|
Autor |
Wiadomość |
sylwek422
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55 Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 11 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-07-13, 07:22 [D2 02 3.3TDI
] silnik
|
|
|
przebieg 350 tys moje pytanie kiedy nastepny remont wałka tak jak po 200 tys pierwszy i kolejno co 200 tys, olej co 30 tys czy jak long life co 2 lata rozrząd zmieniany był co 110 tys i tak będę trzymał lub 5-6 lat, pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-13, 09:27
|
|
|
olej do pompowtryskow, wymiana co 15kkm, stan oleju zawsze powyzej maxa i nie wymienisz juz nigdy. Oczywiscie odma sprawna.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-07-13, 19:57
|
|
|
Szeryfisz dlaczego sugierujesz aby poziom oleju był powyżej max? Auto w rajdach nie startuje żeby olej siedział na bokach...rozebrane tego motoru jeszcze nie miałem , masz jakąś teorie?
Ja zalałem 10W/60 syntetyk i zupełnie inaczej silnik chodzi , teraz podczas jazdy nie słychać już dzwigienek,wymieniam co 10k max
Hydroregulatory kiedyś i tak posiadają..a wted na żadkich olejach słychać jak w dzwigienki stuka,a jak stuka to materiał wybiera. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-13, 20:01
|
|
|
bo te silniki lubia wiecej oleju. Wszystkie ktore mialy pilnowany poziom oleju,czyli zazwyczaj max nie mialy problemu z walkami. Dlatego profilaktycznie w swoim trzymam poziom ponad max, czyli na wysokosci tego zoltego znacznika na bagnecie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
sylwek422
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55 Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 11 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-07-14, 06:01
|
|
|
Dzięki za podjęcie tematu, mam olej obecnie castrol 5W/30 long life co to jest ta odma?
czy dzwigienki to może być tak że po dłuższej jeżdzie przy niskich obrotach je słychać?
i jakiej firmy olej 10W/60 stosujesz? czy 3.3 to pompowtryski czy comonreil ? a wałek fabrycznie zalecane jest na 200 tys i był robiony a dalej nie wiem pozdrawiam :-) |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-07-14, 20:45
|
|
|
3.3 tdi to jeden z pierwszych diezli z układem common-rail lepiej tankuj dobre paliwko :mrgreen:
Odma znajduje sie po lewej stronie silnika przy zbiorniczku wyrównawczym,ma za zadanie odprowadać spaliny ze środka silnika i separować zawarty w nich olej silnikowy...czasem wystarczy ją rozebrać i wyczyścić
Co do stanu wałków i dzwigienek idzie wysłuchać , 5W/30 na rozgrzanym silniku jest jak woda
Ja zalałem 10W/60 KROONOIL Emperiol Racing ...zrobiłem eksperyment i narazie wrażenia pozytywne
Dużo dowiesz się z forum jak poszukasz i poczytasz , ale dobrze znalezć sobie kumatego mechanika który będzie znał ten samochód i zaopiekuje się nim. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime
Prywatność. |