Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] 2 reduktory - czy potrzebne ? rurka 6/8  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-15, 22:10   [D2 96 4.2PB/LPG ] 2 reduktory - czy potrzebne ? rurka 6/8

Hejka znowu nawiedzam :-D

a więc do rzeczy: jak montowałem gazyfikację (butle miałem, komp padł) czytałem na forum i na necie, zadawałem pytania i po podsumowaniu wstawiłem 1 reduktor (KME Gold).
Po przejechaniu 8000 km zauważyłem co następuje:

1. jeden reduktor w zupełności wystarcza do butowania, szybkiej jazdy/długiej trasy z małym ale: jak poziom/ilość gazu spadnie u mnie do około 1/3 (butla 100 l, 92 l wchodzi) to niestety spada ciśnienie na reduktorze i następuje przełączenie na PB przy około 3500 - 3700 obrotów.
Przetestowałem to wracając na tempomacie z wczasów (autostrada :lol: :lol: :lol: Szczecin - Zielona Góra czy coś w tych rejonach) 80 km jechałem ze speedem 190km i nic się nie działo.

2. mam rurkę zasilającą fi 6 mm i powyżej połowy baku ciśnienie jest praktycznie stałe na reduktorze potem może to mieć wpływ na to co napisałem wyżej, ale raczej niewielki, gdyż znajomy ma terenówkę od Yankesów z motorem coś koło 5l i żre mu to w granicach 20-25 l LPG mając 2 reduktory i też rurke fi 6mm, wyjeżdża prawie cały gaz a ciśnienie nie spada.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-09-16, 05:57   

To są tylko Twoje spostrzeżenia, fakty jednak mówią co innego, ja będę się trzymał jednego: do 4,2 dwa reduktory i faro 8mm - temat nie raz wałkowany i sprawdzany na forum lpg

Swoją drogą co to za jazda jak po wypaleniu jakiejś ilości gazu musisz się zastanawiać czy możesz jeszcze butować czy już lepiej nie .... ? :shock:
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-16, 09:18   

sebos17 napisał/a:
Swoją drogą co to za jazda jak po wypaleniu jakiejś ilości gazu musisz się zastanawiać czy możesz jeszcze butować czy już lepiej nie .... ? :shock:


nie muszę się zastanawiać - po prostu wiem, że kończy mi się LPG i mam do wyboru:

- jechać na PB
- jechać na LPG tylko spokojniej i rozglądać się za stacją


Na reduktorze mam w tej chwili ciśnienie 0.97 (po zamontowaniu było 1.05 jak się nie mylę), co 1000km sprawdzam instalację podpinając kompa czy jest ok; mogę w końcu ustawić 1.2 a w ustawieniach zejść poniżej 0.57 tylko po co ??; żeby wyjeździć do 1/10 zbiornika.
To są moje spostrzeżenia podczas normalnej eksploatacji samochodu z LPG a nie sztuczne obserwacje po przejechaniu 10 km i stwierdzeniu, że jeden reduktor jest do bani więc trzeba koniecznie wstawić 2 ( jak to brzmi: " mam 2 reduktory") i rurkę fi 8mm co wg mnie nie ma istotnego znaczenia (miałem zamontowana 6 więc została)

Jak się przekonałem istotne znaczenie ma montaż instalacji (robiłem sam z pomocą online kilku kolegów z forum), uważam, że żaden gazownik nie zrobił by tak jak to sam zamontowałem, gdyż tam liczy się czas a u mnie dokładność.
Słowa mojego znajomego:" ... ale ta fura ma kopa, na gazie chyba gorzej jedzie? ..." - jechaliśmy na LPG
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-09-16, 13:13   

A ja mam jeden KME gold i nie myślę nawet o drugim, bo nie ma potrzeby takiej. Jedynie wtryskiwacze gazowe bym zmienił bo są kiepskie i nie wyrabiają.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-16, 14:54   

wstaw Hana zielone i po problemie tylko koszt zależnie od sposobu montażu - 950/1100 komplet
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-16, 15:20   

