Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Przewaga dzieki technologii czyli sprawdzac swie  
Autor Wiadomość
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-30, 23:05   [D2 ALL ] Przewaga dzieki technologii czyli sprawdzac swie

Wlasnie dzis wymienilem u siebie w 2,5TDI wszystkie 6 swiec zarowych. A dlaczego? A dlatego ze na wszystkie 6 szt dzialala zadna. Tak je sobie wymienialem i zastanawialem sie dlaczego auto klasy premium z dobra juz diagnostyka na pokladzie nie ma zadnego algorytmu badania sprawnosci swiec zarowych. Doslownie nic, ani na blacie ani na fisie, ani na kompie nie daje info o usterce swiec/swiecy zarowych.
Tymczasem juz w 1984r taki uklad mialy mercedesy 190 a pozniej 124.
Podobnie jest z kontrola oswietlenia zewnetrznego, zarowki trzeba sprawdzc co jakis czas. Elektronika kontroluje jedynie lampy z przodu i swiatla stopu. Tylne pozycje zarowno te w klapie jak i w blotnikach moga sie nie swiecic bezkarnie. To samo dotyczy oswietlenia tablicy rejestracyjnej.
Analogicznie, uklad kontoli oswietlenia ale calego mialy juz wspomniane mercedesy - z tym ze wystarczylo wsadzic zarowke nie o tej mocy co trzeba i juz byla informacja na desce.
Tak wiec mamy przewage dzieki technologii, ale obejsc auto trzeba, a czasem tez z mierniczkiem sie oswoic.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-10-01, 10:14   

szeryfisch, nie przesadzaj , kolega ma w mietku badanie świateł - daj spokój jak się ten system pofilmuje to jedzie jak choinka .
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-01, 10:34   

Uważam, że w aucie powinien być zachowany bilans pomiędzy ilością upchanej elektroniki a rzeczywistą przydatnością wszystkich systemów. Nie od wczoraj wiadomo, że im więcej kabelków i sterowników tym większe prawdopodobieństwo popsucia się któregoś z układów. Czy tak ciężko raz na jakiś czas sprawdzić czy wszystkie światła się świecą? Wolę sam sprawdzić ciśnienie w kole - i tak zazwyczaj brakuje jakiejś tam liczby po przecinku - czujnik sam nie dopompuje, tak samo z innymi duperelami. Co jest potrzebne i wpływa na bezpieczeństwo to niech będzie, jak się zepsuje to naprawię, ale wodotryski i inne bajery nie są mi potrzebne.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-01, 10:49   

sebos17, kolego , mam wrażenie jak piszesz o tym bilansie , to tak jak bys pisał o maluchu , bo tam jest wszystko czego trzeba :mrgreen: i nic więcej ;-)

ale co do podstawowej obsługi samochodu to masz rację , po prostu ludzie stali się leniwi , po co sprawdzać skoro mam pełno czujników i jak coś będzie nie tak to komp mi pokaże :/ :/

A obsługi podstawowej uczą na kursie na prawko :wpale:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
arti 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: okolice STG
Wysłany: 2011-10-01, 20:26   

Mi osobiście nie spodobał się brak układu kontrolnego świec żarowych , w zeszłym roku -20 stopni a tu autko troszke nierówno odpaliło.Tak sobie pomyślałem wtedy... niedość że tankuje szlachetne to jeszcze kraszą bo na kompie nic...jednak świece przepalone były :-P
Generalnie D2 jest na starych gratach i cudów na patyku nie musi mieć. Jeżeli bym kupował świeży model to rozwinięty na maxa.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-02, 10:59   

Ogolnie to ja rozumiem ze nie wszystko musi byc, ale w aucie tej klasy powinno. O ile zarowki mozna sobie sprawdzic to ze swiecami jest gorzej. Z kolei montowanie ukladu ktory sprawdza jedynie czesc ukladu oswietlenia zewnetrznego jest bez sensu.
Reasumujac, uklad kontroli swiec powinien byc, a uklad kontroli oswietlenia jesli ma byc to powinien sprawdzac cale oswietlenie albo powinno go nie byc wogole.
W 124 mialem oba uklady i oba dzialaly perfekcyjnie. Padla jedna swieca i juz kontrolka swiec swiecila minute po odpaleniu auta a pozniej gasla zeby nie wkur#$%ac czlowieka. Padla zarowka i kontrolka oswietlenia darla morde...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
arti 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: okolice STG
Wysłany: 2011-10-03, 19:28   

Mietek był w tym dobry ale audi chyba prędzej wprowadziło aluminiowe nadwozie , jakaż to była innowacja w tamtych czasach.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-03, 21:34   

mietek byl dobry, ale te uklady mial juz w 1985r - mowie tu o modelu 124. A wiec 10 lat przed premiera A8. A patrzac z perspektywy motoryzacji to jakies milion lat wczesniej...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-04, 19:54   

szeryfisch napisał/a:
mietek byl dobry, ale te uklady mial juz w 1985r - mowie tu o modelu 124. A wiec 10 lat przed premiera A8. A patrzac z perspektywy motoryzacji to jakies milion lat wczesniej...

Ale w 1985 roku AUDI nie było klasą premium i dopiero z kilka lat później zaczęło walkę o wysoką pozycję rynkową...
w klasie wyższej dopiero A8/S8 D2 było przełomem - ciekawie ujął to kiedyś pewien redaktor: "AUDI modelem A8 D2 siłą wdarło się do klasy premium okupowanej kiedyś przez BMW i Mercedesa a modelem S8 złoił im porządnie tyłki."
(cytat może nie być dosłowny bo nie wiem gdzie i kiedy to czytałem ale dokładnie oddaje sens tej wypowiedzi)

Dzisiaj mamy 2011 rok i teraz AUDI jest w ścisłej czołówce a BMW i Mercedes muszą gorączkowo pracować aby nie zostać w tyle.

"Przewaga dzięki technice" mimo wszystko jakoś się spełnie tylko te kryzysy i coraz bardziej wyśrubowane normy powodują to że auta klasy premium pomimo tego że o niebo lepsze od swoich poprzedników to jednak w porównaniu do nich są też często gorzej wykonane i wydają się bardziej awaryjne...
wyścig zbrojeń pełną gębą 8-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.