Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Mocne szarpniecie podczas ruszania  
Autor Wiadomość
bolon 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2011-09-04, 19:05   [D2 00 4.2PB ] Mocne szarpniecie podczas ruszania

Witam, jestem swiezym uzytkownikiem i zauwazylem taki objaw. Po przerzuceniu z P(N) na D lub R wystepuje jedno mocne szarpniecie. Jezeli natomiast pozwole zeby samochod chwile sie toczyl i dopiero wowczas wcisne gaz (nawet mocno) to wszystko jest OK. Gdy skrzynia jest juz w pozycji D to w trakcie jazdy np po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu (ciagle na D) rowniez wszystko jest OK. Poza tym nie ma zadnych negatywnych objawow. Sytuacja wystepuje na zimnym i rozgrzanym silniku; przebieg 195 000 km; olej w skrzyni wymieniony przy 150 000 km. Bardzo prosze o pomoc i porade.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-15, 20:13   

jezeli przy wrzuceniu z N na D lub R jest szarpniecie to wina plyty sterujacej. Te tipy tak maja
 
 
bolon 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2011-09-17, 22:27   

Dzieki bardzo za odpowiedz. Faktycznie wyczuwalne jest szarpniecie podczas zmiany z N na D lub R. Jezeli to plyta co powinieniem dalej robic?
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-18, 19:17   

albo zostawic, napewno pojezdzi dlugo na tym lub tez wyjac plyte i posprawdzac zawor lub tez dorwac druga plyte co bedzie najtrudniejsze. Przewidywalny koszt naprawy powinien zamknac sie do 1000 PLN. Ja bym sie tym nie przejmowal poki co jesli chodzi dobrze, zmienia dobrze, nie przycina itd
 
 
bolon 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2011-09-20, 20:41   

Ogólnie nie ma tragedii bo już wiem co robić żeby tego szarpnięcia nie było jednak na dłuższą metę jest to trochę denerwujące; po prosu lubię jak wszystko gra. Na razie nie wiem czy będę to robił ale pytanie czy w moim regionie (warm - maz.) jest jakiś polecany przez użytkowników warsztat który by się zajął tym tematem i wymianą oleju w skrzyni?
 
 
QUATTRO-A8 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A-ACHT
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Morąg
Wysłany: 2011-11-26, 13:47   

Witam serdecznie! Ja również miałem feler z moją skrzynią a A8, ale problem zostal łatwo i tanio :lol: rozwiazany! Chcialbym polecic super fachowca - nigdzie sie nie reklamuje bo nie musi, sam dowiedzialem sie o nim przez poczte pantoflową. Firma nazywa sie AUTOMATIC i mieści się pod Lubawą (droga Ostróda - Toruń). Podaje numer 603283655. Pan Tomasz Krajewski. Naprawdę mogę z czystym sumieniem polecić! Moim zdaniem jeden z lepszych w Polsce, a do tego ma ludzkie podejscie do klienta, też jeśli chodzi o ceny. Sam holowałem auto prawie 500km żeby wstawić je wlasnie na ten warsztat i opłaciło się w 100% ! Pozdro!!!
 
 
bolon 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2011-11-30, 21:45   

W zeszłym miesiącu sam trafiłem do p. Krajewskiego i w zupełności potwierdzam Twoje słowa. Człowiek rzetelny i godny polecenia; samochodów u niego jak na giełdzie ale ogólnie warto poczekać. Co do usterki to została wymieniona płyta sterująca i problem z szarpnięciem został wyeliminowany. Z drugiej strony uwidocznił się problem z szarpnięciem przy zmianie z P na D lub R.
 