Kolego robsonik4, mógłbyś mi napisać jaką masz temperaturę gazu i parownika przy normalnej jeździe ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h? Też mam Golda i jak podejrzałem parametry jego pracy podczas jazdy, to się trochę przeraziłem - temp. reduktora 70 stopni a gazu zaledwie 5-10 stopni.
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-16, 15:37   

ja też mam KME GOLD na wtryskach Hana i jeździ super
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-09-16, 17:16   

Też mam jeden KME Gold i 2,5 roku spokój. U mnie jak gaz się kończy i wywalę buta to przy obrotach 5000-6000 rpm mi wyrzuca na benzynę. Jeśli ponownie przełączę na gaz to może przy delikatnej jeździe zrobię 20 km czyli w zbiorniku jeszcze jest około 4-5 litrów gazu. Więc chyba jest tak jak powinno być. ;-)
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-09-16, 17:26   

dokładnie jak u mnie
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-16, 19:21   

gtfan napisał/a:
Kolego robsonik4, mógłbyś mi napisać jaką masz temperaturę gazu i parownika przy normalnej jeździe ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h? Też mam Golda i jak podejrzałem parametry jego pracy podczas jazdy, to się trochę przeraziłem - temp. reduktora 70 stopni a gazu zaledwie 5-10 stopni.


u mnie temp reduktora 65-78C natomiast gazu w okolicach 60 i nie spada poniżej 45 przy normalnej jeździe natomiast jak jechałem ostatnio 190 przez jakies 80km to zauważyłem spadek temperaturu płynu chłodzącego o jakieś 5-8 C czyli w reduktorze było zimno 8 -) ale ile dokładnie to nie sprawdzałem
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-16, 20:44   

Czyli z moim reduktorem jest coś nie tak. Dzięki za odzew.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-16, 21:43   

może być wszystko OK, ja sprawdzałem na postoju więc temp. szybko rośnie bo mało gazu zużywa z tym, że jak na trasie sprawdzałem wisko to węże idące do wtrysków były gorące :-?

W przyszłym tygodniu skoczę z lapkiem na A4 to podam jakie są temperatury przy 50/100/150/200 po 1 min jazdy
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-09-17, 06:36   

gtfan napisał/a:
Czyli z moim reduktorem jest coś nie tak. Dzięki za odzew.


Wszystko zalezy gdzie się znajduje i gdzie zamocowany jest czujnik temperatury gazy i czy jest dobrze dobrany w ustawieniach.Sprawdz na zimnym silniku czy pokazuje taką samą temperature co reduktor i jest taka jak na dworze.

Temperatura reduktora jest potrzebna tylko do pierwszego przełaczenia.Temperatura gazu jest dużo bardziej ważniejsza i niepowinna spadać poniżej 15C Najlepiej jak oscyluje w granicach 30-40C Czym jest niższa do pewnej granicy(zamarzania) to skład mieszanki jest bogatszy natomiast czym gaz bardziej gorący tym bardziej ubogo.

A co do jednego Golda to zamieńcie na dwa np. zawoli albo R01 to zobaczycie czy nie ma różnicy w spalaniu oraz szybkości przęłaczenia z Pb na Lpg szczególnie w zime.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-09-17, 23:56   

Cytat:
A co do jednego Golda to zamieńcie na dwa np. zawoli albo R01 to zobaczycie czy nie ma różnicy w spalaniu oraz szybkości przęłaczenia z Pb na Lpg szczególnie w zime.


Niestety ale nie mam zbędnych kilkuset pln-ów żeby to sprawdzić, a po drugie jak się okaże że nie ma różnicy to co zrobię z drugim reduktorem :?: :?: :?:
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-09-18, 09:22   

U mnie jeden Gold spoko daje rade nawet na max bucie, tylko że ja mam rurkę zasilającą fi8, nie wiem jakby było z fi6 ale podejżewam że mogą być spadki ciśnienia i objawy jak wyżej.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.