Autor |
Wiadomość |
gardeliusz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-19, 11:03 [D3 ALL
] Dziwne zachowanie na nierownosciach
|
|
|
hey,
Mam problem z moja a8, a właściwie z jej zawieszeniem. Na nierównościach auto jest strasznie niestabilnie, jakby zaczynało pływać lewo/prawo. Ostatnio miałem kolizje (prostopadle uderzenie w prawe tylne drzwi i delikatnie w kolo) Pojechałem na geometrie, wszystko ok poza tylnym kołem, 1,1' na czerwonym polu. Ostawiłem zbieżność, ale auto nadal pływa. Nie wiem czy to zbieg okoliczności z ta kolizja czy może coś innego.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub miał podobny problem bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniem ze mną :-P |
|
|
|
|
|
|
|
Gusiew
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 45 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2011-11-19, 12:57
|
|
|
Ja tez to mam. Zbieznosc zrobiona z przodu dolne wachacze wymienione. Z tylu tez dolne wymienione(super cena;/) i samochod jest niestabilny. Zmieniam teraz na amrotyzatory bilstein B6+sprezyny eibach pro -25 calosc(czyli takie samo obnizenie jak w seryjnej esce) i zobaczymy co bedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
gardeliusz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-19, 19:11
|
|
|
u mnie jest pneumatyka, także wymiana amortyzatorów nie wchodzi w gre :-( |
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2011-11-20, 09:20
|
|
|
oooo ja jak mi plywala to szło wszystko biorac pod uwage nasze drogi zapewne szerokie kapcie to nawet najmniejszy niewyczuwalny liuz bedzie ci prowadzal po drodze |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-11-20, 11:00
|
|
|
sprawdź górne tylne wahacze, u mnie było podobnie i okazało się że były zmasakrowane gumy na wahaczach a na przeglądzie było wszystko ok |
|
|
|
|
gardeliusz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-22, 00:21
|
|
|
oke, sprawdze bo tego jeszcze nikt nie sprawdzał. Mialem jechać na pomiar el podlogi bo moze sie cos podgieło, ale geometria wyklucza w zasadzie cos takiego, a ten pomysl z wachaczami może to byc to :-P |
|
|
|
|
|
|
|
smok
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wojciech
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Lindenhurst NY
|
Wysłany: 2011-12-11, 07:36
|
|
|
witam serdecznie i przepraszam za bledy mam ten sam problem w mojej audi a8 2004r i nie moge dojsc co to jest
[ Dodano: 2011-12-11, 07:39 ]
dodam jeszcze ze moje zawieszenie jest pneumatyczne zmienialem amortyzatory i nic nie pomoglo wszystkie drazki tez wygladaja na sztywne i dobre mam ten problem od 2 lat |
|
|
|
|
pytonwwa
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Wiek: 49 Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-12, 14:44
|
|
|
Ja bym stawiał na zbieżność kół kolego. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
smok
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wojciech
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Lindenhurst NY
|
Wysłany: 2011-12-12, 14:58
|
|
|
Robilem to juz 2 razy na laserowych maszynach kupilem nawet nowe opony i felgi |
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2011-12-13, 07:01
|
|
|
u mnie puka niby coś w zawieszeniu ale po szczególowym opejrzeniu auta wyszło e poducha od zawieszenia silnika jest urwana i ona puka przy ruszaniu i hamowaniu.. dodawaniu gazu i go ujmowaniu może to sprawdz |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-01-11, 14:00
|
|
|
Też mi pływa delikatnie od jakiegoś czasu - nie jest to zbyt bezpieczne bo nie raz bokiem szedłem po śliskim jak znienacka mnie "zawiało".. - też stawiam na gumy z tyłu, bo co maja do tego sztywne wahacze bez przegubów..??
kilka krotnie słyszałem też żeby zbieżność z tyłu także ustawić - więc może tego spróbuj - ale ja nie będę tego robił póki gum nie wymienię z tyłu - przy okazji moje pytanie czy spotkał się ktoś z tulejami poliuretanowymi? i czy są jakieś dostępne do naszych A8ek? |
_________________
|
|
|
|
|
Gusiew
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 45 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2012-01-15, 14:23
|
|
|
Jest komplet na przod napewno wpisz w google audi a8 poliuretany. Powiem ci ze jezeli wymienisz tuleje to bedziesz strasznie wszystkie wibracje odczuwal. Komfort ci bardzo spadnie. Jedyne czym bum sie zainteresowal to lacznikami i tulejami stabilizatora. |
|
|
|
|
|
|
|
Rafelek
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 96 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2012-01-15, 23:35
|
|
|
Ja też miałem taki sam problem. Myślałem ze amortyzatory są padniete. Najpierw pojechałem do ASO Olsztyn i tam mi ustawili zbierzność-nie pomogło. Następnie pojechałem do ASO Warszawa. Tam mi tak ustawili zbierzność ze po 15000km wydarło mi nowe opony 20 :-x W końcu pojechałem do poleconego przez znajomych warsztatu gdzie gość idealnie ustawił mi zbierzność ( miał pojęcie jak to zrobić w zawieszeniu pneumatycznym) i teraz problem znikł nie mam objawów pływania |
_________________ CCCO Herr der Ringe |
|
|
|
|
Gusiew
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 45 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2012-01-16, 12:57
|
|
|
W audi wazne podobno jest aby ustawic Krzywą zbieznosci. Mechanik z mojeg miasta kupil bardzo nowoczesny sprzet na ktorym mozna to ustawic. Ale jeszcze z tym sie do niego nie wybralem. |
|
|
|
|
|
|
|
|