Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-07, 23:17   [D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1

Jak w temacie. Czy da się zamontować kiere F1 do A8 96r bez ESP

Znalazłem na allegro, że kierownice do poliftowych mają inny wieloklin czyli kiera razem z taśmą nie podejdzie, czy ktoś może potwierdzić?
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-07, 23:33   

Z tym wieloklinem to prawda,potrzebna jest redukcja,temat już kiedyś był omawiany,numery tej redukcji też ktoś już podawał.

A czy sama kiera z taśmą podejdzie to nie mam pojęcia,u mnie też leży kierownica od a6 c5,miałem kupić redukcję i się z tym pobawić,ale jakoś brakuje mi motywacji :-P
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-07, 23:42   

Dzięki tomi26

A czy w przedliftach wychodził Tiptronic w kierze czy tylko w poliftowych
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-07, 23:55   

mi się wydaje,że w preFL raczej tego "bajeru"nie było...no ja przynajmniej nie mam :cry:
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-11-08, 06:26   

http://www.a8team.pl/topics18/1453.htm , http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=93650 , http://www.audipages.com/...ronicwheel.html
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
sznink 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-11-08, 12:36   

Według ETKI były w tych rocznikach kierownice z tiptronikiem. Podłączenie takiej kierownicy (przedliftowej) po zakupie również taśmy nie powinno raczej stanowić problemu, ale może być problem ze znalezieniem takiego zestawu (uwaga na taśmy z aut, w których wystrzeliła poduszka).

W przypadku kierownicy poliftowej trzeba będzie oprócz redukcji wieloklinu coś porzeźbić z taśmą - dostosować starą taśmę do nowej kierownicy (pewnie łatwiej) lub nową taśmę wpasować zamiast starej. Ale może to być trudny temat i konkretna rzeźba.

Jeżeli będziesz dalej zainteresowany, to mogę zrobić tutorial jak wykonać podłączenie elektryczne zmiany biegów bez fizycznej ingerencji w instalację elektryczną auta (na zasadzie plug and play poprzez wpięcie się w odpowiednie wtyczki) - miałem go zrobić po skończeniu mojej kierownicy, ale ze względu na brak czasu jeszcze się za to nie zabrałem, a kiera też nie podłączona :-(.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-08, 12:53   

da sie. Koledze minus4 montowalem do prelifta kiermane ze sterowaniem tipa i ze sterowaniem radia. Dziala.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-08, 14:34   

ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP

postaram się zrobić fotostory
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-08, 20:33   

Kolego ja właśnie będę zmieniał kierownice, redukcję wieloklina kupiłem w serwisie koszt 23 zł, jeszcze nie sprawdzałem czy na pewno będzie pasował!
 
 
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2011-11-08, 20:45   

nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-08, 20:51   

Ja tylko zmieniam na taką

 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-08, 22:06   

Czy wygodnie jest zmieniać biegi tymi przyciskami ? Nie miałem okazji. Trochę zastanawiałem się czy taką kierownicę założyć, ale mam obawy, że to będą pieniądze wyrzucone. Dźwignią na Tipie to mało komfortowe. Obawiam się, że jak zmienię to też będę miał taką opinię:
repsol napisał/a:
nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz??
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-08, 22:31   

Ja chciałem bo lubie sobie zmieniać biegi tipem, szczególnie jak trzeba dużo wyprzedzać to daje sobie wcześniej bieg lub dwa niżej i nie trace czasu aż Mi zmieni bieg.
Niewiem jak u Was, ale u Mnie na 4hp24a to czuć ten przestuj jak dam kick down i to mnie wkurza.

maciu napisał/a:
ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP

postaram się zrobić fotostory


Maciu to daj Mi znać jak ogarniesz temat.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-09, 01:26   

repsol napisał/a:
nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie

Kilka ładnych lat temu też myślałem że bawienie się tymi przyciskami to bzdura... ale w tzw. międzyczasie jeździłem wieloma autami z mocnymi silnikami i automatem i ... zmiana biegów mi się spodobała.
Osobiście lubię jazdę aktywną a używanie manetek zmiany biegów przy kierownicy umożliwia właśnie taką jazdę... szybko, aktywnie (większa kontrola nad pracą skrzyni biegów) i jednocześnie, o dziwo, oszczędnie (jeżdżąc na Tip-ie oszczędzasz paliwo i hamulce) ;-)

Jeżeli lubisz jazdę spokojną, pasywną to raczej tego nie zrozumiesz.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-11-09, 09:07   

a mi chodzi po głowie zrezanie kiery z RS6 z łopatkami do S8, tylko że największym problemem będzie AirBag i tego się obawiam, ponieważ podstawa to bezpieczeństwo!
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.