|
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A6 4.2 sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: GMB/NE/GA
|
Wysłany: 2011-07-27, 20:58 [D2 ALL
] Którą A8 najlepsza do zagazowania?
|
|
|
Witam.
Takie pytanie zadał mi ostatnio kolega który uparcie szuka A8 D2 z lat 1999 do 2002 roku. Nie byłem w stanie mu pewnej odpowiedzi udzielić bo nasz wspólny elektromechanik stwierdził
....auta po 2000 roku wyposażone w OBDII stworzone są przez niemców z nastawieniem na ekonomie i ochrone śwrodowiska w związku z tym ich komputeru EKU same regulują sobie odpowiednie parametry zczytując je z poszczególnych części jak np przepustnica, przepływomierz, sondy lambda itd dlatego dzisiejsze instalacje gazowe nie są w stanie idealnie współgrać z EKU i zawsze będą jakieś problemy.......powiedział że najlepiej kupić stare auto do zagazowanie.....
Postanowiłem Was zapytac co o tym myślicie? jest w tym jakaś prawda?
Czyli najlepiej wg. jego teori kupić A8 z 1999 roku:) |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-29, 09:16
|
|
|
Ciekawy punkt widzenia... ale jest wg mnie wprost przeciwnie: właśnie dzięki temu, że auta wykorzystują te wszystkie czujniki i same regulują parametry wtrysku i skład mieszanki w dość zaawansowany sposób, to możliwe jest wykorzystanie tych obliczeń ECU do sterowania wtryskiem gazu i dokładnie to robią wszystkie najlepsze sterowniki sekwencyjnego wtrysku gazu. Zamiast brać jakieś parametry z sufitu albo ustawiać na stałe, wykorzystują parametry przeliczane kilka(dziesiąt) razy na sekundę przez ECU. Ciężko sobie w ogóle wyobrazić lepsze dopasowanie instalacji niż wykorzystanie oryginalnych obliczeń sterownika silnika na podstawie aktualnego stanu samochodu w danej chwili.
A z tą datą przełomową, to też nieprawda. W przypadku A8 D2, samochody z całego okresu produkcji (1994-2002) wykorzystują ten sam schemat sterowania silnikiem.
Podsumowując, nie kieruj się raczej opinią tego człowieka bo zbłądził. |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-07-29, 10:23
|
|
|
Paluch napisał/a: | zawsze będą jakieś problemy.......powiedział że najlepiej kupić stare auto do zagazowanie..... |
czytam i oczom nie wierzę :lol:
nils dobrze napisał
nils napisał/a: | Podsumowując, nie kieruj się raczej opinią tego człowieka bo zbłądził. |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |