Autor |
Wiadomość |
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-11-18, 20:59
|
|
|
Oglądałem to.Nieżle coo.hehe Serio to miałem taka sytuacje jadąc z Tatą kolegi co warzył 120 kg.A jechaliśmy Fiatem 125.Uwierzcie mi że autko po prostu sobie przejechało i jechaliśmy dalej sobie na grzybki :shock: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-18, 21:46
|
|
|
Ale hicior też jest niezły,
mdamian a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył bo coś moje gałki nie nadążały za tym (albo już za dużo bronków wypiłem) |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-18, 21:56
|
|
|
mdamian napisał/a: | Danio napisał/a: | a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył | no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracały |
No bo już zaczynałem główkować czy jest takie coś możliwe poprzez działanie mechanizmu różnicowego (przedni +tylny+międzymostowy)
[ Dodano: 2011-11-18, 22:08 ]
no widowiskowa jazda, ale ten z beemki to i tak najlepsze piruety robił. mdamian spróbuj tak na Bałtyku :mrgreen: |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
Ostatnio zmieniony przez Danio 2011-11-18, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-18, 22:09
|
|
|
mdamian napisał/a: | C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie... |
hmmm... to chyba nie do końca tak jest...
o ile mnie pamięć nie myli to w naszych A8 mamy już IV generację napędu quattro czyli centralny dyferencjał to Torsen II a w tylnym zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (system ten współpracując z układem ABS powinien przyhamować koło, które zaczyna buksować)... w zwykłych A8 system ten pracuje zdajesię do 40 km/h ale w sportowych S8 nawet do 80 km/h.
A na ten temat to wszystko mógłby nam powiedzieć kolega maciu bo to właśnie jego auto jest na filmie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-11-18, 22:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-18, 22:10
|
|
|
EDL czy EDS?
Jak zakładałem zimówki to z czystej ciekawości na uniesionym lewym tylnym kole włączyłem R no i koło się kręciło ale też było czuć że auto próbuje wyrwać się z pod klinów na przedniej osi.
A jak by mdamian wyprostował całkiem koła to prawy przód się nie dołączy |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-11-18, 22:26
|
|
|
mdamian napisał/a: | C4 miały blokadę chyba mostu tylnego |
tylko i wyłącznie 100 C4, A6 C4 już ma coś o czym mówi FOSS. i to się chyba EDS nazywa. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-18, 22:38
|
|
|
Danio napisał/a: | EDL czy EDS? |
aaaaa sorawa, to ja trochę przekręciłem chociaż oba skróty są właściwe...
bo EDS to jest z niemieckiego Elektronische Differentialsperre a EDL to z angielskiego Electronic Differential Lock...
ale Audi to niemiecka marka więc właściwa nazwa jest raczej ta niemiecka czyli EDS ;-)
Problemem naszych napędów jest to, że EDS dee facto nie jest blokadą mechanizmu różnicowego więc nie działa jak tzw. "szpera"...
układ różnicowy z systemem EDS nie potrafi także przekazać momentu na koło o lepszej przyczepności...
w dużym skrócie - system EDS współpracuje z systemem ABS (korzysta z jego czujników) oraz układem hamulcowym - po wykryciu uślizgu jednego z kół na tylnej osi przyhamowuje je tak aby oba koła kręciły się z równą prędkością.
quattro... a miało być tak pięknie :-?
Muszę też dodać, że obecne X-drive made by BMW jest lepsze - potrafi ruszyć z miejsca mając przyczepność tylko na jednym kole ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-18, 23:09
|
|
|
To zdanie jest z wikipedii.
System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp. (Kontrola poślizgu "wyłapuje" ewentualny poślizg koła w związku z czym koło pojazdu nie może zakręcić się w miejscu {zabuksować} w przeciwnym razie system ten odetnie dopływ paliwa do silnika i spowoduje małe przyduszenie silnika. )
System EDS/EDL rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.
Jakoś nie bardzo to się sprawdza |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-11-18, 23:21
|
|
|
mdamian napisał/a: | no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-) |
Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-11-18, 23:47
|
|
|
mdamian napisał/a: | PEPOL D2 napisał/a: | Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu |
tak , jak zawiśnie . |
:-P ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|