Autor |
Wiadomość |
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-08-25, 07:57 [D3 02 4.2MPI
] Lewe tylne koło i dziwne dźwięki.
|
|
|
Szukałem na forum ale wiekszość problemów z pneumatyką to problem z kompresorem - u mnie z resztą też chodzi głośno i długo pompuję , ale zdarza się, że po wyłączeniu auta zaczyna wydobywać się dziwny dźwięk - tak jakby jakis silniczek pracował. Trwa to może z minutę może trochę mniej.
Co miesci sie w tylnym lewym kole? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-25, 08:35
|
|
|
te odglosy to silniczek od recznego. Jego dni raczej juz policzone :cry:
U mnie glosno chodzil i padł. Nie jest to tanie. Nowy ok 1400zł.
Uzywka 500-700 i cieżko dostac.
Ale zastanawia mnie dlaczego te silniczki same pracuja jesli nie uzywa sie recznego?? Tak jak kolega pisze po zgaszeniu auta jeszcze przez pare sekund on pracuje. Ja reczny uzywam naprawde bardzo radzko, a silniczek padł. Wie ktos o co z tym chodzi?? |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-08-25, 08:36
|
|
|
Nie jest to związane z poduchą bo auto nie ma problemu żeby sie podnieść. Ciśnienie trzyma cały układ.
Ten odgłos nie zdarza sie często ale juz pare razy to słyszałem. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-25, 08:37
|
|
|
to na 100% silniczek od recznego |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-08-25, 08:38
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | te odglosy to silniczek od recznego. Jego dni raczej juz policzone :cry:
U mnie glosno chodzil i padł. Nie jest to tanie. Nowy ok 1400zł.
Uzywka 500-700 i cieżko dostac.
Ale zastanawia mnie dlaczego te silniczki same pracuja jesli nie uzywa sie recznego?? Tak jak kolega pisze po zgaszeniu auta jeszcze przez pare sekund on pracuje. Ja reczny uzywam naprawde bardzo radzko, a silniczek padł. Wie ktos o co z tym chodzi?? |
To mnie teraz oświeciłeś. Faktycznie jest to taki sam odgłos co przy zaciaganiu ręcznego tylko,. że dużo dłużej trwa.
Dzięki :mrgreen:
I leci pomuk ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-25, 09:36 Re: Lewe tylne koło i dziwne dźwięki.
|
|
|
EVAN napisał/a: | (...) zdarza się, że po wyłączeniu auta zaczyna wydobywać się dziwny dźwięk - tak jakby jakis silniczek pracował. Trwa to może z minutę może trochę mniej. |
Co do silniczka hamulca ręcznego to auto co jakiś czas wykonuje test - badanie grubości tylnych klocków hamulcowych (maksymalnie je zaciska i później otwiera) więc to że czasami po wyjściu z auta ono sobie tak pracuje to raczej normalna sprawa.
Test ten wykonywany jest częściej (i trwa dłużej) kiedy klocki są już mocno zużyte i przez to też częściej przez użytkowanika jest zauważany.
Zbyt częste testy mogą też sugerować że coś z zaciskami się dzieje... np. jeden klocek się blokuje albo cokolwiek innego co należałoby sprawdzić.
Ja jakiś czas temu też tak miałem (mielił zaciskami dosyć często i trwało to kilkanaście/kilkadziesiąt sekund)... sprawdziłem klocki hamulcowe i okazały się już prawie całkiem zużyte... po wymianie klocków testowe zaciskanie powtarza się bardzo rzadko a hamulca ręcznego używam dosyć często i pracuje on poprawnie.
Tylne klocki hamulcowe nie posiadają czujnika grubości ale ich grubość jest sprawdzana poprzez takie właśnie ich testowe zaciskanie ale...
przy wymianie tylnych klocków przy użyciu VCDS'a (lub innego interfejsu diagnostycznego który tą funkcje posiada) trzeba wpisać poprawnie ich fizyczną grubość oraz wykonać test...
poprawna wymiania klocków daje nam spokojne użytkowanie auta natomiast wpisanie innej grubości niż jest fizycznie, nie wpisanie wogóle lub nie zrobienie testu może potem skutkować częstszym testowym zaciskaniem hamulca oraz pojawianiem się błędu zacisków hamulca ręcznego ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-08-25, 09:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-08-25, 09:49
|
|
|
Matko i córko... żeby przy zmianie klocków trzeba było tak kombinować z kompem :mrgreen:
Ja chce fiata 126p ... :lol:
Ale dzięki za pomoc. Troche sie uspokoiłem |
|
|
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2011-08-29, 12:08
|
|
|
a ja sie zastanawialem czy przypadkiem reczny u mnie oszalal... Dzieki Foss za wyjasnienia, teraz grzecznie pojade sprawdzic grubosc kolckow :-) |
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-09-22, 07:09
|
|
|
To mnie dopadło :roll: Wczoraj zaciągam ręczny i bumm kontrolki na czerwono. Udało mi się odblokować hamulec za którymś razem , podjechałem do ASO i niestety padł silniczek. :evil:
Pewnie to częste testowanie silniczka to był początek końca tego patentu. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-09-22, 09:59
|
|
|
EVAN napisał/a: | To mnie dopadło :roll: (...) niestety padł silniczek. :evil:
Pewnie to częste testowanie silniczka to był początek końca tego patentu. |
No to lipa... ale widać u Ciebie musiała być jakaś usterka bo u mnie po zmianie klocków silniczek pracuje poprawnie a test grubości klocków wykonuje bardzo rzadko (od zmiany klocków słyszałem to może dopiero ze 3 razy a od wymiany minęło już troche czasu) :-?
Napisz później jakie wynikły z tego koszty w ASO. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-09-22, 10:03
|
|
|
Już Ci mogę napisać. Silniczek kosztuję 1200zł brutto co do wymiany...może będzie gratis :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
|