Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Mało brakowało do spotkania ze Św. Piot  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-29, 20:10   [D2 96 4.2PB/LPG ] Mało brakowało do spotkania ze Św. Piot

Witam

jechałem sobie spokojnie i trafiłem na chyba dresika, który jechał sobie rekreacyjnie 40km/h swoim wieś wozem; więc kierunek (pusta droga) i jak zrównałem się z dresikiem on dodał gazu - nie pozwalał się wyprzedzić, jechałem z córką więc jak przekroczyłem 100km/h odpuściłem temat i schowałem się za wieśniakiem, który nagle zahamował (pewno chciał skasować sobie dla odszkodowania wieś wóz)

Teraz do rzeczy: zaciął mi się pedał gazu, linka, to coś co jest na końcu linki w silniku, nie wiem dokładnie co; obroty miałem w okolicach 3000, pedał gazu w połowie "schowany" w podłogę.
Pedał hamulca zrobił się twardy jakby bez wspomagania więc ledwo wyhamowałem na poboczu jakieś 10 cm przed drzewem., ale samochód ciągnęło do przodu - musiałem mocno wciskać hamulec. Wyłączyłem silnik kluczykiem, wbiłem P, maska do góry i zacząłem ciągnąc za tą linkę od gazu co nawija się na to czarne ustrojstwo (przepustnica ??), za 4 razem coś stuknęło i linka wróciła w swoje położenie i na razie jest ok.

Teraz moje pytanie: co mogło się zaciąć (jak ciągnę za linkę chodzi lekko) oraz dlaczego hamulce zrobiły się twarde jakby bez wspomagania?!

Vag nie pokazał żadnych błędów
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-29, 20:22   

co się zacięło to coś w przepustnicy , rozbierz i i wyczyść , powinno być oki .
co do hamulca to skoro obroty miałeś na 3000obr/min i zacząłeś hamować to pamiętaj o tym że silnik był w połowie rozkręcony z czym idzie i skrzynia i napędy , tak że nie dziw się że hamowanie było z oporem ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-29, 20:39   

chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-09-29, 22:13   

robsonik4 napisał/a:
chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.


bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy :D
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 10:21   

tomek87g napisał/a:
robsonik4 napisał/a:
chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.


bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy :D


coś za szybko brakło podciśnienia, ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-30, 11:01   

maciu napisał/a:
ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma


u mnie 2x do podłogi i 2x do połowy :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2011-09-30, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 15:03   

mdamian napisał/a:
maciu napisał/a:
ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma


u mnie 2x ro podłogi i 2x do połowy :mrgreen:


to coś kiepsko albo ten system podcisnieniowy taki mało wydajny
serwo ciśnieniowe w niektórych starszych modelach trzymało koło 20-30u solidnych depnięć
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-30, 17:09   

maciu napisał/a:
to coś kiepsko albo ten system podcisnieniowy taki mało wydajny
serwo ciśnieniowe w niektórych starszych modelach trzymało koło 20-30u solidnych depnię


hehe , nie wiem ile wytrzyma tak na prawdę , po 4 razach nie ciskałem więcej ponieważ nie miałem takiej potrzeby i noga bolała :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-30, 18:23   

maciu napisał/a:
tomek87g napisał/a:
robsonik4 napisał/a:
chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.


bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy :D


coś za szybko brakło podciśnienia, ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma


Ech...

1. zajrzałem pod maskę i nic to nie dało - o co chodzi z tą konstrukcją bo nie za bardzo jarzę w czym rzecz ? - jak jadę na tempomacie to też niby "zacięta" linka jest a pedał hamulca działa normalnie.
2. przy włączonym silniku i przy 3000 obrotów pedał zrobił się twardy nie na postoju, normalnie jak pracuje silnik mogę nieskończenie wiele razy go wciskać i było/jest ok.
3. nikt nie rozpylił żadnej mgły a w kabinie poza moja córką nie było żadnego dowódcy i nikt nie rozmawiał z telefonu satelitarnego
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-09-30, 19:04   

Cytat:
Ech...

1. zajrzałem pod maskę i nic to nie dało - o co chodzi z tą konstrukcją bo nie za bardzo jarzę w czym rzecz ? - jak jadę na tempomacie to też niby "zacięta" linka jest a pedał hamulca działa normalnie.
2. przy włączonym silniku i przy 3000 obrotów pedał zrobił się twardy nie na postoju, normalnie jak pracuje silnik mogę nieskończenie wiele razy go wciskać i było/jest ok.


cos słabo zaglądałeś ,może osłon zapomniałeś zdiąć i piekne czarne plastiki pooglądałeś następnie mache zamknąłeś :D
Więc tak w aucie o którym mowa nie ma pompy(vacum) podciśnienia
owo podciśnienie jest pobierane z dolotu za przepustnicą,gdy przepustnica jest zamknieta(silnik na wolnych obrotach) to podciśnienie za przepustnicą jest duże natomiast w chwili gdy otworzy sie przepustnica przepływ jest bardziej swobodny i wartosc podcisnienia spada przez co spada wspomaganie hamulca ,w normalnej sytuacji zanim naciśniesz pedał hamulca to zwalniasz pedał gazu i jest ok (nawiasem do tempomatu ,temp. tez jak tylko wykryje ze naciskasz na pedał hamulca to zamyka przepustnice) w Twojej sytuacji stało sie coś takiego jakbyś naciskał oba pedały jednocześnie
w roli ścisłości
czy pedał był twardy od razu czy w pierwszej chwili był w miarę normalne a po chwili stwardniał
może być też nieszczelność w układzie podciśnienia(w przewodach lub akumulatorze podciśnienia) co sprawia ze układ szybciej traci swoją sprawność
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-30, 20:46   

jak odpuściłem było normalnie a następnie zrobił się twardy - jak musiałem ostro hamować dlatego wbiłem na pobocze żeby nie skasować wieśwoza.

Osłon nie mam - gazyfikacja siedzi.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-09-30, 21:25   

czyli raczej tak jak napisałem w zaistniałej sytuacji otwarta przepustnica i jednocześnie mały przepływ powietrza spowodowały wzrost cisnienia w dolocie i w efekcie spadek wspomagania hebli
musisz dobrze obadać przyczyne zacietej przepustnicy ,bo jak sam sie przekonałeś nie jest to nie groźna błahostka
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-30, 22:26   

przyczyna znaleziona - wcięło zaczep od tempomatu ten co łączy metalowy trzpień z blachą od gruszki i trzpień przyblokował linkę


ma Ktoś taki bajer do odsprzedania ??

PS zastanawia mnie jedna rzecz: jak jedziemy na tempomacie to przepustnica jest otwarta, "pedał w podłodze" a hamulec normalnie działa
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-30, 22:35   

w momencie kiedy jedziesz na tempomacie i dotkniesz hamulca to momentalnie gaz jest odłączany . tak to działa we wszystkich samochodach .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-30, 22:52   

Konstruktor a8 nie przwidzial jednoczesnej opcji naciskania gazu i hamulca. Najwieksze podcisnienie w ukladzie jest gdy przepustnica jest calkowicie zamknieta czyli na biegu jalowym. W miare otwierania przepustnicy podcisnienie w kolektorze maleje mimo ze silnik zasysa wiecej powietrza..

BTW co to byl za wies woz ze odpusciles?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.