Autor |
Wiadomość |
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-06-27, 08:16 [S8 D2 98 LPG
] Jakie wartości powinien mieć przepływomier
|
|
|
witam , chcialem sobie vagiem sprawdzic wartosci przeplywki wie ktos moze jakie powinna miec wartosic na wolnych obrotach a jakei na wiekszych ( jakby ktos mogl napisac ile ma nowa a do iu sa wartosci wzglednie dobrej przeplywki wiadomo ze uzywana bedzie miala gorssze wskazania)
auto to audi s8 4,2 98 rok |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-27, 08:39
|
|
|
tomekzabrze napisał/a: | wie ktos moze jakie powinna miec wartosic na wolnych obrotach a jakei na wiekszych... |
Jak dla Twojej eSy to pod obciążeniem przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać około 270g/s - sprawdzaj w trakcie jazdy przeciągając na biegach... ile na wolnych niestety nie kojarzę.
Jeżeli będzie poniżej 200g/s to spokojnie możesz szukać nowej bo ta o ile jeszcze nie padła to padnięcia jest już blisko. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-06-27, 09:09
|
|
|
ok , sprawdze sobie dzis... wielkie dzieki
a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-27, 11:53
|
|
|
tomekzabrze napisał/a: |
a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz |
No fajnie by było jak by ktoś jak by ktoś taki opis wrzucił :-)
[ Dodano: 2011-06-27, 12:54 ]
Napisało mi się jak analfabecie, ale chyba wiadomo co miałem na myśli ;-) sorki |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-06-27, 13:00
|
|
|
czyli te logi sa w miare ok i mam miec podobne?:) |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-06-27, 21:19
|
|
|
Na benzynie wyszły "średnie" bo nie dokręciłem auta do 7000obr, ale te na gazie zdają się być ok. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-06-28, 12:12
|
|
|
tomekzabrze napisał/a: |
a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz |
Poniżej opis bloków z A8 pre lift z Elsy.
Bloki pomiarowe A8 D2 PFL |
Ostatnio zmieniony przez gtfan 2012-03-09, 14:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-29, 18:55
|
|
|
Tak na przyszłość, może się komuś przyda: przepływ powietrza jest do odczytania w grupie 002.
Aby z grubsza ocenić stan przepływomierza trzeba na ciepłym silniku pociągnąć samochód na jednym biegu (raczej nie na jedynce, najlepiej na dwójce, bo na wyższych może zabraknąć drogi ;-]) od dołu aż do czerwonego pola na obrotomierzu (gaz w podłogę).
Przy sprawnym przepływomierzu maksymalny zarejestrowany przepływ powietrza powinien liczbowo wynosić około 80-85% wartości mocy silnika w koniach mechanicznych. Przykładowo dla silnika o mocy 310 KM powinno to być około 260 g/s. Znacząco mniejsze wartości oznaczają konieczność rozbicia skarbonki |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-06-30, 07:50
|
|
|
panowie, może laickie pytanie, ale mnie męczy, a jak to mówił mój profesor matematyki:
,,Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi"
Chodzi mi o Vagowanie którym programem najlepiej??
Ja akurat posiadam polski Vag Com 4.9 czy on sie nadaje, czy lepiej zainstalować VCDS |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-30, 07:59
|
|
|
Do tego celu o którym tutaj jest mowa, to wszystko jedno, ale jeśli byś miał pozyskiwać nowy kabelek i nowy soft to lepiej nowszy czyli VCDS. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-07-08, 21:52
|
|
|
Dzisiaj sprawdzałem przepływomierz. Pedał w podłogę na drugim i trzecim biegu do końca - średnie wskazanie to około 250 g/s a największe jakie wyskoczyło to 259 g/s. Licząc według wskazań kolegi nils powinno być około 290 g/s dlatego zastanawiam się, czy z przepływką wszystko jest? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-08, 22:09
|
|
|
Różnice rzędu 30 g/s są przy tych wyliczeniach pomijalne, bo to są wartości orientacyjne - w różnych warunkach testowych i dla każdego silnika to wychodzi trochę inaczej.
Masz jakieś niepokojące objawy czy tak dla sportu sobie zrobiłeś test? |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-07-20, 17:57
|
|
|
ja diagnozuje sobie pokolei bo czuje ze autko moim zdaniem niema takiej mocy jak powinno i na benzynie na wolnych obrotah czuje lekkie minimalne wibracje wlacze gaz i ustaje i tak sprawdzam sobie rózne wartosci bo chce miec wszystko w bardzo dobrym stanie |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|