Autor |
Wiadomość |
granatone1
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 21 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 2011-09-26, 13:43 [D2 98 3.7PB
] Szarpie z D na R
|
|
|
Witam , czy normalne jest lekkie szarpniecie przy zmianie z D na R ? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-26, 14:15
|
|
|
Midparts twierdziło że mozna z tym zyć, szkoda kasy. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
granatone1
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 21 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 2011-09-26, 14:51
|
|
|
maciu napisał/a: | Midparts twierdziło że mozna z tym zyć, szkoda kasy. |
Mam nadzieje sprawdze ewentualnie olej |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-09-27, 07:30
|
|
|
Widzę że kolega jest z Białegostoku. Mogę polecić dwa warsztaty do sprawdzenia oleju nie tylko w skrzyni biegów ale i napędach. Ja po kupnie swojej A8 tak zrobiłem.
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
|
|
|
granatone1
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 21 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 2011-09-28, 06:50
|
|
|
jdz1 napisał/a: | Widzę że kolega jest z Białegostoku. Mogę polecić dwa warsztaty do sprawdzenia oleju nie tylko w skrzyni biegów ale i napędach. Ja po kupnie swojej A8 tak zrobiłem.
POZDRAWIAM |
A no z Bialego bardzo prosze o warsztaciki . ciezko u nas o dobrego mechanika |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-09-28, 09:03
|
|
|
Jeżeli chodzi o sprawdzenie oleju w skrzyni i mostach to ja robiłem na Tęczowej na Nowym Mieście. Numer telefonu mogę Ci podać na PW ewentualnie znajdziesz sobie w necie (zapłaciłem 10 PLN od punktu czyli 30 PLN oraz 10 PLN za 100 gram dolanego oleju). Kumpel mi ten warsztat polecił bo robił u niego swoja byłą A8. Jest też dobry warsztat na Horodnińskiej 20 ADAKO ale oni w głównej mierze specjalizują sie w elektryce i elektonice grupy VAG chociaż na swoje stronie ogłaszają że robią prawie wszystko od elektryki poprzez zawieszenia, hamulce (grupa ATE) po automatyczne skrzynie. Właściciel tam robi ze dwoma lub trzema mechanikami, właściciel jest bardzo konkretnym i słownym człowiekiem. Akurat ostatnio wymieniali mi pompę ABS ze sterownikiem.
Mam tez prywatnego mechanika od rozrządu, zawieszeń, hamulców i typowych mechanicznych spraw za naprawdę rozsądne pieniądze (rozrząd rok temu zrobił mi za 300 PLN w V8, za wymianę dwóch wahaczy, olej w silniku wziął 50 PLN) ale jego numer mogę dopiero udostępnić po rozmowie z nim. |
|
|
|
|
|
|
|
emre
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 60 Skąd: Tomaszów Lub
|
Wysłany: 2013-02-06, 10:54
|
|
|
Odgrzebię temat ;-)
W mojej również odczuwalne jest mocniejsze "wbijanie" R, samochód trochę przysiada, wolałbym żeby wchodziło gładko tak jak D. Trochę mnie to irytuje, co może być przyczyną?
Poza tym skrzynia pracuje idealnie, nie miałem jeszcze takiego płynnego automatu
Kiedyś miałem e39 535 i działo się to samo, samochód ganiał tak od dłuższego czasu.. |
|
|
|
|
emre
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 60 Skąd: Tomaszów Lub
|
Wysłany: 2013-02-08, 20:40
|
|
|
Znalazłem dzisiaj zerwaną gumę poduszki silnika z przodu z prawej strony. Myślę, że to jest przyczyną ;-) Po wrzuceniu R motor się kołysze. Zamówię nową, założę i myślę, że będzie po problemie |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-08, 20:45
|
|
|
emre napisał/a: | Znalazłem dzisiaj zerwaną gumę poduszki silnika z przodu z prawej strony |
Żebyś się nie zdziwił co do ceny. Kiedyś szukałem używki i nie znalazłem. Założyłem poduszkę od VWeja bardzo podobną kształtem. |
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2013-02-09, 11:04
|
|
|
Wymieniałem tez tą poduszkę przy zmianie rozrządu i osiągalna tylko serwis ale z tego co pamiętam to koszt +/- 150zł za oe to cena do przełknięcia |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-02-09, 15:20
|
|
|
emre napisał/a: | Myślę, że to jest przyczyną ;-) |
Oby tak było ale prawdopodobnie nie poduszka jest przyczyną szarpnięć. Jak przekładasz lewarek z D na R? Jeśli natychmiast, szarpnięcie może występować. Próbowałeś chwilę przetrzymać na N? Normalnie z D na R i odwrotnie skrzynia zapina bardzo łagodnie (pod warunkiem, że jest na wolnych obr.). Trzymając mocno hebel nie czujesz nic oprócz minimalnej zmiany obr. w pozycji N.
emre napisał/a: | nie miałem jeszcze takiego płynnego automatu |
Fachman od skrzyń opowiadał mi o przypadku skrzyni, która przekładała jak bezstopniowa (auto świeżo sprowadzone z DE), jeździła tak jeszcze miesiąc i posypała się. Podobno nasze skrzynie przy normalnej pracy "muszą" dawać znać, że pracują, tzn. przekładają biegi. Ale to tylko zasłyszana opinia. |
|
|
|
|
emre
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 60 Skąd: Tomaszów Lub
|
Wysłany: 2013-02-10, 13:17
|
|
|
stan, nie dramatyzuj ;-) Ewidentnie zerwana jest guma, obserwowałem ją przy przekładaniu lewarka i silnik kołysze się na tym dobre 2 sekundy. założę i dam znać. Jutro zadzwonię do serwisu bo rzeczywiście w zamiennikach mało widać
Szarpnięcie występuję tylko w jedną stronę ponieważ po wrzuceniu "D" naprężenia napędu nie powodują cofania się silnika |
|
|
|
|
|
|
|
emre
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 60 Skąd: Tomaszów Lub
|
Wysłany: 2013-02-14, 16:10
|
|
|
Poduszka wymieniona, dostępny tylko oryginał w serwisie. Koszt u Danelczyka około 170zł więc dramatu nie ma
Wbijanie R złagodniało ale ciągle jest odczuwalne. Może jestem przewrażliwiony w końcu auto nowe nie jest i ma prawo być coś czuć ;-) Wymienię jeszcze na czasie olej w automacie |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-14, 16:18
|
|
|
Sam wymieniałeś poduszkę? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emre
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 60 Skąd: Tomaszów Lub
|
Wysłany: 2013-02-14, 17:02
|
|
|
krzychu22.p1i, wymieniał serwis mojego znajomego. Nie daje pchać łap nikomu niepraktykującemu do A8. Stówkę taka przyjemność :mrgreen: Wiem, że wyciągali lampę żeby łatwiej się było dopchać do tej poduszki |
|
|
|
|
|