Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-07, 16:49 [D2 96 4.2PB/LPG
] chyba pompa, ale niekoniecznie
|
|
|
Hejka
jak tak dalej pójdzie zostanę naczelnym pisarzem na forum :lol:
rano mam problemy z odpaleniem Niuni: zaskoczy po kilku sek, popracuje kilka sek i gaśnie, drga, jak dodam gazu gaśnie. Na gazie (odpalenie awaryjne )silnik działa bez problemu tylko nie można przełączyć na PB (widać tak ma tryb awaryjny) więc nie mogę sprawdzić późniejszej pracy na PB. Jak się silnik rozgrzeje odpala bez problemu.
Z tyłu słychać lekkie piszczenie w okolicach pompy, później już nie.
Wachy mam 3/4 zbiornika, w bagażniku walec więc chyba nici z wymiany pompy bez demontażu zbiornika ?? :-( :-( :-(
VAG pokazuje: zawsze 17916 a jak są problemy z odpaleniem to dochodzi: 1088, 561
:-? |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-09-07, 17:56
|
|
|
Zanim za to zabierzesz się podjedź gdzieś aby zmierzyć jakie ciśnienie podaje pompa. Wepniesz się przy silniku. Ja w żony mercedesie miałem podobnie to podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu pożyczyłem manometr i zmierzyłem ciśnienie. Wtedy już miałem 100% pewność że to pompa (u mnie) |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-09-08, 05:37
|
|
|
To raczej pompa , walec musisz wyciągać bo lepiej jest się dostać od góry . Wymień też oring który jest na króćcu kosza . http://www.a8team.pl/topics28/2414.htm |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-09-08, 07:36
|
|
|
Może też być wina reduktora od LPg. Puszcza gaz przez podciśnienie. Zakręc butle wypuśc gaz z węży i miedzi i wtedy sprawdz jak z rana odpala. Jak niema różnicy to pozostaje pompa lub czujnik temperatury, który możesz sprawdzić na Vagu jaką temperature pokazuje. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-08, 17:14
|
|
|
w dniu dzisiejszym odpaliłem najpierw awaryjnie na gazie i ... to samo się dzieje, za chwilkę na PB zdecydowanie gorzej - nie wchodzi na obroty tylko zdycha więc znowu awaryjne odpalenie na gazie, dodałem gazu lekko się zadławił, ale wskoczył na obroty.
Przejechałem jakieś 200m wyłączyłem silnik (czas około 1min 40 sek) przełączyłem na PB i cholera wszystko OK- zero zadławień, pracuje równomiernie.
Czy może to być przepływomierz lub jakaś podobna cholera ??, coś dusi silnik jak jest zimny a po czasie co podałem jest ok i raczej silnik się nie rozgrzał.
Na forum czytałem, że coś tam ulega rozregulowaniu jak jeździ się na gazie więc trzeba wyjeździć 2 baki, aby wróciło do normy - w średniowieczu spalili by na stosie za takie coś :-D, ale spróbować warto. Jeździłem dzisiaj na PB zobaczymy jutro jak będzie odpalał. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-09-08, 17:41
|
|
|
Powitac. Może strzele glupote ale zawsze można sprawdzić. U siebie mialem identyczną sytuacje rano. Samochód przestal noc i nie moglem go odpalić z benzyny. Byłem już u kresu załamania nerwowego. Awaryjnie z gazu, pochodził kilka sekund i było już ok. Nawet temperatury nie zdażył złapać i za każdym nastepnym razem palił od strzału. Szukałem wszedzie swiece, przewody, filtry, pompa, cisnienie, LPG, prądy. Ktoregoś dnia ruszyłem reka przewod gumowy i sie okazało ze mam nieszczelny dolot. W bardzo dziwnym miejscu. Jak czysciłem przepustnice to puścił sylikon miedzy nia a mikserem. Po uszczelnieniu dolotu od poczatku do końca wszystko wrociło do normy. U mnie jest silnik 1,8 ADR wiec z 4,2 ma mało wspólnego, ale zawsze nie zaszkodzi sprawdzic. Jak to ktoś mi kiedyś powiedział. Jesli bitwy nie wygrywasz mieczem, to trzeba iść wrecz.
