Autor |
Wiadomość |
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-06-27, 22:18 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Wybija CHECK!
|
|
|
Witam. Od miesiaca jezdze na gazie :-) , a od paru dni mam problem z kontrolka CHECK :-( . Po sczytaniu błedów wyswietla błąd:
P0430 - System katalizatora (Bank 2) Wydajność ponizej progu.
Ogarniał ktos ten problem?
Po skasowaniu przez 300km jest spokój, po czym problem wraca .
Katy to wymiany? Czy wina gazowników?
Wtryski ma Hany zielone i 2x Magic.
Ile pali wasze D3 4.2 gazu?
Czekam na pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-06-28, 00:02
|
|
|
stawiam na gazowników moja d3 spala od 18 do 23 nie jestem na 100 % pewien ale wyczytałem że te reduktory co masz są do du.. potrafią bąka puścic z gazu w układ chłodzenia i rozwalić blok silnika w najlepszym przypadku wyrzucić płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy poczytaj na necie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-06-28, 08:56
|
|
|
Ja mam BRC od ok 2 miesiecy, pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika, z tym engine check to masz mapy nie salibrowane, pojedz do gazownik i niech ustawia, check nie ma prawa sie swiecic. |
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-29, 16:16
|
|
|
Nie powiedziałeś jaki masz sterownik instalacji LPG, ale tak czy inaczej zacznij od sprawdzenia i daj znać jaką masz korektę długoterminową w sterowniku silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-07-03, 11:05
|
|
|
Sterownik Sequela. Bylem u gazowników. Wymienili mi reduktory na jednego czarnego Gurtnera. Po 200km dalej blad, wiec to nie wina reduktorów. co teraz sprawdzic?? Ma ktos jakis pomysl bo juz wymiekam? |
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-03, 15:16
|
|
|
Ten błąd nie ma nic wspólnego z reduktorami, jeśli wymienili Ci je tylko z powodu tego błędu, to Cię zwyczajnie naciągnęli. Jeśli w ogóle winna jest instalacja LPG to najprawdopodobniej jest to wina źle wyregulowanego sterownika gazu.
Zanim zaczniesz wymieniać kolejne części, odczytaj wypracowaną przez ECU korektę długoterminową. Jest ona dostępna w grupie 032. Jeśli sam nie masz interfejsu i VCDS albo VAG-COM, to poproś kogoś kto ma aby Ci to odczytał, a w przyszłości zainwestuj w VCDS, bo nie raz się jeszcze przyda |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-07-03, 16:20
|
|
|
wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie. Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-07-03, 16:25
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | Ile pali wasze D3 4.2 gazu? |
badyl napisał/a: | moja d3 spala od 18 do 23 |
Saberek napisał/a: | pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika |
Moja spala do 20% LPG od tego co pokazuje FIS... to badałem wielokrotnie poprzez tankowanie do pełna i kasowanie licznika km... ale spalania PB nigdy tak nie sprawdzałem biorąc za pewnik wskazania FIS'a (pomimo tego że po zakupie jeździłem ponad miesiąc wyłącznie na PB więc parę zbiorników spaliłem).
W mieście LPG spala tak pomiędzy 17-22 litrów ale kulając się w korkach może to być nawet 25 litrów... w trasie natomiast w trybie normalnym/szybkim spala 15-18 litrów ale jadąc w miarę spokojnie schodziłem także do wartości 13-14 litrów LPG
Saberek napisał/a: | Ja mam BRC od ok 2 miesiecy... |
Jeden duży redutor Ci wrzucili czy dwa?? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-07-03, 16:30
|
|
|
teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km. |
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-03, 16:44
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie. |
Aha, jak tak to ok. Faktycznie tamte reduktory mają wadę konstrukcyjną i jak wspomniał badyl, zdarzało się że wpuszczały gaz do obiegu płynu chłodniczego. Nie ma to związku z checkiem, ale przynajmniej unikniesz niespodzianek w przyszłości.
jojo-jar napisał/a: | Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie |
Jest to możliwe, ale bardziej prawdopodobne, że źle wyregulowany wtrysk gazu powoduje zbyt bogatą/ubogą mieszankę i ECU nie jest w stanie tego skorygować w rozsądnych granicach. Stąd moja sugestia abyś odczytał wspomniany wcześniej parametr. Będzie wtedy wiadomo czy faktycznie w tym jest rzecz.
jojo-jar napisał/a: | teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km. |
Pewnie KME Gold. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-07-03, 16:54
|
|
|
jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-07-03, 18:29
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest |
Przerabiałem to w A6, wariował katalizator z sondą, po wymianie miałem spokój |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-07-03, 18:34
|
|
|
labas a A6 miales na gazie?? |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-07-03, 19:04
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-03, 22:41
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest |
Niekoniecznie. Ale jak wiesz lepiej bez sprawdzenia, to ok, nic już więcej nie mówię |
|
|
|
|
|