Autor |
Wiadomość |
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-01-15, 18:17 [D2 94 4.2PB
] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8
|
|
|
Witam wszystkich i proszę o opinie w w tym temacie.
Zacznę od tego że: mam a8 4.2 i w sumie czekam aż automat padnie bo już kuleje. Miałem wymienić filtr w skrzyni i olej ale mechanik nie dał mi gwarancji że wszystko będzie dobrze bo olej w skrzyni jest mocno przepracowany. przeszukałem forum i doszedłem do wniosku że to bez sensu inwestować w mój automat bo i tak padnie a regeneracja około 4000zł. Więc zacząłem szukać manualnej skrzyni i tu jest problem bo w A8 4.2 nie było. A natomiast skrzynia z S8 jest trudno dostępna i droga a nie wspominam że będę potrzebował jeszcze koło zamachowe,sprzęgło kompletne, mieszek do zmiany biegów, pedała i ten tłoczek do sprzęgła. (prawdopodobnie jeszcze półosie i tylny wał) Więc te wszystkie części z S8 to majątek!
I przez przypadek wpadłem na audi 100 S6 wersja C4 z silnikiem V8 4.2 284km. który wyglądowo jest bardzo podobny i manualną skrzynią 6biegów. Znalazłem taką rozbitą i zadzwoniłem do właściciela, po dłuższej rozmowie jak sobie sam wyćągnę części to za to co potrzebuje zapłacę 3500zł.
Teraz mam pytania do was:
czy skrzynia będzie pasować?
czy będzie bardzo dużo problemów z zamontowaniem?
czy będzie problem z elektroniką( prędkościomierz, tempomat, wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki)
A8 jest na 17 235 55 a S6 na 16 225 50 różnica w średnicach kół może być problemem |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-01-15, 19:04
|
|
|
skrzynia spasi, tylko bedziesz mial problem z kolem zamachowym, poniewaz w A8 jest czujnik zczytujacy obroty 60-2, a w starym 4.2 z S6 sa dwa czujniki, trzeba przerabiac takie kolo zamachowe. Do tego nie wiem czy spasuja pedaly i poloski |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-01-15, 19:13
|
|
|
mam wlasnie taki zestaw zdemontowany z s8 d2 manual
skrzynia ma inny kod ,ale z zewnatrz wyglada bardzo podobnie
ale....
przygotuj sobie jeszcze min 2000-2500 na skompletowanie reszty czesci od s8
przewody chlodzenia oleju w tej skrzyni z s4 juz widze ze sa inne niz w s8
moim zdaniem lepiej wyjdzie dolozyc i kupic/upolowac ori zestaw od s8
bedzie bez rzeźbienia
a i pamietaj ze te skrzynie czesto są bardzo zmeczone,a ich remont tez do najtanszych nie nalezy |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-01-15, 20:32
|
|
|
Według mnie to tylko ma sens jeśli masz dosyć jazdy automatem i chcesz manual. Ze względów ekonomicznych to nie ma najmniejszego sensu. Według mnie za tą skrzynię z tego rozbitka to trochę drogo. Ja osobiście jestem przeciwny przeszczepianiu bo nie wszystko można przewidzieć co przy takim zabiegu się urodzi i czy później też nie będzie jakiś problemów. Dodatkowo kupisz skrzynię która już parę kilometrów ma za sobą. Manualne skrzynie też nie są wieczne... |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-01-15, 21:22
|
|
|
dobrze Sylwek pisze
jesli chcesz to zrobić bo wydaje Ci sie ze wyjdzie taniej niz naprawa/wymiana automatu to jestes w błedzie
sprawdz sobie ile kosztuje sprzegło do manuala s8 ;-)
i naprawa 2 biegu ,który to w wiekszosci jest na wykonczeniu
a i zeby nie było
ja nie oferuje na sprzedaż tego zestawu z s8 o którym wspomniałem ze mam :-P |
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-01-17, 17:55
|
|
|
Zorientowałem się i wychodzi że wcale tanio nie będzie.
Czyli niewypał.
Dziękuje za porady!! |
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-12-18, 15:05
|
|
|
Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ? |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-12-18, 21:08
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ? |
Nie wszystkie elementy musisz szukać od S8, można szukać od 2.5 TDI lub 2.8 V6 w manualu - łatwiej znaleźć takie auto niż S8 w manualu.
W linku do aukcji - pedaliera, a w opisie reklama pomocy przy "deautomatyzacji" auta:
http://allegro.pl/pedaly-...6623665519.html |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-12-18, 21:13
|
|
|
Te pedały z aukcji nie są oczywiscie na sprzedaż - oferta polega na odesłaniu swojego kompletu a ta firma zajmię się ich profesjonalną przeróbką |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-12-19, 10:21
|
|
|
rozmawiałem z facetem z tego ogłoszenia i podejmuje się przeróbki na manual i nawet odkupi twoją starą skrzynie za jakieś grosze mi powiedział około 5tys |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wisnia1988
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 01 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-01, 22:16
|
|
|
A ja chciałem podpiąć się pod temat. Jeżdżę S8 przed liftem w automacie, mam zdecydowanie dość automatu to raz a dwa wymyśliłem sobie taką pracę dyplomową że silnik z mojego samochodu wyposażę w doładowanie, więc zmiana skrzyni jest konieczna bo automat prawdopodobnie się rozsypie. Wpadłem na pomysł zastosowania skrzyni od modelu 2.8 quattro oczywiście z mieszkiem, pedalierą, wybierakiem, dyfrem i tak dalej (skoro w 80'kach na te skrzynie zakładają ABZ'ty to zdecydowanie pasuje ona do silnika). Sprzęgło na zamówienie koło zamachowe prawdopodobnie od s4 b5. Trapi mnie jednak co innego. Komputer, chciałbym się dowiedzieć jak duży problem jest z ogarnięciem tego tak aby nie paliły się żadne kontrolki od automatu, żeby działały systemy kontroli trakcji. Kolejne pytanie to czy wyświetlacz centralny trzeba wymienić czy da się go tak zaprogramować by nie wyświetlał informacji z automatu. Zaznaczę że chciałbym przeczytać odpowiedzi wnoszące coś do dyskusji a nie wypowiedzi typu fajny pomysł/zły pomysł. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-01, 23:19
|
|
|
Skrzynia to z jakiego 2.8. 12v czy 30v?
Powtórzę się, ale co tam. Masz S8, więc kwestia seryjnego komputera nie stanowi żadnego problemu (piszę tu o niedoładowanym silniku, w przypadku doładowania pewnie będzie konieczna jakaś świnka) - wrzucasz do obecnego sterownika wsad od S8 manual, kodujesz pod posiadane wyposażenie (ESP i te sprawy) i wszystko śmiga jak z fabryki.
Koło zamachowe z S4 B5 nie podejdzie. Potrzebujesz zamach na 10 śrub.
FIS jest ten sam czy to manual czy automat. Odpinasz sterownik automatu z wiązki i biegi z wyświetlacza znikają.
P.S. Tematów o tym jest na forum multum, poszukaj |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
wisnia1988
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 01 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-02, 18:20
|
|
|
o i o takie odpowiedzi chodzi, zasadniczo jak o tym powiedziałeś o czym powiedziałeś już szukać nie muszę - wystarczy że znajdę wsad z s8 manuala i będzie git. Teraz muszę się dopytać właściciela 80'tki jaką ma skrzynię, ale stawiam że 12v bo takie były w 80'tkach. jakbyś mógł mi podrzucić pomysł na zamach to byłbym wdzięczny, widzę że ogarniasz temat . Z góry dzięki |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
izuniaizus
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Iza
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączyła: 02 Cze 2016 Posty: 1 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2017-09-04, 17:22
|
|
|
To teraz ja się podepnę.
Jestem już po przekładce samochód toczy się ale powyżej 2 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny (to dlatego że ze sterownikiem nie było jeszcze nic robione) żeby przeprogramować sterownik potrzebny jest kod znaleźliśmy jakiś w necie ale albo nie działa albo nie chce się zapisać czy ktoś robił coś takiego, zna kod który będzie pasować i może pomóc? |
|
|
|
|
|