Pozdrawiam |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-08, 17:49
|
|
|
z dolotem jest ok- sprawdziłem, kiedyś jak wymieniałem filtr powietrza zapomniałem założyć rurę na kolektor ssący ( chyba dobrze piszę) i miałem podobne objawy, ale teraz jest ok. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-09-08, 18:46
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | rano mam problemy z odpaleniem Niuni: zaskoczy po kilku sek, popracuje kilka sek i gaśnie, drga, jak dodam gazu gaśnie. |
robsonik4 napisał/a: | Jak się silnik rozgrzeje odpala bez problemu. |
Podobnie miałem, gdy wypadał mi zapłon i to zawsze działo się z rana. Myślę ze podłączenie się pod kompa bardzo by pomogło. Wiedział byś na których garach wypada zapłon i można kombinować, zamieniać miejscami elementy. U mnie były winne wtryskiwacze.
sylwekr napisał/a: | Zanim za to zabierzesz się podjedź gdzieś aby zmierzyć jakie ciśnienie podaje pompa. |
To ważne wiedzieć że pompa jest ok, można skupić się na czymś innym, a tak to wiadomo tylko ze nadal masz problem, ale nie rozwiązujesz po kolei, żeby wyeliminować i zawężać krąg podejrzanych. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-08, 19:54
|
|
|
VAG pokazuje: zawsze 17916 a jak są problemy z odpaleniem to dochodzi: 1088, 561
tylko te błedy pokazuje nic więcej :-( |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-09-08, 20:13
|
|
|
Błąd może wskazywać na przepustnicę (brudną), sprawdź też przewody podciśnienia. Jak wszystko O.K. odłącz na 15 minut akumulator, podłącz i spróbuj odpalić i pojeździć na benzynie |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-08, 22:02
|
|
|
Więc trzeba będzie resetnąć ;-) już kilka razy pomogło - zwis klimatronika (inny post); widać te autka lubią być pozbawiane raz na jakiś czas zasilania w celu odpoczynku.
O rezultatach napiszę wkrótce, muszę znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.
W sobotę u mnie we Wrocku walka Kliczki i Piczki :lol: więc zapowiada sie totalny paraliż miasta :lol: :lol: :lol: |
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-09-09, 12:00
|
|
|
Objawy z rana typowe dla pompy (sam ostatnio to przechodziłem jak popuszczala dolna uszczelka) ale raczej jak nie ma w niej paliwa.. przy 3/4 paliwa nie powinno go brakowac, bo się gdzieś przeleje do kosza, no chyba że masz go mniej i szczelny kosz i gdzieś przytkany dopływ/układ krążenia w baku..
wg mnie odkreć dolot , odepnij przewod paliwowy (1 od przodu) i zobacz naocznie jak leje do jakiegoś naczynia.. jak słabo - to juz wiesz ze pompa albo zatkany układ..
Butlą się nie przejmuj.. ja ostatnio wyciągałem ze znajomym pełną co dopiero zatankowaną.. 90l.... miał stracha... hehehe
potem bedziemy dalej myslec co i jak |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-11, 15:08
|
|
|
Ech...
temperatura na zew 28C i Niunia pali na dotknięcie :-? :-? :-?
Jakieś pomysły ?? |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-15, 19:45
|
|
|
sprawdz czujnik tem silnika tzw czyjnik wody ten co odpowiada za dawke paliwa na zimno. Za 4 cyl kolor chyba bialy z tego co pamietam. Jeden jest na zegar a drugi do ECU.
Pierwszy blad wskazuje na przepustnice, drugi to sklad mieszanki,trzeci tak samo.
Zakladam ze z lpg wszystko gra, ze nie dostaje obu dawek naraz i ze mapy pb nie rozjezdza lpg. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-15, 21:47
|
|
|
z LPG jest SUPER, mapy się pokrywają, gaz nie wydostaje się do podciśnienia ani płynu chłodzącego, wtryski nowe Hana nie puszczają gazu; zauważyłem, że wszystko zależy od temp. na zew. - im zimniej tym gorzej. |
|
|
|
|
|