Autor |
Wiadomość |
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-09-25, 06:44 [D2 98 4.2PB/LPG
] Dziwny metaliczny trzask
|
|
|
Witam mam swoją a8 od 3 lat i już wtedy słyszałem nie raz delikatny metaliczny trzask (pisk ,)z lewej strony lecz było to bardzo rzadko głownie słyszalne na bruku,teraz dźwięk się mocno nasilił i nie wiadomo skąd się niesie .Wymieniłem po jednym wahaczu na górze bo były wybite i końcówki kierownicze reszta zawiechy jest ok.Na szarpakach nic nie wyszło ,jak buja się autem to też nic .Nie raz mam wrażenie jakby to drzwi na zawiasach tak latały ale jak sprawdzałem to nawet nie drgną.Dźwięk się niesie od koła poprzez drzwi kierowcy aż po drzwi pasażera za kierowcą.Najgorsze to ,że jak się otworzy okno to już nic nie słychać bo szumy z zewnątrz zakłócają. Czy może coś tak drgać w drzwiach ?A jeszcze jedno mam zaciski na cztery klocki i tam mi brakuje takiej jednej tej sprężynki na klocku zewnętrznym czy to nie będzie przyczyną?czy może klocek aż tak drgać? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-09-25, 07:51
|
|
|
Słyszałem o tym ale u mnie na wciśniętym hamulcu też to jest a więc to chyba nie będzie od zacisku.Czy a8 ma jakieś wady tzn.coś takiego co często ludziom wydaje takie dźwięki w tym rejonie karoserii ? |
_________________
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-09-25, 11:14
|
|
|
Witam
Kolego PIPPEN nie pocieszę Cię, ale ja też z podobnym problemem walczę. Na prostej drodze nic się nie odzywa, na nierównościach bardzo sproadycznie coś puknie, ale jak wjadę na bruk to przy lewym kole coś niemiłosiernie tłucze. Wymieniłem po kolei wszystkie wahacze, łącznik stabilizatora, końcówkę drążka kierowniczego, w miedzyczasie byłem 3 razy w stacji diagnostycznej i za każdym razem wszystko sztywno. W 2 warsztatach po kolei wymieniali te wahacze, sprawdzali wszystko sztywno. Ja sam też na wszelkie sposoby szukałem źródła hałasu. Raz ponad pół dnia po koleji sprawdzałem wszystko co jest pod samochodem i pod maską aby znaleźć źródło hałasu i nadal tłucze. Zacisk sztywno, sprężyna zacisku na swoim miejscu, zresztą jak jadę po bruku i wcisnę hamulec nic to nie zmienia. Już tylko mi chyba zostały amortyzatory, ale pojechałem na ich sprawdzenie i przód 71 i 75% i na szarpaku przy sprawdzaniu nawet nie stuknęło. Układ kierowniczy wygląda też ok. Mi już ręce opadają. Nie mam pomysłu co to może być i jak to sprawdzić.
SylwekR |
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-09-25, 11:32
|
|
|
No to mamy identyczny problem mam nadzieje ,że nasili mi się to tak mocno ,że w końcu wyjdzie co to jest.Ja jeszcze pod auto nie patrzałem ale w przyszłym miesiącu wjadę sobie na kanał i poszukam z kumplem. Niepokoi mnie to ,że zawieszenie jest na pewno ok łącznie z amorami. To jest taki dziwny skrzypiący ,jakby metaliczny dźwięk od którego już dostaję wścieku. |
_________________
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-25, 20:06 Re: Dziwny metaliczny trzask
|
|
|
PIPPEN napisał/a: | A jeszcze jedno mam zaciski na cztery klocki i tam mi brakuje takiej jednej tej sprężynki na klocku zewnętrznym czy to nie będzie przyczyną? czy może klocek aż tak drgać? |
Może jak najbardziej. W D3 co prawda zacisk jest inny, ale nie miałem takiej blaszki, która dociska klocki w zacisku i na nierównościach, np. kostce brukowej jak wpadało w drgania to słychać było takie metaliczne granie/dzwonienie. Uzupełniłem braki i problem zniknął.
Najpierw więc napraw to co wiesz, że wymaga naprawy.
A jeśli to nie pomoże, to popatrz również na łączniki stabilizatora z przodu i łożyskowanie samego drążka stabilizatora (takie gumy w miejscu jego mocowania). |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-25, 21:50
|
|
|
proponuje sprawdzic czy rama pomocnicza, czyli tzw sanki pod silnikiem, jest dobrze dokrecona do nadwozia. Ona sama z siebie potrafi sie zluzowac, a czasem jest odkrecana przy naprawach... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-09-27, 11:39
|
|
|
Na razie trochę skręciłem te sprężyny z maski bo jak się lekko ją naciskało to strasznie latała zobaczę czy coś to da, ale w cuda nie wierze . Podejrzewam ,że walka będzie długa i uciążliwa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-09-30, 19:27
|
|
|
U mnie walka zakończona. Wygrałem. Było tak jak napisał szeryfisch - rama pomocnicza. W sumie to przypadek. Rozwaliłem wczoraj oponę. Myślałem, że na tych co mam dośmigam do zimy. Nie udało się wczoraj uszkodziłem prawą przednią oponę, ale z racji, że miesiąc temu trafił mi się komplet prawie nowych opon które kupiłem to dzisiaj wymiana. Przy okazji jak auto było u wulkanizatora na podnośniku zacząłem przegląd przodu. Zobaczyłem że przy mocowaniu sanek z lewej strony (taka śruba na klucz 22) widać kilka opiłków i ten element w stosunku do nadwozia jak by miał wytarty taki ślad ok 1mm. Próbuję to dokręcić i na prawdę muszę się mocno zaprzeć aby coś poszło. Śruba dokręciła się tak ok 1/3 obrotu. Ja wcześniej już próbowałem dokręcić tą śrubę jak wszystko sprawdzałem ale wtedy na pewno nie użyłem tyle siły i nic nie poszło. Po zmianie opon test, najpierw jak sprawują się opony, później jadę na drogę na której jest ułożony bruk (tam co zawsze tłukło i za każdym razem aż we mnie się gotowało jak tam jechałem). A teraz cisza (względna cisza jeśli może być cicho jadąc po bruku), ale już nic nie tłukło. Pół godziny jeździłem w jedną i w drugą, wolniej, szybciej na wszelkie sposoby i cieszyłem się jak dziecko, że już nic nawet nie stuknie.
SylwekR |
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-10-01, 15:37
|
|
|
Pozazdrościć ja jeszcze nie miałem czasu w to wejść . W tym tygodniu pojadę na garaż to zerknę na to ,fajnie by było jak by to sanki wyszły ale z moim pechem to raczej będzie dłuższe szukanie.
[ Dodano: 2011-10-06, 09:26 ]
Opanowane w końcu cisza w wozie. Winna była blaszka co mocuje czujnik poziomu świateł do lewego wahacza .Taki detal a szło dostać nerwicy ,no ale przy okazji wynalazłem sobie luz na sworzniu lewego dolnego wahacza - tego z tyłu i znów wydatek.Pozdrawiam uczestników tematu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|