABS Wheel Speed Sensor -G47-

8 Left Rear ABS Wheel Speed Sensor -G46-

9 Left Rear ABS Wheel Speed Sensor -G46-

10 Electrical connection to instrument cluster
Only in vehicles with EDL. This wiring transmits the time
signals for calculating the "standing time".

11 K-wire
Terminal Wiring to component...
13 MAD signal (masking of engine misfire monitoring)
On vehicles with ASR this wiring harness is also used for
transmission of MMS signal (specified engine torque).

14 Brake light switch -F-

15 Voltage supply from terminal 15

16 Ground (GND), terminal 31 (ABS Return Flow Pump -V39-)

17 Battery + (terminal 30)

18 Battery + (terminal 30)

19 Ground (GND), terminal 31 (ABS Control Module (w/EDL) -
J104-)

20 Traction Control Indicator Light activation
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR only

21 ABS/EDL warning light actuation
23 Speed sensor output, left rear
In vehicles with navigation system
24 Speed sensor output, right rear.
In vehicles with navigation system
Terminal Wiring to component...
27 MMI (engine torque - actual)
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR only

28 GB (transmission control signal)
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR only

29 CAN-bus low
The following signals are transmitted via the CAN-bus lines
to the appropriate control modules: MMI (engine torque -
actual), MMS (engine torque -specified), GB (transmission
control signal) and engine speed signal.

30 CAN-bus high
The following signals are transmitted via the CAN-bus lines
to the appropriate control modules: MMI (engine torque -
actual), MMS (engine torque -specified), GB (transmission
control signal) and engine speed signal.

30 Engine speed
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR only

31 ASR switch
Vehicles with FWD and ABS/EDL/ASR only
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-22, 13:30   

Odgrzeje kotleta.
Mam pytanie odnośnie bloków pomiarowych ABS a dokładnie prędkość kół
Który czujnik lewy i prawy / przód i tył w jakich komórkach się znajdują?
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-22, 14:03   

Blok 1, kolejno od 1 do 4 komórki - lewy przód, prawy przód, lewy tył, prawy tył ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.