 
QUATTRO-A8 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A-ACHT
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Morąg
Wysłany: 2011-12-01, 22:29   

Witam serdecznie, ciesze sie że podzielasz moje zdanie. A co do usterki którą p. Krajewski usunął - to czego ona dotyczyła jeśli mówisz, że wymieniono w Twojej audiczce płytę sterującą? Temat zaczynałeś własnie od szarpnięcia przy wrzucaniu na D. Czy wymiana płyty w końcu usunęła usterkę czy nie, bo nie bardzo rozumiem Twojego posta :) Ja wstawiałem całą nową skrzynię, tzn - p. Krajewski ratował tą nową skrzynię po tym, jak została uszkodzona przy nieumiejętnym montażu na innym warsztacie.. Nowa skrzynia pracuje bardzo dobrze (tfu! tfu! ;) ) ale własnie ma taką przypadłośc że na rozgrzanym silniku wyczuwalne jest MOCNE szarpnięcie przy wrzuceniu na D. Tak sie własnie zastaniawiam, bo w poprzedniej skrzyni tego nie mialem, czym może to być spowodowane? Może jest to jakiś błąd komunikacji (tzn nalezaloby tez przelozyc komputer na ten od tej nowej skrzyni)? Komputer od tej nowej skrzyni mam (jeszcze nie zamontowany) ale jak myślicie, czy rozwiąże to problem? Tak gdybam, że może to komputer, może zapchany jakiś kanalik w płycie sterującej.. Sam już nie wiem. A skrzynia przełożona z auta z przebiegiem 136tys km (ja mam w moim aucie zrobione 204tys), symbol ten sam co poprzednia (DTD) ale podobno skrzynia skrzyni nie równa, p. Krajewski powiedział "niby to samo a jednak troszkę inna".. Hmm...

[ Dodano: 2011-12-01, 22:34 ]
Bolon, chyba nawet widziałem Twoją audiczkę jak odbierałem swoją. Twoja czarna z jasnymi skórami? Moja to ta czarna bez zderzaka :) Pozdro!
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 07:01   

bolon napisał/a:
W zeszłym miesiącu sam trafiłem do p. Krajewskiego i w zupełności potwierdzam Twoje słowa. Człowiek rzetelny i godny polecenia; samochodów u niego jak na giełdzie ale ogólnie warto poczekać. Co do usterki to została wymieniona płyta sterująca i problem z szarpnięciem został wyeliminowany. Z drugiej strony uwidocznił się problem z szarpnięciem przy zmianie z P na D lub R.


czegos tu nie rozumiem, wymienił płytę, zapłaciłeś, szarpie nadal i to ma być lepiej?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-12-02, 09:12   

maciu napisał/a:

czegos tu nie rozumiem, wymienił płytę, zapłaciłeś, szarpie nadal i to ma być lepiej?


ja bym nie odpuścił, jeśli naprawiam to jak odbieram auto ma wszystko grać. Prawdopodobnie płyta sterująca nie była włożona nowa tylko z inne padniętej skrzyni i może z jedną rzeczą się poprawiło a z drugą jest gorzej. Jechać do majstra i niech dokończy robotę - dopiero pozytywną opinię mu wystawić.
 
 
bolon 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: warm-maz
Wysłany: 2011-12-02, 22:38   

Faktycznie, przy zakładaniu tematu nie wyraziłem się zbyt jasno. To mocne szarpnięcie występowało podczas ruszania. Teraz natomiast objawił się problem lekkiego szarpnięcia podczas przełączania na postoju z P na D lub R; podczas ruszania jest OK. Po wymianie płyty i stwierdzeniu, że jest taki objaw p. Krajewski sam zaproponował, żeby dla pewności wymienić ją na inną więc umówiliśmy się następną wizytę. Po wymianie na drugą ten objaw pozostał więc to nie jest chyba wina płyty. A może to jednak zbieg okoliczności i problemem jest faktycznie płyta?
Quattro-A8, moja jest srebrna z czarnymi skórami ale chyba się minęliśmy; ja nie zostawiałem swojej bo sam wymiana trwała ok. 3ha. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-12-10, 22:51 ]
Panowie, chyba zbyt szybko się cieszyłam.Dzisiaj po trochę dynamicznej jeździe samochód nagle stracił moc; buda wyraźnie trzęsie przy próbie przyspieszenia ale również na postoju (w każdym położeniu skrzyni). Poza tym wyczuwalny jest dziwmy zapach jakby karbitu. Objawy występują na gazie i na benzynie. Silnik zapala normalnie, skrzynia przełącza; nie ma trybu awaryjnego, żadna kontrolka się nie świeci. Co to może być?

[ Dodano: 2011-12-14, 18:50 ]
Na szczęście to tylko cewka. Po jej wymianie i przy okazji kompletu świec wszystko jest ok. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.